Ograniczenie widoczności produktów

Utworzono: 2013-09-03
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-31
Liczba odwiedzin posta: 7283

W Fakturowni istnieje możliwość ograniczenia widoczności Bazy Produktów pracownikom z rolą Użytkownik i Księgowy, przypisanie jej do określonej firmy/działu lub podzielenie produktów na widoczne dla pracowników z pełnym dostępem do systemu lub tylko użytkownikom. 
 

Ograniczenie widoczności produktów pracownikom z rolą Użytkownik i Księgowy


Chcąc aktywować tę funkcję, przejdź do:

  1. Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia;
  2. zaznacz checkbox przy Ograniczenie widoczności Produktów;
  3. zapisz ustawienia, klikając w przycisk Zapisz na dole strony;
 

Zaznaczona opcja „Ograniczenie widoczności Produktów” – użytkownicy widzą tylko własne produkty (administratorzy mają pełny dostęp).

Aktywacja tej funkcji powoduje automatyczne przypisanie całej Bazy Produktów do Tylko użytkownicy z pełnym dostępem, są to pracownicy z rolą Właściciel Konta i Administrator. Tym samym dla pracowników z rolą Użytkownik i Księgowy w zakładce Produkty, pojawi się komunikat Obecnie nie masz żadnych produktów. 

Widok listy produktów z ograniczeniem widoczności dla pracowników z rolą użytkownik

Oczywiście pracownicy z rolą Użytkownik i Księgowy wciąż mogą dodawać nowe produkty do systemu, będą one widoczne dla nich i innych pracowników o tej samej roli i wyższych rolach systemowych. Do każdego produktu utworzonego przez Użytkownika i Księgowego jest przypisany dostęp Wszyscy użytkownicy. Dla kolejnych produktów tworzonych przez Administratora lub Właściciela konta automatycznie przypisuje się dostęp Tylko użytkownicy z pełnym dostępem, chyba że na etapie tworzenia produktu, wskażesz inaczej. 

Poniżej na grafice mamy pełną bazę produktów widoczną dla Tylko użytkownicy z pełnym dostępem, a poniżej określone produkty widoczne tylko dla Użytkowników. 

Porównanie widoczności produktów: tryb "Tylko użytkownicy z pełnym dostępem" pokazuje wszystkie produkty, "Wszyscy użytkownicy" tylko ołówek.
 

Przypisanie produktów pracownikom z pełnym dostępem do systemu lub wszystkim użytkownikom


Możesz indywidualnie określić, który produkt ma być przypisany dla widoku Użytkowników i Księgowych, a który tylko dla Właściciela Konta i Administratora.

  1. Zrobisz to przechodząc do zakładki Produkty lub Magazyn > Produkty;
  2. za pomocą koła zębatego naciśnij przycisk Edytuj przy wybranym produkcie;
  3. u dołu karty produktu, naciśnij przycisk Zobacz więcej opcji (jeśli karta jest już rozwinięta to w sekcji Ukryj opcje dodatkowe);
  4. z rubryki Firma/Dział (dostęp do danych) wybierz dostęp do widoczności danego produktu; Formularz edycji produktu z ustawieniem dostępności dla firmy lub działu, z rozwijaną listą widoczności dla użytkowników.
  5. Tylko użytkownicy z pełnym dostępem, są to pracownicy z rolą Właściciel Konta i Administrator;
  6. Wszyscy użytkownicy, są to pracownicy z rolą Użytkownicy, Księgowy, własne role z dostępem do produktów, Właściciel Konta i Administrator;
  7. naciśnij przycisk Zapisz.
 

Przypisanie produktów do określonej firmy/działu


Możesz przypisać produkty do konkretnego działu lub firmy (jeśli posiadasz ich kilka w obrębie jednego konta w Fakturowni). Inne działy czy firmy oraz przyporządkowani do nich użytkownicy nie zobaczą wówczas wybranych produktów w systemie. 

Aby to zrobić:

  1. w Ustawienia > Dane firmy stwórz nowy dział zgodnie z instrukcją podaną we wpisie Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać;
  2. w Ustawienia > Użytkownicy przyporządkuj dział użytkownikowi zgodnie z instrukcją podaną we wpisie Jak dodać współpracownika do systemu i dać mu dostęp do danego działu;
  3. przejdź do Magazyn > Produkty w górnym pasku menu;
  4. za pomocą koła zębatego naciśnij przycisk Edytuj przy wybranym produkcie;
  5. naciśnij przycisk Zobacz więcej opcji (jeśli karta jest już rozwinięta to w sekcji Ukryj opcje dodatkowe);
  6. z rubryki Firma/Dział (dostęp do danych) wybierz dział (a tym samym użytkowników), który ma mieć dostęp do widoczności danego produktu, na naszym przykładzie mamy dwa działy Sklep stacjonarny i Sklep online Widok rozwijanej listy "Firma/Dział (dostęp do danych)" z opcjami wyboru dostępu dla użytkowników: pełny dostęp, wszyscy użytkownicy, sklep stacjonarny, sklep online.
  7. naciśnij przycisk Zapisz.

Sprawdź również: 
Zablokowanie dostępu do Magazynów dla użytkowników
Ograniczenie widoczności wydatków dla użytkowników
Jak ograniczyć widoczność Klientów
Ograniczenie widoczności magazynów
Ograniczenie widoczności cen zakupu


Powrót


Dodaj komentarz