Konfiguracja i sprzedaż produktów i usług online

Utworzono: 2016-03-17
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-10
Liczba odwiedzin posta: 10261

Fakturownia umożliwia konfigurację sprzedaży online produktów i usług, które utworzono w ramach bazy produktów na Twoim koncie. Opcja Sprzedaż Online dostępna jest od planu abonamentowego Standard. W poniższym artykule znajdziesz instrukcję krok po kroku, jak aktywować i skonfigurować sprzedaż online dla Twoich produktów.

Spis treści artykułu:
Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Aktywacja Sprzedaży Online dla określonego produktu


Aby rozpocząć sprzedaż online, musisz najpierw aktywować funkcję Autopłatności oraz skonfigurować przynajmniej jedną metodę płatności np. przelew tradycyjny.
  1. Aktywacja Autopłatności: Przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto, znajdź sekcję Płatności online i zaznacz opcję Autopłatności. Zapisz zmiany, aby zakładka Sprzedaż Online pojawiła się na karcie produktu.
  2. Dodanie produktu do bazy: Jeżeli chcesz stworzyć produkt w systemie, który będzie przeznaczony do sprzedaży online, przejdź do Produkty lub Magazyn > Produkty > Nowy produkt. Jeżeli produkt już istnieje, otwórz jego podgląd i kliknij przycisk Edytuj. W karcie edycji znajdziesz zakładkę Sprzedaż Online, która jest dostępna po aktywacji funkcji Autopłatności. 

    Widok dodawania produktu z zaznaczoną zakładką 'Sprzedaż online', umożliwiającą ustawienia sprzedaży internetowej produktu.
     
  3. Aktywacja sprzedaży online: Wejdź do zakładki Sprzedaż Online na karcie produktu i zaznacz checkbox Sprzedaż online. Jeśli pojawi się komunikat Musisz zdefiniować przynajmniej jeden sposób płatności, najedź na ten komunikat i kliknij w aktywny link, który się pod nim znajduje, a następnie skonfiguruj dostawcę płatności. 

Checkbox 'Sprzedaż online' z opisem możliwości sprzedaży produktu na własnej stronie z automatycznymi płatnościami i wystawianiem faktur.

Jeśli dostawca płatności jest zdefiniowany, pojawi się ekran konfiguracji produktu.
 

Sprzedaż online - konfiguracja


Po skonfigurowaniu Autopłatności, wyborze dostawcy płatności i aktywacji opcji Sprzedaż Online, zobaczysz ekran konfiguracji produktu. Przed opublikowaniem sprzedaży, wszystkie wymagane pola muszą zostać poprawnie skonfigurowane i zapisane.
 
UWAGA! Wciśnięcie przycisku Strona płatności przed zakończeniem konfiguracji może skutkować błędem WRONG PRODUCT TOKEN!!! Dopiero po zapisaniu wszystkich ustawień konfiguracji produktu i ponownym wybraniu przycisku Strona płatności, zobaczysz widok formatki płatności, który możesz osadzić na swojej stronie www.

 

  1. Kod do wstawienia na Twoją stronę - kod widgetu, który należy osadzić na stronie www w celu sprzedaży produktu online. Możesz dowolnie modyfikować wygląd formatki za pomocą styli CSS umieszczonych na Twojej stronie;
  2. Nazwa płatności - tu wskazujesz nazwę sprzedawanego produktu na stronie np. Kurs stacjonarny - Behawiorysta Psów lub Suszarka do włosów;
  3. Opis płatności - możesz pod nazwą produktu dodać jego szczegółowy opis np. Podczas szkolenia poruszane są tematy pracy z psami przejawiającymi między innymi takie problemy jak zachowania agresywne, zachowania lękowe, problemy separacyjne, nadpobudliwość czy reaktywność lub Suszarka z silnikiem o mocy 2400 W, 90% więcej jonów zapobiegających elektryzowaniu się włosów, 2 ustawienia prędkości pracy, 3 temperatury, chłodny nawiew powietrza; 

    Edycja produktu z jego nazwą i opisem płatności, kod do wstawienia na Twoją stronę i przycisk strona płatności

     
  4. Formatka płatności - wybierz jedną z dostępnych formatek, stwórz własną lub dostosuj ręcznie, wybierając określone pola, jakie chcesz aby się na niej znalazły. 

    Standardowa - Imię, Nazwisko, Adres e-mail, checkbox Chcę otrzymać fakturę, 

    E-sklep i Wybrane pola - możesz wybrać lub odznaczyć określone pola ręcznie, 

    Zaawansowana - za pomocą języka html oraz pól, które mogą być użyte w tej formatce, można wykreować własny Widget płatności. Ta opcja szczegółowo jest opisana w ostatniej sekcji tego artykułu - Formatka płatności zaawansowana; 

    Ustawienia formatki płatności w e-sklepie z polami: imię, nazwisko, e-mail, ulica, kod pocztowy, miasto, NIP i nazwa firmy.

     
  5. Pokazuj cenę netto na płatności - ta opcja dostępna jest wyłącznie na formatce płatności e-sklep;
  6. Opisy pól z lewej strony - po zaznaczeniu tej opcji opisy pól np. imię, będą pojawiać się po lewej stronie, w tej samej linii co pole przeznaczone do wpisania określonej treści. Przy wyłączonej opcji, opisy pól znajdują się nad nimi;
  7. URL po poprawnej/błędnej płatności - tu wprowadzasz URL strony wyświetlany kupującemu po poprawnej i niepoprawnej płatności; 

    Opcje płatności z ustawieniami: pokazuj cenę netto, opisy z lewej strony, URL po poprawnej i błędnej płatności z testem linków.
     
  8. API wywołane po dokonaniu płatności - jest ważnym polem potrzebnym do komunikacji z systemem zewnętrznym zintegrowanym z serwisem sprzedażowym. Poprzez API można przekazać np. komunikat o danych transakcji i o tym, że została ona przeprowadzona pomyślnie. Zmienne których można użyć znajdują się pod polem, masz też możliwość testowania symulowanej płatności. 
    API może też służyć do komunikacji wewnątrz systemu. W Fakturowni wywołujemy API wewnątrz systemu po to, aby sprawdzić płatność klienta i automatycznie zaktualizować konto;
  9. Token - unikalny ciąg znaków służący do identyfikacji produktu. W to pole system sam umieszcza odpowiedni numer API, nie należy nanosić tu żadnych zmian; 

    Ustawienia API wywoływanego po dokonaniu płatności z przykładowym URL, listą zmiennych do użycia oraz polem tokenu do autoryzacji.
     
  10. Cena może być zmieniona przez płacącego (np. darowizny itp) lub ustalona przy wywołaniu widgetu - opcja jest niedostępna w formatce e-sklep, natomiast często jest wykorzystywana w momencie zaawansowanego tworzenia formatki płatności za pomocą HTML. W kodzie występuje parametr ?price=50.00 lub ?price_net=100&price_gross=123, który użytkownik może zmieniać, aby dynamicznie zmieniać również wartość płatności;
  11. Cena zmienia się w czasie - funkcja umożliwia zaplanowanie różnych cen w określonych datach, które automatycznie będą się pojawiać na widgecie płatności. Funkcja często wykorzystywana w przedsprzedaży lub okresie trwających promocji; 
  12. Sprzedawany do - ograniczenie czasowe sprzedawanego produktu, po wskazanym terminie na stronie pojawia się komunikat Produkt nieaktywny...; 

    Konfiguracja ceny produktu z opcją zmiany przez płacącego, harmonogramem zmieniających się cen oraz datą końca sprzedaży produktu.

     
  13. Dostępne ilości (i ew. rabat) ta opcja dostępna jest wyłącznie na formatce e-sklep, za jej pomocą możemy stworzyć różne warianty sprzedaży produktu wraz z automatycznie nadawanym rabatem. Funkcja bardzo dobrze sprawdza się podczas sprzedaży abonamentowej;

    Formularz z ustawieniami dostępnych ilości produktu i rabatów, z przykładowymi wartościami ilości i rabatów procentowych oraz opisami zniżek.
     
  14. Dział wystawiający fakturę - w tej rubryce można określić dział sprzedaży, z którego będzie generowany i wysyłany do klienta dokument sprzedaży. Działy znajdują się w Ustawienia > Dane firmy;


Formatka płatności zaawansowana


W systemie można też użyć opcji Zaawansowana formatka płatności. Za pomocą języka HTML oraz pól, które mogą być użyte w tej formatce, można wykreować własny widget płatności. Wykaz dostępnych pól znajduje się zaraz pod oknem edycji formatki. 

Ustawienia zaawansowanego szablonu formatki płatności z polami HTML i dostępnymi zmiennymi, jak {{first_name}}, {{email}}, czy {{price}}.

Tworząc zaawansowaną formatkę autopłatności na produkcie, można użyć pól "field" np. w taki sposób:

<div>
   <label> FIELD NAZWA WYSWIETLANA </label>
   {{field1}} → do tego pola zapisze się wartość z formatki
</div>


Jeśli pola zostaną dodane na formatce, będziesz mieć możliwość ich edycji również na widoku płatności.

Pola: field1, field2, field3, field4 i field5 mogą przechowywać 255 znaków.

Sposób wyświetlania pól na formatce jest zgodny z numeracją pól, będą wyświetlać się w następujący sposób: "payment_field1", "payment_field2" itd.

UWAGA! Nie da się ręcznie dodać tych pól.


Jeśli chcesz na formatce płatności mieć ukryte pola z danymi niezbędnymi do wystawienia faktury na firmę i pokazywać je dopiero po zaznaczeniu dodatkowego checkboxa Chcę otrzymać fakturę, to w polu Szablon formatki wprowadź poniższy kod do uzyskania checkboxa Chcę otrzymać fakturę
<div>
   <label>Kod promocyjny</label>
   {{promocode}}
</div>

<div>
   <label>Imię</label>
   {{first_name}}
</div>

<div>
   <label>Nazwisko</label>
   {{last_name}}
</div>

<div>
   <label>Email</label>
   {{email}}
</div>

<div>
   <label>Numer telefonu</label>
   {{phone}}
</div>

<div>
   <label>Kod pocztowy</label>
   {{post_code}}
</div>

<div>
   <label>Miejscowość</label>
   {{city}}
</div>

<div>
   <label>Ulica</label>
   {{street}}
</div>

<div>
   <label>Kraj</label>
   {{country}}
</div>

<div>
   <label>Uwagi</label>
   {{comment}}
</div>

<div>
   <label>Ilość</label>
   {{quantity}}
</div>

<div class="label_inline">
   <label for="payment_generate_invoice">Chcę™ otrzymać‡ fakturę™</label>
   <input type="checkbox" value="1" name="payment[generate_invoice]" id="payment_generate_invoice">
</div>

<div id="invoice_fields" style="display: none;">
   <div>
      <label>Nazwa firmy</label>
      {{invoice_name}}
   </div>

   <div>
      <label>NIP</label>
      {{invoice_tax_no}}
   </div>

   <div>
      <label>Kod pocztowy</label>
      {{invoice_post_code}}
   </div>

   <div>
      <label>Miejscowość</label>
      {{invoice_city}}
   </div>

   <div>
      <label>Ulica</label>
      {{invoice_street}}
   </div>

   <div>
      <label>Kraj</label>
      {{invoice_country}}
   </div>

   <div>
      <label>Uwagi</label>
      {{invoice_comment}}
   </div>

</div>

<div>
  <input type="submit" value="Zapłać">
</div>

 
Formularz formatki zaawansowanej z polami do wprowadzenia danych kontaktowych, adresowych, fakturowych oraz uwag.

Zablokowaliśmy możliwość zapisu kodu JavaScript w formatce zaawansowanej ze względu na potencjalnie występujące zagrożenia, takie jak:
  • ataki XSS i CSRF,
  • złośliwe oprogramowania/skrypty,
  • naruszenie prywatności,
  • problemy wydajnościowe,
  • ukryte backdoory,
  • ataki na innych użytkowników. 
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również: 
Filtrowanie produktów sprzedawanych online
Płatności w Fakturowni
Przycisk Kliknij i zapłać online na fakturze
Aktywacja magazynu i zarządzanie nim
Zestawy produktów


Powrót


Dodaj komentarz