Integracja płatności z własnym systemem
Ostatnia aktualizacja: 2023-09-11
Czasem po dokonaniu płatności (np. za fakturę) potrzebna jest zmiana we własnym systemie (np. aby odznaczyć, że klient opłacił daną usługę).
W Fakturowni można to wykonać wpisując w polu Ustawienia > Płatności online > Ustawienia > Wywołanie API url na który zostanie wywołane po dokonaniu płatności.
Wywołanie to może mieć postać:
http://www.twojaAplikacja.pl/api?token={{token}}&adres_email={{email}}&firma={{company}}&invoice_id={{invoice_id}}
W wywołaniu API (metoda GET) możemy przekazać wszystkie niezbędne dane odnośnie płatności:
{{promocode}}, {{first_name}}, {{last_name}}, {{email}}, {{phone}}, {{post_code}}, {{city}}, {{street}}, {{country}}, {{comment}}, {{quantity}}, {{invoice_name}}, {{invoice_tax_no}}, {{invoice_post_code}}, {{invoice_city}}, {{invoice_street}}, {{invoice_country}}, {{invoice_comment}}, {{generate_invoice}}, {{name}}, {{description}}, {{oid}}, {{paid}}, {{price}}, {{product_id}}, {{id}}, {{referrer}}, {{token}}, {{invoice_id}}
Powrót
Komentarze
infracom
2018-01-03 23:30
Tomasz Nowak
2018-05-07 09:36
piotr.wajs
API Fakturowni nie wysyła re-questów do innych systemów poprzez API, tylko wysyła re-sponse w odpowiedzi na re-quest.
To użytkownik musi wysłać zapytanie z własnego systemu do Fakturowni poprzez API, a Fakturownia poprzez API może jedynie odpowiedzieć.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-05-07 10:28
Tomasz Nowak
2018-05-07 11:25
piotr.wajs
Pole wspomniane w instrukcji zawiera powiązanie dla webhook - po dokonaniu płatności do Fakturowni jest wysyłany request, natomiast odpowiedź jest kierowana na adres, który został podany w tym polu. Zgodnie z RFC, response jest wysyłany na podany adres bez sprawdzania jego dostępności.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-05-07 13:03
Diwad
2020-09-05 13:30
piotr.wajs
url po poprawnej lub niepoprawnej płatności zostaje wywołany w przypadku opłacenia z linku.
Sama zmiana statusu dokumentu nie powoduje wywołania url.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-09-09 14:19
Bartłomiej
Zastanawiam sie wiec nad 2 opcjami:
1. Uzupelnienie pola: "Wywołanie API": https://adresaplikacji.pl/?tinvoice_id={{invoice_id}}&paid={{paid}}
Pytanie w takiej sytuacji jakie wartosci moze przyjac {{paid}}? Na tej podstawie moglibysmy ustalic czy dokonac aktualizacji u siebie w systemie.
2. Uzupelnienie pola: "URL po poprawnej płatności". Rozumiem, ze ten adres zostalaby przeslana infromacja jedynie jesli platnosc przebiegla prawidlowo, tak wiec wystarczyloby podac jedynie nr faktury zeby namierzyc ja u siebie w systemie: https://adresaplikacji.pl/?tinvoice_id={{invoice_id}} ?
2023-08-30 13:21
piotr.wajs
dziękuję za kontakt.
Zgłoszenie trafiło do programisty w celu analizy. Jak tylko otrzymam odpowiedź przekaże ją Panu.
Pozdrawiam,
Piotr
2023-09-04 10:15
piotr.wajs
odpowiadam na powyższe pytania:
ad 1. “Wywołanie API” wykonuje się jeśli transakcja zakończyła się sukcesem, czyli provaider potwierdził płatność.
Zatem jak najbardziej można skorzystać z tego rozwiązania:
{{paid}} to wartość logiczna i przyjmuje albo true albo false.
ad 2. “URL po poprawnej płatności” i “URL po nieudanej płatności” - to są linki które pojawią się użytkownikom w przeglądarce po zakończeniu płatności. w tej konkretnym sytuacji nie będzie przydatnym rozwiązaniem.
Pozdrawiam,
Piotr
2023-09-11 10:21
Dodaj komentarz