Integracja płatności z własnym systemem

Utworzono: 2014-02-06
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-30
Liczba odwiedzin posta: 10231

Czasem po dokonaniu płatności (np. za fakturę) potrzebna jest zmiana we własnym systemie (np. aby odznaczyć, że klient opłacił daną usługę).

W Fakturowni można to wykonać wpisując w polu Ustawienia > Płatności online > Ustawienia > Wywołanie API url na który zostanie wywołane po dokonaniu płatności. 

Wywołanie to może mieć postać:

http://www.twojaAplikacja.pl/api?token={{token}}&adres_email={{email}}&firma={{company}}&invoice_id={{invoice_id}}

W wywołaniu API (metoda GET) możemy przekazać wszystkie niezbędne dane odnośnie płatności:

{{promocode}}, {{first_name}}, {{last_name}}, {{email}}, {{phone}}, {{post_code}}, {{city}}, {{street}}, {{country}}, {{comment}}, {{quantity}}, {{invoice_name}}, {{invoice_tax_no}}, {{invoice_post_code}}, {{invoice_city}}, {{invoice_street}}, {{invoice_country}}, {{invoice_comment}}, {{generate_invoice}}, {{name}}, {{description}}, {{oid}}, {{paid}}, {{price}}, {{product_id}}, {{id}}, {{referrer}}, {{token}}, {{invoice_id}}

 



Powrót


Komentarze

infracom
infracom
Przydałoby się przy niektórych zmiennych dać opis, bo nie do końca wiadomo jaki wynik dadzą, a nie można wykonać testu na konkretnej fakturze :(

2018-01-03 23:30


Avatar sugester medium
Tomasz Nowak
Co się stanie w sytuacji, gdy nasze API będzie niedostępne? Czy Fakturownia za jakiś czas ponowi próbę odpytania naszego API, czy może jedynym rozwiązaniem tej sytuacji jest "ręczne" odpytanie API Fakturowni, o opłacone faktury z dnia dzisiejszego?

2018-05-07 09:36


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
API Fakturowni nie wysyła re-questów do innych systemów poprzez API, tylko wysyła re-sponse w odpowiedzi na re-quest.

To użytkownik musi wysłać zapytanie z własnego systemu do Fakturowni poprzez API, a Fakturownia poprzez API może jedynie odpowiedzieć.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-05-07 10:28


Avatar sugester medium
Tomasz Nowak
Panie Piotrze, chyba jednak to co Pan mówi, nie jest spójne z dokumentacją powyżej. Wg instrukcji (powyższego postu) wynika, że w konfiguracji ustawiamy adres WŁASNEGO api, czyli Fakturownia powiadamia nasz wewnętrzny system po dokonaniu płatności - co jest dość logiczne.

2018-05-07 11:25


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   W tym polu użytkownik wpisuje adres, na jaki ma zostać wysłany response po dokonaniu płatności. W pierwszym poście padło pytanie "Czy Fakturownia za jakiś czas ponowi próbę odpytania naszego API" - czyli request. Tak jak napisałem wcześniej, Fakturownia nie wysyła requestów (nie odpytuje) do innych API. Może przesłać response na request.
Pole wspomniane w instrukcji zawiera powiązanie dla webhook - po dokonaniu płatności do Fakturowni jest wysyłany request, natomiast odpowiedź jest kierowana na adres, który został podany w tym polu. Zgodnie z RFC, response jest wysyłany na podany adres bez sprawdzania jego dostępności.

Pozdrawiam,
Piotr

2018-05-07 13:03


Avatar sugester medium
Diwad
Witam. Czy system wywołyje url tylko w przypadku opłacenia z linku znajdującego się na fakturze czy jeśli np oznaczymy fakturę ręcznie jako opłaconą to również system wywołuje podany url?

2020-09-05 13:30


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
url po poprawnej lub niepoprawnej płatności zostaje wywołany w przypadku opłacenia z linku.
Sama zmiana statusu dokumentu nie powoduje wywołania url.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-09-09 14:19


Avatar sugester medium
Bartłomiej
Interesuje mnie sytuacja przeslania powiadomienia do naszego systemu jedynie jesli platnosc przebiegla prawidlowo.

Zastanawiam sie wiec nad 2 opcjami:

1. Uzupelnienie pola: "Wywołanie API": https://adresaplikacji.pl/?tinvoice_id={{invoice_id}}&paid={{paid}}

Pytanie w takiej sytuacji jakie wartosci moze przyjac {{paid}}? Na tej podstawie moglibysmy ustalic czy dokonac aktualizacji u siebie w systemie.

2. Uzupelnienie pola: "URL po poprawnej płatności". Rozumiem, ze ten adres zostalaby przeslana infromacja jedynie jesli platnosc przebiegla prawidlowo, tak wiec wystarczyloby podac jedynie nr faktury zeby namierzyc ja u siebie w systemie: https://adresaplikacji.pl/?tinvoice_id={{invoice_id}} ?

2023-08-30 13:21


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękuję za kontakt.
Zgłoszenie trafiło do programisty w celu analizy. Jak tylko otrzymam odpowiedź przekaże ją Panu.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-09-04 10:15


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
odpowiadam na powyższe pytania:
ad 1. “Wywołanie API” wykonuje się jeśli transakcja zakończyła się sukcesem, czyli provaider potwierdził płatność.
Zatem jak najbardziej można skorzystać z tego rozwiązania:
{{paid}} to wartość logiczna i przyjmuje albo true albo false.

ad 2. “URL po poprawnej płatności” i “URL po nieudanej płatności” - to są linki które pojawią się użytkownikom w przeglądarce po zakończeniu płatności. w tej konkretnym sytuacji nie będzie przydatnym rozwiązaniem.

Pozdrawiam,
Piotr

2023-09-11 10:21


Avatar sugester medium
Peter
Dzień dobry,
Wątek wskazuje że dostęp do tej funkcji jest dostępny pod ścieżką:

Ustawienia > Płatności online > Ustawienia > Wywołanie API url na który zostanie wywołane po dokonaniu płatności.

Czy to jest dalej aktualna informacja bo nie mogę jej znaleźć?

2024-12-30 10:33


piotr.wajs
piotr.wajs
Piotr wajs fakturownia pl program do fakturowania 12 30 2024 10 58 am
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 
ścieżka jest poprawna. Po wybraniu opcji "Płatności online" należy wybrać druga zakładkę "Ustawienia" w głównym menu. Zrzut ekranu w załączniku. 
Pozdrawiam serdecznie, 
Piotr 

Dodaj komentarz