Wysyłanie faktur e-mailem (ustawienia domyślne)
Ostatnia aktualizacja: 2025-06-02
System umożliwia bezpośrednią wysyłkę faktur e-mailem z poziomu dokumentu. Domyślnie wiadomości są wysyłane przez serwer Fakturowni, ale ustawienia te możesz dostosować do własnych potrzeb – zmieniając m.in. treść, nadawcę czy sposób wysyłki. W tym artykule wskazujemy w jaki sposób odbywa się wysyłka dokumentów przy domyślnej wysyłce.
Wysyłanie faktur e-mailem (ustawienia domyślne)
Od momentu założenia konta system korzysta z domyślnej konfiguracji wysyłki faktur e-mailem.
Przy aktywnej domyślnej opcji, po wysłaniu faktury Kontrahent otrzyma wiadomość od nadawcy oznaczonego jako nazwa Twojej firmy.
Po przejściu do podglądu wiadomości i kliknięciu na szczegóły Nadawcy pojawi się adres e-mail wysyłki poczty z Fakturowni <noreply@fakturownia.pl> wraz z ustawioną opcją Odpowiedz do: "Nazwa Twojej Firmy <adres@domena.pl>". Dzięki temu, jeśli odbiorca odpowie na tego e-maila, wiadomość przyjdzie na Twój adres e-mail.
Domyślne pole Nazwa Twojej Firmy możesz zmienić w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto > pole Nazwa konta/firmy. Więcej o zmianie nazwy konta/firmy przeczytasz w artykule zarządzanie nazwą konta w Fakturowni.
Natomiast jako adres e-mail do odpowiedzi brany jest pod uwagę aktualny adres e-mail Użytkownika zakładającego konto.
Możesz też ustalić jeden adres, który pojawi się jako odpowiedz do (bez względu na to, który Użytkownik będzie wysyłał fakturę).
Aby skorzystać z wysyłki z własnego adresu e-mail, przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Wysyłanie e-mailem. Zaznacz checkbox przy opcji Użyj własnej nazwy adresu e-mail, która dostępna jest w planach Pro i Pro Plus. W polu Adres e-mail, z którego będą wysyłane e-maile do klientów możesz wpisać adres w formacie "adres@domena.pl" lub "Nazwa Firmy <adres@domena.pl>". Więcej o tej funkcji przeczytasz w artykule wysyłanie faktur z mojego własnego adresu e-mail (ustawienie DKIM).
Jeśli na koncie aktywna będzie opcja domyślnej wysyłki, adres podany w polu Adres e-mail, z którego będą wysyłane e-maile do klientów, będzie tym adresem e-mail, który pojawi się jako mail do odpowiedzi.
Aby sprawdzić opcje wysyłki:
.
- przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Wysyłanie e-mailem na swoim koncie,
- w sekcji Sposób wysyłania maili dla nowych kont aktywna jest opcja Domyślnie,
- w momencie, gdy w domyślnej opcji wysyłki chcesz włączyć opcję odpowiedzi zwrotnej od Nabywcy tak, żeby wiadomość przyszła na wybrany adres Użytkownika Fakturowni, który wysyła fakturę e-mailem (Sprzedawcy) należy w rubryce Adres e-mail, z którego będą wysyłane e-maile do klientów wpisać swój adres e-mail, którego chcesz użyć,
- zatwierdź zmiany klikając Zapisz na dole strony.
Limity wysyłania faktur e-mailem
W systemie obowiązuje kilka limitów, co do wysyłki faktur e-mailem, które uzależnione są wersji systemu (okres testowy, plan płatny, wersja bezpłatna).
Poszczególne limity wyglądają następująco:
- w okresie testowym i dla nieopłaconego konta można wysłać do 100 faktur dziennie niezależnie od konfiguracji wysyłki,
- ten sam dokument można wysłać jednego dnia maksymalnie 10 razy i ten limit nie jest zależny od opłacenia konta,
- konta z opłaconym abonamentem nie mają ograniczeń co do ilości faktur wysłanych dziennie - w tym przypadku obowiązuje jedynie limit wysyłki 1 dokumentu maksymalnie 10 razy na dobę.
Sprawdź również:
Wysyłka wiadomości e-mail poprzez własny serwer
Konfiguracja wysyłki e-maili poprzez własny serwer - SSL
Weryfikacja adresu e-mail
Automatyczne powiadomienia SMS
Automatyczne wysyłanie e-paragonów e-mailem
E-paragony w Fakturowni
Powrót
Dodaj komentarz