Konfiguracja i sprzedaż produktów i usług online
Utworzono:
2016-03-17
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-12
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-12
Liczba odwiedzin posta: 9599
Fakturownia umożliwia konfigurację sprzedaży online produktów i usług, które zostały utworzone są w ramach bazy produktów na Twoim koncie. Opcja Sprzedaż Online dostępna jest od planu abonamentowego Standard. W poniższym artykule znajdziesz instrukcję krok po kroku, jak aktywować i skonfigurować sprzedaż online dla Twoich produktów.
Spis treści artykułu:
Aby rozpocząć sprzedaż online, musisz najpierw aktywować funkcję Autopłatności oraz skonfigurować przynajmniej jedną metodę płatności np. przelew tradycyjny.
Jeśli dostawca płatności jest zdefiniowany, pojawi się ekran konfiguracji produktu.
Po skonfigurowaniu Autopłatności, wyborze dostawcy płatności i aktywacji opcji Sprzedaż Online zobaczysz ekran konfiguracji produktu. Przed opublikowaniem sprzedaży, wszystkie wymagane pola muszą zostać poprawnie skonfigurowane i zapisane.
Najważniejsze funkcje zostały ponumerowane:
1) Kod produktu, który należy wstawić na stronę. Można go modyfikować za pomocą styli CSS użytych także do konfiguracji wyglądu strony.
2) Nazwa i opis płatności. Można tu określić nazwę sprzedawanego produktu na stronie oraz uzupełnić dane o szczegółowy opis.
3) Można tu stworzyć formatkę płatności oraz dostosować ręcznie rubryki, jakie mają się na niej znajdować (zaznaczając pole Wybrane pola).
W systemie można też użyć opcji Zaawansowana formatka płatności. Za pomocą języka html oraz pól, które mogą być użyte w tej formatce, można wykreować własny Widget płatności.
Wykaz dostępnych pól znajduje się zaraz pod oknem edycji formatki.
Poza polami już zdefiniowanymi w systemie, w płatności mogą też występować pola: field1, field2, field3, field4 i field5. Te pola mogą przechowywać 255 znaków.
Tworząc zaawansowaną formatkę autopłatności na produkcie, można użyć pól "field" np. w taki sposób:
Jeśli pola zostaną dodane na formatce, następnie będziesz mieć możliwość ich edycji również na widoku płatności. Uwaga, nie da się ręcznie dodać tych pól.
Sposób wyświetlania pól na formatce jest zgodny z numeracją pól, będą wyświetlać się w następujący sposób: "payment_field1", "payment_field2" itd.
4) URL strony wyświetlany po poprawnej i niepoprawnej płatności.
Ważnym polem jest API wywołane po dokonaniu płatności, jest ono potrzebne do komunikacji z systemem zewnętrznym zintegrowanym z serwisem sprzedażowym. Poprzez API można przekazać np. komunikat o danych transakcji i o tym, że została ona przeprowadzona pomyślnie.
API może też służyć do komunikacji wewnątrz systemu. W Fakturowni wywołujemy API wewnątrz systemu po to, aby sprawdzić płatność klienta i automatycznie aktualizować konto.
Dalsza część ekranu konfiguracji produktu wygląda tak:
5) Token: Unikalny ciąg znaków służący do identyfikacji produktu.
6) Checkbox Cena może być zmieniona przez płacącego (np. darowizny itp) lub ustalona przy wywołaniu widgetu.
Okno jest przydatne w momencie skorzystania z zaawansowanego tworzenia formatki płatności za pomocą HTML.
W kodzie występuje parametr price, który użytkownik może zmieniać, aby dynamicznie zmieniać również wartość płatności
7) Ograniczenie czasowe sprzedawanego produktu
8) Checkboxy dotyczące zmiany ceny np. przez płacącego lub zmiana ceny w określonym czasie.
9) Za pomocą checkboxa (dostępne ilości i ewentualny rabat) możemy stworzyć różne warianty sprzedaży produktu wraz z automatycznie nadawanym rabatem. Opcja bardzo dobrze sprawdza się podczas sprzedaży abonamentowej. Jako przykład podam abonament Fakturowni wersję Pro.
10) W tej rubryce można określić dział sprzedaży, z którego będzie generowany oraz wysyłany do klienta dokument sprzedaży.
Sprawdź również:
Filtrowanie produktów sprzedawanych online
Płatności w Fakturowni
Przycisk Kliknij i zapłać online na fakturze
Aktywacja magazynu i zarządzanie nim
Zestawy produktów
Powrót
Spis treści artykułu:
- Aktywacja Sprzedaży Online dla określonego produktu
- Sprzedaż online - konfiguracja
- Formatka płatności zaawansowana
Instrukcja
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Aktywacja Sprzedaży Online dla określonego produktu
Aby rozpocząć sprzedaż online, musisz najpierw aktywować funkcję Autopłatności oraz skonfigurować przynajmniej jedną metodę płatności np. przelew tradycyjny.
- Aktywacja Autopłatności: Przejdź do Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto, znajdź sekcję Płatności online i zaznacz opcję Autopłatności. Zapisz zmiany, aby zakładka Sprzedaż Online pojawiła się na karcie produktu.
- Dodanie produktu do bazy: Jeżeli chcesz stworzyć produkt w systemie, który będzie przeznaczony do sprzedaży online, przejdź do Produkty lub Magazyn > Produkty > Nowy produkt. Jeżeli produkt już istnieje, otwórz jego podgląd i kliknij przycisk Edytuj. W karcie edycji znajdziesz zakładkę Sprzedaż Online, która jest dostępna po aktywacji funkcji Autopłatności.
- Aktywacja sprzedaży online: Wejdź do zakładki Sprzedaż Online na karcie produktu i zaznacz checkbox Sprzedaż online. Jeśli pojawi się komunikat Musisz zdefiniować przynajmniej jeden sposób płatności, najedź na ten komunikat i kliknij w aktywny link, który się pod nim znajduje, a następnie skonfiguruj dostawcę płatności.
Jeśli dostawca płatności jest zdefiniowany, pojawi się ekran konfiguracji produktu.
Sprzedaż online - konfiguracja
Po skonfigurowaniu Autopłatności, wyborze dostawcy płatności i aktywacji opcji Sprzedaż Online zobaczysz ekran konfiguracji produktu. Przed opublikowaniem sprzedaży, wszystkie wymagane pola muszą zostać poprawnie skonfigurowane i zapisane.
UWAGA! Wciśnięcie przycisku Strona płatności przed zakończeniem konfiguracji może skutkować błędem WRONG PRODUCT TOKEN!!! Dopiero po zapisaniu wszystkich ustawień konfiguracji produktu i ponownym wybraniu przycisku Strona płatności, zobaczysz widok formatki płatności, który możesz osadzić na swojej stronie www.
Najważniejsze funkcje zostały ponumerowane:
1) Kod produktu, który należy wstawić na stronę. Można go modyfikować za pomocą styli CSS użytych także do konfiguracji wyglądu strony.
2) Nazwa i opis płatności. Można tu określić nazwę sprzedawanego produktu na stronie oraz uzupełnić dane o szczegółowy opis.
3) Można tu stworzyć formatkę płatności oraz dostosować ręcznie rubryki, jakie mają się na niej znajdować (zaznaczając pole Wybrane pola).
W systemie można też użyć opcji Zaawansowana formatka płatności. Za pomocą języka html oraz pól, które mogą być użyte w tej formatce, można wykreować własny Widget płatności.
Wykaz dostępnych pól znajduje się zaraz pod oknem edycji formatki.
Poza polami już zdefiniowanymi w systemie, w płatności mogą też występować pola: field1, field2, field3, field4 i field5. Te pola mogą przechowywać 255 znaków.
Tworząc zaawansowaną formatkę autopłatności na produkcie, można użyć pól "field" np. w taki sposób:
<div>
<label> FIELD NAZWA WYSWIETLANA </label>
{{field1}} → do tego pola zapisze się wartość z formatki
</div>
Jeśli pola zostaną dodane na formatce, następnie będziesz mieć możliwość ich edycji również na widoku płatności. Uwaga, nie da się ręcznie dodać tych pól.
Sposób wyświetlania pól na formatce jest zgodny z numeracją pól, będą wyświetlać się w następujący sposób: "payment_field1", "payment_field2" itd.
4) URL strony wyświetlany po poprawnej i niepoprawnej płatności.
Ważnym polem jest API wywołane po dokonaniu płatności, jest ono potrzebne do komunikacji z systemem zewnętrznym zintegrowanym z serwisem sprzedażowym. Poprzez API można przekazać np. komunikat o danych transakcji i o tym, że została ona przeprowadzona pomyślnie.
API może też służyć do komunikacji wewnątrz systemu. W Fakturowni wywołujemy API wewnątrz systemu po to, aby sprawdzić płatność klienta i automatycznie aktualizować konto.
Dalsza część ekranu konfiguracji produktu wygląda tak:
5) Token: Unikalny ciąg znaków służący do identyfikacji produktu.
6) Checkbox Cena może być zmieniona przez płacącego (np. darowizny itp) lub ustalona przy wywołaniu widgetu.
Okno jest przydatne w momencie skorzystania z zaawansowanego tworzenia formatki płatności za pomocą HTML.
W kodzie występuje parametr price, który użytkownik może zmieniać, aby dynamicznie zmieniać również wartość płatności
7) Ograniczenie czasowe sprzedawanego produktu
8) Checkboxy dotyczące zmiany ceny np. przez płacącego lub zmiana ceny w określonym czasie.
9) Za pomocą checkboxa (dostępne ilości i ewentualny rabat) możemy stworzyć różne warianty sprzedaży produktu wraz z automatycznie nadawanym rabatem. Opcja bardzo dobrze sprawdza się podczas sprzedaży abonamentowej. Jako przykład podam abonament Fakturowni wersję Pro.
10) W tej rubryce można określić dział sprzedaży, z którego będzie generowany oraz wysyłany do klienta dokument sprzedaży.
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Sprawdź również:
Filtrowanie produktów sprzedawanych online
Płatności w Fakturowni
Przycisk Kliknij i zapłać online na fakturze
Aktywacja magazynu i zarządzanie nim
Zestawy produktów
Powrót
Dodaj komentarz