Jak ograniczyć widoczność Klientów

Utworzono: 2012-11-15
Ostatnia aktualizacja: 2025-04-07
Liczba odwiedzin posta: 10872

W Fakturowni istnieje możliwość ograniczenia widoczności Bazy Klientów dla pracowników z rolą Użytkownik i Księgowy, jednocześnie ta sama baza klientów będzie wciąż dostępna dla Właściciela Konta i Administratorów.
 

Chcąc aktywować funkcję ograniczenia widoczność Klientów, przejdź do:

  1. Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia;
  2. zaznacz checkbox przy Ograniczenie widoczności Klientów;
  3. zapisz ustawienia, klikając w przycisk Zapisz na dole strony;


Zaznaczona opcja „Ograniczenie widoczności Klientów” – użytkownicy widzą tylko swoich klientów, z wyłączeniem administratorów.

Po aktywacji tej funkcji baza klientów będzie wciąż widoczna dla Właściciela i Administratora, natomiast dla pracowników z rolą Użytkownik i Księgowy pojawi się informacja Obecnie nie masz żadnych klientów.

Widok listy klientów z aktywnym ograniczeniem –dostępu dla użytkowników oraz właściciela konta i administratorów

Oczywiście pracownik z ograniczonym dostępem do pełnej bazy klientów, może dodawać nowych klientów, wtedy na karcie każdego klienta dodanego przez pracownika z rolą Użytkownik lub Księgowy w polu Dostęp do danych system wskaże Wszyscy użytkownicy. Tak dodany klient będzie widoczny na liście klientów dostępnych dla niego i pozostałych pracowników o takich samych uprawnieniach (Użytkownik lub Księgowy) oraz wyższych (Właściciel Konta i Administrator). 

Formularz edycji danych klienta z rozwijanym menu „Dostęp do danych” – wybrana opcja to „Wszyscy użytkownicy”.


Na etapie dodawania nowego klienta do Bazy Klientów można określić, którym użytkownikom w zależności od uprawnień i dostępów ma się on pojawiać na liście klientów. 

Wybierając:
  1. Tylko użytkownicy z pełnym dostępem - tacy klienci są widoczni w Bazie Klientów tylko dla Właściciela Konta i Administratora 
  2. Wszyscy Użytkownicy - tacy klienci są widoczni w Bazie Klientów dla Właściciela Konta, Administratora, Księgowego i Użytkownika
  3. Sklep stacjonarny i Sklep online to nazwy działów w naszej przykładowej firmie. Jeśli chcemy aby konkretny klient był przypisany wyłącznie dla firmy A (np. Sklep stacjonarny) lub oddziału B (np. Sklep online) to możesz w tym miejscu go odpowiednio przypisać. Tym samym jeśli Twoi pracownicy z rolą Użytkownik, mają również przypisany dostęp do określonych działów np. firmy A - Sklep stacjonarny, to nie będą widzieć klientów przypisanych do np. oddziału B - Sklep online. 

Lista klientów z poziomami dostępu do danych: wszyscy użytkownicy, tylko z pełnym dostępem, sklep online i stacjonarny.

Jak dodać nowe działy dowiesz się z artykułu Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać
Jak przypisał dział dla pracownika zajdziesz w Jak dodać nowego użytkownika do swojego konta

Sprawdź również:
Zablokowanie dostępu do Magazynów dla użytkowników 
Ograniczenie widoczności płatności dla Użytkowników
Ograniczenie widoczności produktów
Ograniczenie widoczności magazynów
Ograniczenie widoczności cen zakupu


Powrót


Komentarze

Dodaj komentarz