Autopłatności czym są i jak je skonfigurować?
Ostatnia aktualizacja: 2024-04-08
W systemie Fakturownia możesz skorzystać z opcji autopłatności, która pozwoli Ci przyśpieszyć otrzymywanie płatności od klientów za zrealizowaną przez Ciebie sprzedaż. Obsługa płatności automatycznych wiążę się z umieszczeniem na dokumencie bezpośredniego linku, który przekieruje klienta do płatności. W tym wpisie wskażemy, czym są i jak działają autopłatności oraz jak aktywować je na koncie w Fakturowni.
Autopłatności - czym są i jak działają?
Autopłatności to funkcja, która wspiera Cię w zarządzaniu płatnościami od klientów. Pozwala ona również przyśpieszyć otrzymywanie należności za sprzedaż produktu czy usługi. Jeśli opcja te jest aktywna w ramach konta, na dokumentach pojawia się przycisk Kliknij i zapłać online z linkiem do płatności.
Link może kierować do Twoich danych bankowych, tak aby klient mógł w prosty sposób przekopiować je na kartę realizowanego przelewu bankowego. Jeśli posiadasz konto w jednym ze zintegrowanych z Fakturownią serwisów szybkich płatności online, link może przenieść klienta bezpośrednio na ścieżkę realizacji opłaty.
Widget Autopłatności pozwala wstawić od razu dane użytkownika, który dokonuje płatności, tak aby samodzielnie nie musiał ich wypełniać.
Jak włączyć autopłatności w Fakturowni?
- Przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto i w sekcji Płatności online zaznacz checkbox przy opcji Autopłatności. Zapisz zmiany.
- Następnie przejdź do zakładki Ustawienia > Płatności online, gdzie dostępna jest możliwość skonfigurowania wybranych przez Ciebie form płatności. Po zaznaczeniu checkboxa obok wybranej opcji, pojawią się rubryki, które musisz uzupełnić wymaganymi danymi. Pamiętaj o zapisaniu zmian.
- Jeśli dla przykładu wybierzesz jako typ płatności Przelew bankowy, system poprosi Cię o uzupełnienie komunikatu, który wyświetlany będzie Twoim klientom.
Opcje konfiguracji Autopłatności
Autopłatności możesz skonfigurować na 3 sposoby w zależności od tego, w którym miejscu chcesz wywołać płatność:
- na Twojej fakturze - gdy klient otrzymuje fakturę i klika Kliknij i zapłać online, wtedy po dokonaniu płatności faktura zmienia status na opłaconą → więcej informacji;
- na Twojej fakturze Proforma - gdy klient otrzymuje fakturę proformę i klika Kliknij i zapłać online, wtedy po dokonaniu płatności zostaje wygenerowana faktura VAT, która zostaje automatycznie wysłana do klienta → więcej informacji;
- na Twojej stronie www - gdy sprzedajesz produkt lub usługę, wtedy po dokonaniu płatności klient automatycznie otrzymuje fakturę VAT → więcej informacji.
Po dokonaniu płatności możliwe jest również wywołanie API.
Poniżej widok faktury, na której widoczny jest przycisk Kliknij i zapłać online. Link do płatności widoczny jest w prawym, górnym rogu dokumentu i umożliwia klientowi bezpośrednie przejście do płatności.
Inne informacje o Autopłatnościach
- Autopłatności pozwalają także na przyjmowanie przelewów w kilku walutach. O szczegółach tego, jak stworzyć komunikat w wielu językach za pomocą znaczników Handlebars przeczytasz w tym wpisie.
- Dokumenty opłacone przez Twoich klientów za pomocą zintegrowanych szybkich płatności online otrzymają automatycznie status opłacona.
- Jeśli wystawiasz faktury zagraniczne w Autopłatnościach, które nie zawsze zawierają podatek VAT, możesz włączyć możliwość ich ręcznej korekty przed wysłaniem dokumentu do klienta o czym przeczytasz w tym wpisie.
- Więcej informacji o tym, jak dokonać konfiguracji Fakturowni ze stroną www znajdziesz w tym wpisie.
Dzięki skonfigurowaniu płatności online możesz zautomatyzować:
- fakturowanie - klienci będą mogli szybciej płacić za Twoje faktury, dzięki przyciskowi Kliknij i zapłać online;
- sprzedaż - uprościsz sprzedaż swoich produktów lub usług online.
Jak skonfigurować płatności online z wybranym dostawcą?
W Bazie Wiedzy znajdziesz dedykowane wpisy, które wskazują, jak skonfigurować płatności online wybranego dostawcy z Fakturownią.
- Jak połączyć płatności online PayU
- Jak połączyć płatności online PayPal
- Jak połączyć płatności online BitPay
- Jak połączyć płatności online przelew bankowy
- Jak połączyć płatności online Przelewy24
- Jak połączyć płatności online Tpay
- Jak połączyć płatności online Braintree
- Jak połączyć płatności online imoje
Powrót
Komentarze
marta.kons@wp.pl
2015-04-09 12:08
anonim
2015-04-09 17:44
Malwina
2019-08-31 14:34
piotr.wajs
Jaki format przelewu ma Pani na myśli?
Pozdrawiam,
Piotr
2019-09-02 11:22
Malwina
2019-09-04 22:17
piotr.wajs
Proszę skorzystać z instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/580203-Import-platnosci-z-banku.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-09-05 08:35
Przemysław
2019-11-04 11:13
Kacper_Seta
przycisk do płatności online domyślnie znajduje się również na proformach.
Pozdrawiam,
Kacper
2019-11-04 16:21
Piotr
2021-01-06 23:57
Kacper_Seta
nie, takiej możliwości nie ma, płatność generowana jest na kwotę widoczną na fakturze.
Pozdrawiam
Kacper Seta
2021-01-08 17:06
Piotr
2021-08-05 14:50
piotr.wajs
skoro tak jak Pan napisał temat jest związany z płatnością online z poziomu opłaty produktu zamówienia w sklepie, nie jest to możliwe do uruchomienia z poziomu serwisu do faktur- Fakturowni.
Proszę o doprecyzowanie co jak zachowuje się tego typu naliczanie marży i w jakich sklepach ma obecnie zastosowanie, gdyż na ten moment temat nie jest nam znany.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-08-05 16:42
Piotr
2021-08-06 09:57
piotr.wajs
dziękuję za wyjaśnienie. Obecnie moduł integrujący oraz sama Fakturownia nie ma możliwości za pozyskanie danych prowizyjnych oraz dodatkowych kosztów przy wybieraniu form płatności od dostawców .
Dziękujemy za sugestię. w momencie gdy będziemy rozwijać integracje z systemami płatniczymi, weźmiemy Pana pomysł pod uwagę.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-08-09 13:10
Kocur
Przeprowadziłem integrację z serwisem PayU (konto testowe sandbox) zgodnie z w/w instrukcją. Niestety po kliknięciu w przycisk "Kliknij i zapłać online" na fakturze oraz przejściu kroku z wpisywaniem danych nie jestem w stanie sfinalizować płatności.
Jako załączniki dodaję screeny z kroków przeze mnie podejmowanych w celu wykonania płatności, odpowiedź PayU, oraz zawartość (body) żądania wysyłanego przez serwis fakturowni do PayU -> nie ma w środku pos_id, natomiast kod błędu z PayU (kod 100) sugeruje brak tego parametru w żądaniu (). Nie jestem pewien czy coś źle skonfigurowałem w serwisie fakturowni, w serwisie PayU czy jest to bug. Jak to rozwiązać?
PS kod błędu 100 w dokumentacji PayU:
100 Missing or incorrect value of pos_id parameter
2022-08-18 12:38
Kacper_Seta
W systemie nie ma możliwości wygenerowania płatności z użyciem sandboxowych danych dostępowych PayU.
Pozdrawiam
Kacper
2022-08-18 12:59
Piotr
Firma korzysta z róznych kont.
2022-11-07 13:16
piotr.wajs
opis znajdzie Pan w powyższym poście.
"Następnie przejdź do menu Ustawienia > Płatności online i wybierz rodzaj płatności.
Przykładowo, jeśli wybierasz jako typ płatności Przelew bankowy, system poprosi Cię o uzupełnienie komunikatu, który wyświetlany będzie Twoim klientom".
Pod tym komunikatem dodany jest wygląd okna, w którym trzeba wypełnić wszystkie dane dotyczące przelewu na Pana rachunek bankowy, który widnieje tez na fakturach.
Pozdrawiam,
Piotr
2022-11-07 16:35
Adam
2022-11-28 13:02
Kacper_Seta
obecnie wprowadzenie takiego dostawcy płatności w systemie nie jest planowane.
Taką sugestię może Pan dodać na naszym forum sugestii - https://sugester.fakturownia.pl/
Jeśli inni Użytkownicy wyrażą zainteresowanie daną sugestią, może to wpłynąć na proces dodawania nowych funkcjonalności w Fakturowni.
Pozdrawiam
Kacper
2022-11-30 10:08
Renata
2023-06-26 12:40
Kacper_Seta
w Ustawienia -> Płatności online -> AutoPłatności, można wybrać, jaki dokument będzie wystawiony, kiedy Klient w formularzu zaznaczy "Chcę otrzymać fakturę", a jaki w przypadku nieoznaczenia tego checkboxa. Natomiast nie można uzależnić rodzaju dokumentu od tego, czy na proformie był uzupełniony NIP.
Pozdrawiam,
Kacper
2023-06-26 16:01
Dodaj komentarz