Konfiguracja i sprzedaż produktów i usług online
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-10
Spis treści artykułu:
- Aktywacja Sprzedaży Online dla określonego produktu
- Sprzedaż online - konfiguracja
- Formatka płatności zaawansowana
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Aktywacja Sprzedaży Online dla określonego produktu
Aby rozpocząć sprzedaż online, musisz najpierw aktywować funkcję Autopłatności oraz skonfigurować przynajmniej jedną metodę płatności np. przelew tradycyjny.
- Aktywacja Autopłatności: Przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto, znajdź sekcję Płatności online i zaznacz opcję Autopłatności. Zapisz zmiany, aby zakładka Sprzedaż Online pojawiła się na karcie produktu.
- Dodanie produktu do bazy: Jeżeli chcesz stworzyć produkt w systemie, który będzie przeznaczony do sprzedaży online, przejdź do Produkty lub Magazyn > Produkty > Nowy produkt. Jeżeli produkt już istnieje, otwórz jego podgląd i kliknij przycisk Edytuj. W karcie edycji znajdziesz zakładkę Sprzedaż Online, która jest dostępna po aktywacji funkcji Autopłatności.
- Aktywacja sprzedaży online: Wejdź do zakładki Sprzedaż Online na karcie produktu i zaznacz checkbox Sprzedaż online. Jeśli pojawi się komunikat Musisz zdefiniować przynajmniej jeden sposób płatności, najedź na ten komunikat i kliknij w aktywny link, który się pod nim znajduje, a następnie skonfiguruj dostawcę płatności.

Jeśli dostawca płatności jest zdefiniowany, pojawi się ekran konfiguracji produktu.
Sprzedaż online - konfiguracja
Po skonfigurowaniu Autopłatności, wyborze dostawcy płatności i aktywacji opcji Sprzedaż Online, zobaczysz ekran konfiguracji produktu. Przed opublikowaniem sprzedaży, wszystkie wymagane pola muszą zostać poprawnie skonfigurowane i zapisane.
- Kod do wstawienia na Twoją stronę - kod widgetu, który należy osadzić na stronie www w celu sprzedaży produktu online. Możesz dowolnie modyfikować wygląd formatki za pomocą styli CSS umieszczonych na Twojej stronie;
- Nazwa płatności - tu wskazujesz nazwę sprzedawanego produktu na stronie np. Kurs stacjonarny - Behawiorysta Psów lub Suszarka do włosów;
- Opis płatności - możesz pod nazwą produktu dodać jego szczegółowy opis np. Podczas szkolenia poruszane są tematy pracy z psami przejawiającymi między innymi takie problemy jak zachowania agresywne, zachowania lękowe, problemy separacyjne, nadpobudliwość czy reaktywność lub Suszarka z silnikiem o mocy 2400 W, 90% więcej jonów zapobiegających elektryzowaniu się włosów, 2 ustawienia prędkości pracy, 3 temperatury, chłodny nawiew powietrza;
-
Formatka płatności - wybierz jedną z dostępnych formatek, stwórz własną lub dostosuj ręcznie, wybierając określone pola, jakie chcesz aby się na niej znalazły.
Standardowa - Imię, Nazwisko, Adres e-mail, checkbox Chcę otrzymać fakturę,
E-sklep i Wybrane pola - możesz wybrać lub odznaczyć określone pola ręcznie,
Zaawansowana - za pomocą języka html oraz pól, które mogą być użyte w tej formatce, można wykreować własny Widget płatności. Ta opcja szczegółowo jest opisana w ostatniej sekcji tego artykułu - Formatka płatności zaawansowana;
- Pokazuj cenę netto na płatności - ta opcja dostępna jest wyłącznie na formatce płatności e-sklep;
- Opisy pól z lewej strony - po zaznaczeniu tej opcji opisy pól np. imię, będą pojawiać się po lewej stronie, w tej samej linii co pole przeznaczone do wpisania określonej treści. Przy wyłączonej opcji, opisy pól znajdują się nad nimi;
- URL po poprawnej/błędnej płatności - tu wprowadzasz URL strony wyświetlany kupującemu po poprawnej i niepoprawnej płatności;
- API wywołane po dokonaniu płatności - jest ważnym polem potrzebnym do komunikacji z systemem zewnętrznym zintegrowanym z serwisem sprzedażowym. Poprzez API można przekazać np. komunikat o danych transakcji i o tym, że została ona przeprowadzona pomyślnie. Zmienne których można użyć znajdują się pod polem, masz też możliwość testowania symulowanej płatności.
API może też służyć do komunikacji wewnątrz systemu. W Fakturowni wywołujemy API wewnątrz systemu po to, aby sprawdzić płatność klienta i automatycznie zaktualizować konto; - Token - unikalny ciąg znaków służący do identyfikacji produktu. W to pole system sam umieszcza odpowiedni numer API, nie należy nanosić tu żadnych zmian;
- Cena może być zmieniona przez płacącego (np. darowizny itp) lub ustalona przy wywołaniu widgetu - opcja jest niedostępna w formatce e-sklep, natomiast często jest wykorzystywana w momencie zaawansowanego tworzenia formatki płatności za pomocą HTML. W kodzie występuje parametr ?price=50.00 lub ?price_net=100&price_gross=123, który użytkownik może zmieniać, aby dynamicznie zmieniać również wartość płatności;
- Cena zmienia się w czasie - funkcja umożliwia zaplanowanie różnych cen w określonych datach, które automatycznie będą się pojawiać na widgecie płatności. Funkcja często wykorzystywana w przedsprzedaży lub okresie trwających promocji;
- Sprzedawany do - ograniczenie czasowe sprzedawanego produktu, po wskazanym terminie na stronie pojawia się komunikat Produkt nieaktywny...;
- Dostępne ilości (i ew. rabat) ta opcja dostępna jest wyłącznie na formatce e-sklep, za jej pomocą możemy stworzyć różne warianty sprzedaży produktu wraz z automatycznie nadawanym rabatem. Funkcja bardzo dobrze sprawdza się podczas sprzedaży abonamentowej;
- Dział wystawiający fakturę - w tej rubryce można określić dział sprzedaży, z którego będzie generowany i wysyłany do klienta dokument sprzedaży. Działy znajdują się w Ustawienia > Dane firmy;
Formatka płatności zaawansowana
W systemie można też użyć opcji Zaawansowana formatka płatności. Za pomocą języka HTML oraz pól, które mogą być użyte w tej formatce, można wykreować własny widget płatności. Wykaz dostępnych pól znajduje się zaraz pod oknem edycji formatki.

Tworząc zaawansowaną formatkę autopłatności na produkcie, można użyć pól "field" np. w taki sposób:
<div>
<label> FIELD NAZWA WYSWIETLANA </label>
{{field1}} → do tego pola zapisze się wartość z formatki
</div>
Jeśli pola zostaną dodane na formatce, będziesz mieć możliwość ich edycji również na widoku płatności.
Pola: field1, field2, field3, field4 i field5 mogą przechowywać 255 znaków.
Sposób wyświetlania pól na formatce jest zgodny z numeracją pól, będą wyświetlać się w następujący sposób: "payment_field1", "payment_field2" itd.
UWAGA! Nie da się ręcznie dodać tych pól.
Jeśli chcesz na formatce płatności mieć ukryte pola z danymi niezbędnymi do wystawienia faktury na firmę i pokazywać je dopiero po zaznaczeniu dodatkowego checkboxa Chcę otrzymać fakturę, to w polu Szablon formatki wprowadź poniższy kod do uzyskania checkboxa Chcę otrzymać fakturę
<label>Kod promocyjny</label>
{{promocode}}
</div>
<div>
<label>Imię</label>
{{first_name}}
</div>
<div>
<label>Nazwisko</label>
{{last_name}}
</div>
<div>
<label>Email</label>
{{email}}
</div>
<div>
<label>Numer telefonu</label>
{{phone}}
</div>
<div>
<label>Kod pocztowy</label>
{{post_code}}
</div>
<div>
<label>Miejscowość</label>
{{city}}
</div>
<div>
<label>Ulica</label>
{{street}}
</div>
<div>
<label>Kraj</label>
{{country}}
</div>
<div>
<label>Uwagi</label>
{{comment}}
</div>
<div>
<label>Ilość</label>
{{quantity}}
</div>
<div class="label_inline">
<label for="payment_generate_invoice">Chcę otrzymać fakturę</label>
<input type="checkbox" value="1" name="payment[generate_invoice]" id="payment_generate_invoice">
</div>
<div id="invoice_fields" style="display: none;">
<div>
<label>Nazwa firmy</label>
{{invoice_name}}
</div>
<div>
<label>NIP</label>
{{invoice_tax_no}}
</div>
<div>
<label>Kod pocztowy</label>
{{invoice_post_code}}
</div>
<div>
<label>Miejscowość</label>
{{invoice_city}}
</div>
<div>
<label>Ulica</label>
{{invoice_street}}
</div>
<div>
<label>Kraj</label>
{{invoice_country}}
</div>
<div>
<label>Uwagi</label>
{{invoice_comment}}
</div>
</div>
<div>
<input type="submit" value="Zapłać">
</div>

Zablokowaliśmy możliwość zapisu kodu JavaScript w formatce zaawansowanej ze względu na potencjalnie występujące zagrożenia, takie jak:
- ataki XSS i CSRF,
- złośliwe oprogramowania/skrypty,
- naruszenie prywatności,
- problemy wydajnościowe,
- ukryte backdoory,
- ataki na innych użytkowników.
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Sprawdź również:
Filtrowanie produktów sprzedawanych online
Płatności w Fakturowni
Przycisk Kliknij i zapłać online na fakturze
Aktywacja magazynu i zarządzanie nim
Zestawy produktów
Powrót
Dodaj komentarz