Konfiguracja i sprzedaż produktów i usług online

Utworzono: 2016-03-17
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-25
Liczba odwiedzin posta: 2724

Chcąc stworzyć produkt w systemie, który będzie przeznaczony do sprzedaży online, należy wejść zakładkę Magazyn/Produkty > Dodaj nowy produkt. 

Jeżeli uprzednio została włączona opcja Autopłatności, na karcie produktu pojawi się dodatkowa zakładka o nazwie Sprzedaż online.


Klikając w tą zakładkę należy zaznaczyć checkbox Sprzedaż online. Proszę też zwrócić uwagę na informację wpisaną pod funkcją. 

Jeżeli po zaznaczeniu tego okna pojawi się komunikat Musisz zdefiniować przynajmniej jeden sposób płatności, należy kliknąć na tę nazwę w aktywny link i zdefiniować dostawcę płatności. 

Jeżeli dostawca płatności jest zdefiniowany, powinien pojawić ekran konfiguracji produktu (ekran pokazany jest na dwóch screenach). 



Najważniejsze funkcje zostały ponumerowane:

1) Kod produktu, który należy wstawić na stronę. Można go modyfikować za pomocą styli CSS użytych także do konfiguracji wyglądu strony. 

2) Nazwa i opis płatności. Można tu określić nazwę sprzedawanego produktu na stronie oraz uzupełnić dane o szczegółowy opis. 

3) Można tu stworzyć formatkę płatności oraz dostosować ręcznie rubryki, jakie mają się na niej znajdować (zaznaczając pole Wybrane pola).

     W systemie można też użyć opcji Zaawansowana formatka płatności. Za pomocą języka html oraz pól, które mogą być użyte w tej formatce można wykreować własny Widget płatności. 
Wykaz dostępnych pól znajduje się zaraz pod oknem edycji formatki. 



Poza polami już zdefiniowanymi w systemie,  płatności mogą też występować pola  field1, field2, field3, field4 i field5.

 Te pola mogą przechowywać 255 znaków.

Tworząc zaawansowaną formatkę autopłatności na produkcie. Można użyć pól "field" np w taki sposób:

<div>
   <label> FIELD NAZWA WYSWIETLANA </label>
   {{field1}} → do tego pola zapisze się wartość z formatki
</div>


Jeśli pola zostaną  to dodane na formatce, to potem można to edytować również na widoku płatności, ale nie da się ręcznie dodać tych pól.

Jeśli chodzi o ID tych pól na formatce to mają kolejno: "payment_field1", "payment_field2" itd



4) URL strony wyświetlany po poprawnej i niepoprawnej płatności.  

Ważnym polem jest API wywołane po dokonaniu płatności, jest ono potrzebne do komunikacji z systemem zewnętrznym zintegrowanym z serwisem sprzedażowym. Poprzez API można przekazać np. komunikat o danych transakcji i o tym, że została ona przeprowadzona pomyślnie.  
API może też służyć do komunikacji wewnątrz systemu. W Fakturowni wywołujemy API wewnątrz systemu po to, aby sprawdzić płatność klienta i automatycznie aktualizować konto. 

Dalsza część ekranu konfiguracji produktu wygląda tak:


5) Token: Unikalny ciąg znaków służący do identyfikacji produktu. 

6) Check box Cena może być zmieniona przez płacącego (np. darowizny itp) lub ustalona przy wywołaniu widgetu. 
    Okno jest przydatne w momencie skorzystania z zaawansowanego tworzenia formatki płatności za pomocą HTML. 
    W kodzie występuje parametr price, który użytkownik może zmieniać, aby dynamicznie zmieniać również wartość płatności

7) Ograniczenie czasowe sprzedawanego produktu

8)  Checkboxy dotyczące zmiany ceny np. przez płacącego lub zmiana ceny w określonym czasie. 

9) Za pomocą checkboxa (dostępne ilości i ewentualny rabat) możemy stworzyć różne warianty sprzedaży produktu wraz z automatycznie nadawanym rabatem. Opcja bardzo dobrze sprawdza się podczas sprzedaży abonamentowej. Jako przykład podam abonament Fakturowni wersję Pro.



10) W tej rubryce można określić dział sprzedaży, z którego będzie generowany oraz wysyłany do klienta dokument sprzedaży. 

W systemie daliśmy też możliwość filtrowania produktów sprzedawanych online: http://pomoc.fakturownia.pl/4550418-Produkty-sprzedawane-online-filtrowanie-na-liscie-produktow- .


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Telmaralis
Dzien dobry, czy jest mozliwosc utworzenia sprzedazy online z opcją MOSS? Czyli po wybraniu kraju przez kupujacego vat automatycznie zostanie dobrany do obowiazujacego w danym kraju?

2018-08-26 23:54

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
tak naturalnie posiadamy funkcjonalność, która pozwala na wystawienie faktur z procedurą MOSS.
Instrukcja konfiguracji programu znajduje się w linku: https://pomoc.fakturownia.pl/1236977-VAT-MOSS.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-08-27 08:33

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Przemek
Dzień dobry,
po wprowadzeniu linku do strony w polu - "API wywoływane po dokonaniu płatności" nic się nie dzieje. Guzik Testuj nie wypisuje żadnego komunikatu (Przykładowo podając https://google.pl lub innej strony wyświetla się treść tej strony, a z mojej nic). Strona posiada certyfikat SSL, próbowałem po adresie IP lub nazwie domeny i nic. Jaki może być powód? Będę bardzo bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam

2018-11-10 09:30

Zgłoś naruszenie zasad

annac
annac
Witam,
Proszę o wskazanie adresu mailowego jakiego użył Pan do założenia konta w naszym serwisie. Proszę również o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej. Informację jak jej udzielić może Pan znaleść tutaj:
https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-.
Pozdrawiam, Ania.

2018-11-13 13:05

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Robert
Jak wymusić, aby system generował faktury a nie paragony przy sprzedaży online?

2018-11-19 13:42

Zgłoś naruszenie zasad

annac
annac
Witam,
Typ dokumentu jaki ma zostać wystawiony może Pan wybrać za pomocą Ustawienia > Płatności online > AutoPłatności >
Jaki dokument wystawiać po opłaceniu za produkt/usługę online > po wybraniu typu dokumentu należy wybrać zapisz.
Pozdrawiam, Ania.

2018-11-19 16:49

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz