Wysyłka wiadomości e-mail poprzez własny serwer
Utworzono:
2015-02-05
Ostatnia aktualizacja: 2025-02-07
Ostatnia aktualizacja: 2025-02-07
Liczba odwiedzin posta: 11518
Fakturownia umożliwia wysyłanie e-maili z fakturą poprzez własną skrzynkę pocztową, łącząc się z serwerem SMTP. Aby Ustawić własną skrzynkę SMTP należy przejść do menu Ustawienia > Wysyłanie e-mailem > Sposób wysyłania e-maili > Wysyłaj przez własną skrzynkę pocztową.
Przykładowa konfiguracja dla serwera gmail:
Aby wysyłanie zadziałało w skrzynce Gmail należy jeszcze zapoznać się z podpowiedzią na stronie Gmail i aktywować dostęp do swojej skrzynki na tej stronie - https://support.google.com/a/answer/6260879?hl=pl
Głownie chodzi o aktywowanie opcji zezwalania mniej bezpiecznym aplikacjom na logowanie przez konto Google.

Dodatkowo w Fakturowni warto jeszcze w menu Ustawienia > Ustawienia konta w ustawianiu wysyłania wiadomości e-mail odhaczyć SSL a w polu - weryfikacja certyfikatu ustawić "domyślne"

Prosimy o sprawdzenie konfiguracji i działania poczty przed rozpoczęciem korzystania. Opcja ta wyłącza wysyłanie maili z adresów domyślnych i podanych w departamentach.
Funkcjonalność dostępna jest od planu Pro.
W systemie obowiązuje kilka limitów, co do wysyłki faktur e-mailem, które uzależnione są wersji systemu (okres testowy, plan płatny, wersja bezpłatna).
Poszczególne limity wyglądają następująco:
Przykładowa konfiguracja dla serwera gmail:
- Adres e-mail: Jan Kowalski <login@gmail.com>
- Serwer: smtp.gmail.com
- Login: login (bez "@gmail.com")
- Hasło: hasło
- Port: 587
- SSL: Wyłączone
Aby wysyłanie zadziałało w skrzynce Gmail należy jeszcze zapoznać się z podpowiedzią na stronie Gmail i aktywować dostęp do swojej skrzynki na tej stronie - https://support.google.com/a/answer/6260879?hl=pl
Głownie chodzi o aktywowanie opcji zezwalania mniej bezpiecznym aplikacjom na logowanie przez konto Google.

Dodatkowo w Fakturowni warto jeszcze w menu Ustawienia > Ustawienia konta w ustawianiu wysyłania wiadomości e-mail odhaczyć SSL a w polu - weryfikacja certyfikatu ustawić "domyślne"

Prosimy o sprawdzenie konfiguracji i działania poczty przed rozpoczęciem korzystania. Opcja ta wyłącza wysyłanie maili z adresów domyślnych i podanych w departamentach.
Funkcjonalność dostępna jest od planu Pro.
WAŻNE! Przy korzystaniu z wysyłki przez własny serwer status wysyłki w Fakturowni jest częściowy. Oznacza to, że wskazuje jedynie na dostarczenie lub brak dostarczenia wiadomości na serwer użytkownika, który korzysta z tej opcji. Jeśli faktury nie docierają do klientów, należy zweryfikować po stronie własnego serwera, jaki błąd wystąpił w komunikacji z pocztą kontrahenta.
Limity wysyłania faktur e-mailem
W systemie obowiązuje kilka limitów, co do wysyłki faktur e-mailem, które uzależnione są wersji systemu (okres testowy, plan płatny, wersja bezpłatna).
Poszczególne limity wyglądają następująco:
- w okresie testowym i dla nieopłaconego konta można wysłać do 100 faktur dziennie niezależnie od konfiguracji wysyłki,
- ten sam dokument można wysłać jednego dnia maksymalnie 10 razy i ten limit nie jest zależny od opłacenia konta,
- konta z opłaconym abonamentem nie mają ograniczeń co do ilości faktur wysłanych dziennie - w tym przypadku obowiązuje jedynie limit wysyłki 1 dokumentu maksymalnie 10 razy na dobę.
Powrót
Komentarze
jarek
2015-02-17 14:54
pdryl
2015-02-23 16:21
Abyrs
2015-09-09 19:34
piotr.wajs
2015-09-10 15:06
jarek
Od kilku dni nie mozemy wyslac faktur , nie dochodza i mamy komunikat na czerwono:
OpenSSL::SSL::SSLError: SSL_connect returned=1 errno=0 state=error: unsupported protocol
Przez 2 lata nie bylo problemu. Prosze o podpowiedz gdzie mamy szukac przyczyny - w fakturowni czy u naszego dostawcy,aczkolwiek wszystkie maile dzialaja w firmie bez problemu na tej samej domenie.
Pozdrawiam
2021-11-08 11:18
piotr.wajs
dziękuję za kontakt. W celu analizy problemu na Państwa koncie proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-11-09 11:52
piotr.wajs
proszę o sprawdzenie konfiguracji swojej skrzynki, w szczególności pod kątem konfiguracji SSL/TLS. Oraz aby ta konfiguracja miała odzwierciedlenie w konfiguracji na koncie w Fakturowni. Błąd może wskazywać na użycie niezgodnych wersji SSL w komunikacji. W konfiguracji u nas SSL ma Pan wyłączony więc być może należy go włączyć, lub wyłączyć po stronie skrzynki jeśli jest włączony. Może też pomóc wyłączenie sprawdzania certyfikatu jeśli SSL jest wyłączony.
Podsumowując, musi Pan sprawdzić swoją konfigurację, i upewnić się że jest zgodna z tym co ma skonfigurowane u nas, lub wprowadzić zmiany po którejś stronie.
2021-11-18 13:03
Michał
Czy jest Państwu znany jakiś sposób na obejście tego w konfiguracji google?
No i Wasz system też mógłby utrzymywać jedno połączenie i wysłać te 60 maili, zamiast każdorazowo się łączyć.
2021-12-13 21:28
piotr.wajs
dziękuję za zgłoszenie. Zostało ono przesłane do działu programistów.
Jak tylko otrzymam odpowiedź przekaże ja Panu.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-12-15 10:30
piotr.wajs
niestety nie jesteśmy w stanie po stronie naszych serwerów obejść ograniczenia Google, o którym informuje przesłany komunikat.
Na pewno pomoże pojedyncze wysyłanie wielu faktur, bez powielania w jednym czasie danej wysyłki.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-12-17 15:41
PIO
2022-06-07 15:04
piotr.wajs
osobą konfiguracje wysyłki mailowej można uzyskać w zakładce Ustawienia> Dane firmy: https://pomoc.fakturownia.pl/398042-Osobna-konfiguracja-wysylania-e-maili-dla-dzialow.
Opcja jest dostępna od planu abonamentowego Pro.
Pozdrawiam,
Piotr
2022-06-08 13:12
JJ
Prosimy o poprawienie danych
Serwer SMTP ERROR: '#<SocketError: getaddrinfo: Name or service not known>'
Użytkownik / Login Check SMTP settings
Hasło Check SMTP settings
Port SMTP Check SMTP settings
Weryfikacja certyfikatu Check SMTP setting
2023-07-20 15:16
piotr.wajs
którego z dwóch założonych kont: jandjlimited.fakturownia.pl, https://thevagabondvault.fakturownia.pl dotyczy zgłoszenie?
Proszę o ponowną konfigurację wysyłki. Wtedy będziemy w stanie przekazać zgłoszenie do programisty.
2023-07-21 11:30
Wojtek
Prosimy o poprawienie danych
Serwer SMTP ERROR: '#<Net::SMTPAuthenticationError: Net::SMTPAuthenticationError>'
Użytkownik / Login Check SMTP settings
Hasło Check SMTP settings
Port SMTP Check SMTP settings
Weryfikacja certyfikatu Check SMTP settings
Dane jak są do konta są na 100% poprawne.
2024-10-14 12:52
jarek
dziękuje za przesłanie wiadomości. Proszę o podanie id konta(Ustawienia > Ustawienia konta > ID konta) , którego zgłoszenie dotyczy .
Proszę również o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej zgodnie z linkiem do bazy wiedzy przesłanym poniżej.
Link: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-
Po otrzymaniu odpowiedzi, zgłoszenie zostanie skierowane do konsultacji do naszego działu programistów.
W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.
2024-10-17 10:50
Dodaj komentarz