Jak ograniczyć widoczność Klientów
Ostatnia aktualizacja: 2025-04-07
W Fakturowni istnieje możliwość ograniczenia widoczności Bazy Klientów dla pracowników z rolą Użytkownik i Księgowy, jednocześnie ta sama baza klientów będzie wciąż dostępna dla Właściciela Konta i Administratorów.
Chcąc aktywować funkcję ograniczenia widoczność Klientów, przejdź do:
- Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia;
- zaznacz checkbox przy Ograniczenie widoczności Klientów;
- zapisz ustawienia, klikając w przycisk Zapisz na dole strony;
Po aktywacji tej funkcji baza klientów będzie wciąż widoczna dla Właściciela i Administratora, natomiast dla pracowników z rolą Użytkownik i Księgowy pojawi się informacja Obecnie nie masz żadnych klientów.
Oczywiście pracownik z ograniczonym dostępem do pełnej bazy klientów, może dodawać nowych klientów, wtedy na karcie każdego klienta dodanego przez pracownika z rolą Użytkownik lub Księgowy w polu Dostęp do danych system wskaże Wszyscy użytkownicy. Tak dodany klient będzie widoczny na liście klientów dostępnych dla niego i pozostałych pracowników o takich samych uprawnieniach (Użytkownik lub Księgowy) oraz wyższych (Właściciel Konta i Administrator).
Na etapie dodawania nowego klienta do Bazy Klientów można określić, którym użytkownikom w zależności od uprawnień i dostępów ma się on pojawiać na liście klientów.
Wybierając:
- Tylko użytkownicy z pełnym dostępem - tacy klienci są widoczni w Bazie Klientów tylko dla Właściciela Konta i Administratora
- Wszyscy Użytkownicy - tacy klienci są widoczni w Bazie Klientów dla Właściciela Konta, Administratora, Księgowego i Użytkownika
- Sklep stacjonarny i Sklep online to nazwy działów w naszej przykładowej firmie. Jeśli chcemy aby konkretny klient był przypisany wyłącznie dla firmy A (np. Sklep stacjonarny) lub oddziału B (np. Sklep online) to możesz w tym miejscu go odpowiednio przypisać. Tym samym jeśli Twoi pracownicy z rolą Użytkownik, mają również przypisany dostęp do określonych działów np. firmy A - Sklep stacjonarny, to nie będą widzieć klientów przypisanych do np. oddziału B - Sklep online.

Jak dodać nowe działy dowiesz się z artykułu Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać
Jak przypisał dział dla pracownika zajdziesz w Jak dodać nowego użytkownika do swojego konta
Sprawdź również:
Zablokowanie dostępu do Magazynów dla użytkowników
Ograniczenie widoczności płatności dla Użytkowników
Ograniczenie widoczności produktów
Ograniczenie widoczności magazynów
Ograniczenie widoczności cen zakupu
Powrót
Komentarze
Dodaj komentarz