Wysyłka wiadomości e-mail poprzez własny serwer

Utworzono: 2015-02-05
Ostatnia aktualizacja: 2024-10-17
Liczba odwiedzin posta: 10951

Fakturownia umożliwia wysyłanie e-maili z fakturą poprzez własną skrzynkę pocztową, łącząc się z serwerem SMTP. Aby Ustawić własną skrzynkę SMTP należy przejść do menu Ustawienia > Wysyłanie e-mailem > Sposób wysyłania e-maili > Wysyłaj przez własną skrzynkę pocztową.

Przykładowa konfiguracja dla serwera gmail:
  • Adres e-mail: Jan Kowalski <login@gmail.com>
  • Serwer: smtp.gmail.com
  • Login: login (bez "@gmail.com")
  • Hasło: hasło
  • Port: 587
  • SSL: Wyłączone


Aby wysyłanie zadziałało w skrzynce Gmail należy jeszcze zapoznać się z podpowiedzią na stronie Gmail i aktywować dostęp do swojej skrzynki na tej stronie - https://support.google.com/a/answer/6260879?hl=pl
Głownie chodzi o aktywowanie opcji zezwalania mniej bezpiecznym aplikacjom na logowanie przez konto Google.
zezwalaj na mniej bezpieczne

Dodatkowo w Fakturowni warto jeszcze w menu Ustawienia > Ustawienia konta w ustawianiu wysyłania wiadomości e-mail odhaczyć SSL a w polu - weryfikacja certyfikatu ustawić "domyślne"

gmail smtp



Prosimy o sprawdzenie konfiguracji i działania poczty przed rozpoczęciem korzystania. Opcja ta wyłącza wysyłanie maili z adresów domyślnych i podanych w departamentach. 
Funkcjonalność dostępna jest od planu Pro. 


Powrót


Komentarze

jarek
jarek
A gdzie ustawia się nazwę wyświetlaną (czyli to, co odbiorca widzi jako nazwę nadawcy maila)? Bo w tej chwili wyświetla się tam nazwa serwera pocztowego, np. smtp.gmail.com, a nie np. nazwa firmy.

2015-02-17 14:54


pdryl
pdryl
Odpowiedź główna   Nazwę/email przekazywaną w sekcji FROM w wysyłanej wiadomości mailowej można już skonfigurować w polu "Adres e-mail z którego będą wysyłane e-mail do klientów"

2015-02-23 16:21


Avatar sugester medium
Abyrs
Szkoda ze ta opcja jest od planu , pro!! Za podstawy dodatkowy opłaty ???

2015-09-09 19:34


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Proszę jeszcze raz skonstruować pytanie, gdyż nie rozumiem go do końca.

2015-09-10 15:06


Avatar sugester medium
jarek
Dzien dobry
Od kilku dni nie mozemy wyslac faktur , nie dochodza i mamy komunikat na czerwono:
OpenSSL::SSL::SSLError: SSL_connect returned=1 errno=0 state=error: unsupported protocol

Przez 2 lata nie bylo problemu. Prosze o podpowiedz gdzie mamy szukac przyczyny - w fakturowni czy u naszego dostawcy,aczkolwiek wszystkie maile dzialaja w firmie bez problemu na tej samej domenie.
Pozdrawiam

2021-11-08 11:18


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękuję za kontakt. W celu analizy problemu na Państwa koncie proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-11-09 11:52


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o sprawdzenie konfiguracji swojej skrzynki, w szczególności pod kątem  konfiguracji SSL/TLS. Oraz aby ta konfiguracja miała odzwierciedlenie w konfiguracji na koncie w Fakturowni.  Błąd może wskazywać na użycie niezgodnych wersji SSL w komunikacji. W konfiguracji u nas SSL ma Pan wyłączony więc być może należy go włączyć, lub wyłączyć po stronie skrzynki jeśli jest włączony. Może też pomóc wyłączenie sprawdzania certyfikatu jeśli SSL jest wyłączony. 
Podsumowując, musi Pan sprawdzić swoją konfigurację, i upewnić się że jest zgodna z tym co ma skonfigurowane u nas, lub wprowadzić zmiany po którejś stronie.

2021-11-18 13:03


Avatar sugester medium
Michał
Serwery mam ustawione na smtp.gmail.com, gdy próbowałem wysłać około 60 faktur na raz, otrzymywałem błędy "SMTP Error: 454 4.7.0 Too many login attempts, please try again later".
Czy jest Państwu znany jakiś sposób na obejście tego w konfiguracji google?

No i Wasz system też mógłby utrzymywać jedno połączenie i wysłać te 60 maili, zamiast każdorazowo się łączyć.

2021-12-13 21:28


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
dziękuję za zgłoszenie. Zostało ono przesłane do działu programistów.
Jak tylko otrzymam odpowiedź przekaże ja Panu.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-12-15 10:30


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam ponownie,
niestety nie jesteśmy w stanie po stronie naszych serwerów obejść ograniczenia Google, o którym informuje przesłany komunikat.
Na pewno pomoże pojedyncze wysyłanie wielu faktur, bez powielania w jednym czasie danej wysyłki.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-12-17 15:41


Avatar sugester medium
PIO
mam dodane dwie firmy w programie. wysylke FV mam ustawioną dla głównej firmy aby szła przez własny serwer a dla drugiej ustawiłem adres mailowy google i nie wysyłają się maila z google. czy mozna ustawić dwa różne sposoby wysyłania mail?

2022-06-07 15:04


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
osobą konfiguracje wysyłki mailowej można uzyskać w zakładce Ustawienia> Dane firmy: https://pomoc.fakturownia.pl/398042-Osobna-konfiguracja-wysylania-e-maili-dla-dzialow.
Opcja jest dostępna od planu abonamentowego Pro.
Pozdrawiam,
Piotr

2022-06-08 13:12


Avatar sugester medium
JJ
Czy opcja jest wciaz dostepna dla google konta firmowego - zgodnie z informacja google powinna dzialac, wszelkie ustawienia sa poprawne, a w momencie zapisania zmian w fakturowni za kazdym razem otrzymuje komunikat:
Prosimy o poprawienie danych
Serwer SMTP ERROR: '#<SocketError: getaddrinfo: Name or service not known>'
Użytkownik / Login Check SMTP settings
Hasło Check SMTP settings
Port SMTP Check SMTP settings
Weryfikacja certyfikatu Check SMTP setting

2023-07-20 15:16


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 
którego z dwóch założonych kont: jandjlimited.fakturownia.pl,  https://thevagabondvault.fakturownia.pl dotyczy zgłoszenie? 
Proszę o ponowną konfigurację wysyłki. Wtedy będziemy w stanie przekazać zgłoszenie do programisty. 

2023-07-21 11:30


Avatar sugester medium
Wojtek
Dzień dobry. Korzystam z google workspace dla własnej domeny, otrzymuję następujące przy konfiguracji wysłylania z własnej domeny:

Prosimy o poprawienie danych
Serwer SMTP ERROR: '#<Net::SMTPAuthenticationError: Net::SMTPAuthenticationError>'
Użytkownik / Login Check SMTP settings
Hasło Check SMTP settings
Port SMTP Check SMTP settings
Weryfikacja certyfikatu Check SMTP settings

Dane jak są do konta są na 100% poprawne.

2024-10-14 12:52


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

dziękuje za przesłanie wiadomości. Proszę o podanie id konta(Ustawienia > Ustawienia konta > ID konta) , którego zgłoszenie dotyczy .

Proszę również o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej zgodnie z linkiem do bazy wiedzy przesłanym poniżej. 

Link: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-

Po otrzymaniu odpowiedzi, zgłoszenie zostanie skierowane do konsultacji do naszego działu programistów. 

W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji. 

2024-10-17 10:50


Dodaj komentarz