Przycisk Kliknij i zapłać online na fakturze

Utworzono: 2013-01-07
Ostatnia aktualizacja: 2022-06-27
Liczba odwiedzin posta: 14812

Chcąc maksymalnie usprawnić i jednocześnie ułatwić swojemu Klientowi zapłatę za fakturę, istnieje możliwość wprowadzenia do wystawianego dokumentu przycisku Kliknij i zapłać online. Wystarczy skonfigurować płatności online, włączając przynajmniej jeden typ płatności (np przelew bankowy) i wówczas na fakturze pojawi się przycisk, umożliwiający klientom w ciągu kilku minut dokonanie płatności - kartą kredytową lub szybkimi przelewami bankowymi. Przykłady dostępnych konfiguracji znajdziesz we wpisie dotyczącym konfiguracji płatności online.

Aby na fakturze wyświetlał się przycisk Kliknij i zapłać online należy najpierw:

  • wejść w Ustawienia > Płatności online;
  • spośród dostępnych metod płatności wybrać dogodną dla siebie opcję;
  • zapisać zmiany.


8e624078 3497 4fd6 b59a 080403a81dcb

Uwaga:

Należy włączyć przynajmniej jeden spośród dostępnych typów płatności. W ramach przetestowania najłatwiej na początek wybrać Przelew bankowy, wówczas na fakturze pojawi się przycisk, umożliwiający klientom dokonanie płatności kartą kredytową lub szybkimi przelewami bankowymi, w ciągu zaledwie kilku minut.

c7de2428 fba7 4e1b 84fd 9237b6b7e404

Żeby przekonać się, czy funckaj Kliknij i zapłać online działa, trzeba przejść do trybu tworzenia faktury, uzupełnić wszystkie dane i zapisać dokument. 
Powinien ukazać nam się taki widok, z aktywowaną funkcją szybkich płatności w prawym górnym rogu: 

86c43f4d 1468 4454 924e 1544c0f43ab7



Aktualnie można opłacać fakturę za pośrednictwem:

  • przelewu bankowego;
  • PayU.pl;
  • Braintree;
  • PayPal - Express Payments; 
  • Przelewy24.pl;
  • dotpay.pl;
  • tpay.com;
  • Bitcoins - BitPay 


A jeżeli chcesz ograniczyć możliwość płatności online tylko do faktur do określonej kwoty (aby nie płacić prowizji od dużych faktur), możesz to zrobić w menu: 

  • Ustawienia > Płatności online;
  • zakładka Ustawienia > Link do płatności na fakturach do kwoty.


Przycisk Kliknij i zap%C5%82a%C4%87 online na fakturze 2


Dodatkowa opcja:

Po skonfigurowaniu Płatności Online, możesz zacząć szybko sprzedawać produkty i usługi bezpośrednio na Twojej stronie, dzięki Auto Płatnościom.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
faktury@venapress.pl
Świetnie, ale jak mogę wyłaczyć ten przycisk na fakturze jeśli tylko jeden lub kilku Klientów nie chce widzieć takiego przycisku na swojej fakturze?

2013-09-03 11:33

Zgłoś naruszenie zasad

marcin
marcin
Odpowiedź główna   Można wybrać własny szablon dla tych wybranych faktury i na nim ukryć przycisk płatności.

Można też ograniczyć widoczność przycisku płatności tylko do faktury do określonej kwoty.

2014-10-24 15:56

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
info@platinumit.pl
a czy fakturownia zmieni status faktury kiedy klient dokona płatności?

2014-11-21 20:03

Zgłoś naruszenie zasad

michal
michal
Odpowiedź główna   Tak, status zmieni się automatycznie po dokonaniu płatności przez płatności online.

2015-01-07 09:45

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Piotr
Chcę włączyć płatności online, ale nie widzę u siebie nigdzie takiej opcji. W menu ustawienia nie mam nic takiego. Gdzie to włączyć?

2017-04-25 15:11

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, proszę wejść w zakładkę Ustawienia> Ustawienia konta> Twoje konto> Inne i zaznaczyć okno "Autopłatności".
Po zapisaniu zmian w zakładce Ustawienia powinna się pojawić rubryka Płatności online.


2017-04-25 15:51

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Marcin Wirkus
Chcemy wyróżnić ten przycisk płatności - zmieniliśmy kolor tła na czerwony, liter na biały kierując do #pay-online-button dla podglądu faktury zadziałało ale dla wydruku PDF-a już nie - da się to jakoś zmienić też na PDF-ie?

2020-01-17 15:34

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, jakie zmiany macie Państwo na myśli.
Jeżeli chodzi o personalne zmiany wyglądu dokumentu czy zmiany widgetu płatności, to bardzo mi przykro ale nie ingerujemy we własne ustawienia Klienta w systemie.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-01-17 16:03

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Tomasz
Skonfigurowałem kanał płatności PayPal, wygenerowałem user name, hasło i signature, potem dodałem w Fakturowni produkt z możliwością płatności online, na fakturze pojawia się odpowiedni przycisk, ale... system nie przekazuje tokenu do PayPala i po kliknięciu w "opłać fakturę" przenoszony jestem do formatki z płatnością, po czym wyskakuje błąd: "No token passed". Jak sobie z tym poradzić?

2020-04-11 08:21

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
konfiguracja Pay Pal w Fakturowni sprowadza się jedynie do wpisania poprawnych wartości API user name, API Password i Signature.
Proszę upewnić się czy skopiowane dane z Pay Pal zostały pobrane z odpowiedniego miejsca i są tożsame.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-04-14 08:50

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Dominik
Mam pytanie - czy jeśli jest payU z płatnościami zagranicznymi - jest opcja tego przycisku i faktura w języku angielskim?

2020-09-03 13:59

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
wersja językowa przycisku "zapłać online" zależy od wybranego języka wystawianej faktury, nie zaś od typu transakcji u dostawcy płatności.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-09-07 12:21

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Wojtek
Dodałem płatnośc online payu do faktury. klikam zapłac online i nie ma żadnej metody platnosci do wyboru.
konta na payu aktywne, integracja przez classic api

2020-10-09 16:49

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o informacje jakiego konta w systemie dotyczy sprawa.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-10-09 17:06

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Wojtek
witam, skonfigurowałem płatności online, przez PayU początkowo działało, pozniej dodałem walutę USD, zmieniłem dane API i link do płatności na fakturze w ogóle się nie pojawia. nawet jak wracam do API w złotowkach

2020-10-21 13:58

Zgłoś naruszenie zasad

Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
o jakich danych API Pan mówi? Danych Pana konta w PayU do konfiguracji komunikacji przez API? Proszę się upewnić, że po zmianie danych i wprowadzeniu ich w Ustawienia -> Płatności online w Fakturowni, zostały one wprowadzone prawidłowo - czy na przykład nie została skopiowana niepotrzebna spacja na końcu lub czy jakiś znak nie został przy kopiowaniu pominięty.

Jeśli nie uda się Panu znaleźć błędu, prosze przesłać zgłoszenie na info@fakturownia.pl podając adres e-mail, na który założone jest konto w Fakturowni oraz dokładniejszym opisem, jakie dane API były zmieniane i gdzie.

Pozdrawiam,
Kacper Seta

2020-10-21 15:20

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Marek
Dzień dobry,
jakiś czas temu próbowałem uruchomić opcję autopłatności dla jednego z działów, ale nie znalazłem takiej opcji- przy włączeniu pojawia się ona na wszystkich fakturach dla całego konta- niezależnie od działu. Czy jest opcja ograniczenia autopłatności do wybranego działu lub przeprocesowania tego w inny sposób? Każdy dział, to inna spółka, więc też inne konta bankowe.
We wcześniejszych komentarzach widzę jedynie opcję ukrycia tego we wzorze faktury, który musiałby być inny dla każdego z działów. Prośba o info, jak można to sprawnie przeprocesować.

2022-04-25 09:52

Zgłoś naruszenie zasad

Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w systemie nie ma możliwości skonfigurowania Autopłatności osobno dla różnych działów na jednym koncie.

W celu skonfigurowania płatności online osobno dla różnych firm, firmy należy założyć w systemie jako osobne konta w Fakturowni - każde konto (firma) będzie miała wtedy osobne ustawienia konta.

Pozdrawiam
Kacper

2022-04-26 13:54

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
ania
Mam ten sam problem. Sprawdziałm dane. Są poprawne.:

Skonfigurowałem kanał płatności PayPal, wygenerowałem user name, hasło i signature, potem dodałem w Fakturowni produkt z możliwością płatności online, na fakturze pojawia się odpowiedni przycisk, ale... system nie przekazuje tokenu do PayPala i po kliknięciu w "opłać fakturę" przenoszony jestem do formatki z płatnością, po czym wyskakuje błąd: "No token passed". Jak sobie z tym poradzić?

2022-04-27 09:25

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękuję za kontakt.
Proszę o przesłanie adresu e-mail konta w korespondencji prywatnej oraz udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr

2022-04-27 11:06

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Juran
Jeśli opcja PŁATNOŚCI ONLINE jest włączona ten przycisk pojawia się na wzystkich dokumentach. Jak zostawić go tylko na FAKTURA i FAKTURA PROFORMA ale na innych ukryć?

2022-06-08 17:28

Zgłoś naruszenie zasad

tomaszs
tomaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

Niestety jak Państwo zauważyli przycisk domyślnie pojawia się na każdym dokumencie i nie ma możliwości włączenia go tylko dla konkretnych typów dokumentów.

Mogą natomiast Państwo stworzyć własny szablon faktury i ukryć na nim funkcję tego przycisku.

Poniżej załączam link do artykułu z naszej Bazy Wiedzy dotyczący tworzenia własnych szablonów:
https://pomoc.fakturownia.pl/159139-Jak-przygotowac-wlasny-szablon-faktury-

Pozdrawiam, Tomasz

2022-06-09 10:42

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Magda Stęga
Hej,

Odnośnie korzystania z Przelewy24.

Czy dobrze rozumiem, że ID Sprzedawcy oraz Klucz do CRC będzie dostępny gdy się zarejestruję na Przelewy24 i podpiszę umowę?

Nie chcę podpisywać umowy gdyż to na razie 1 Klient, który w takiej formie chce płacić. Czy znacie inne rozwiązanie umożliwiające Klientowi, który jest gotowy zapłacić tu i teraz za pomocą karty?

Bardzo dziękuję za pomoc i odpowiedź!
Magda (ona/jej)

2022-06-26 14:19

Zgłoś naruszenie zasad

Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
tak, dane wymagane do integracji z płatnościami online można znaleźć na swoim koncie u danego dostawcy płatności online.

Link do płatności musi kierować na indywidualne konta u danego dostawcy, wymagana jest więc rejestracja i podpisanie umowy u dostawcy płatności online.

Pozdrawiam
Kacper

2022-06-27 09:13

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz