Magazyny: Wprowadzanie stanu początkowego magazynu

Utworzono: 2013-11-08
Ostatnia aktualizacja: 2019-02-01
Liczba odwiedzin posta: 5791

Obsługa magazynowa w aplikacji Fakturownia.pl jest możliwa od abonamentu Standard. Zakładka magazyny to miejsce, gdzie zarządza się dostępnymi oddziałami magazynowymi i dodaje nowe.

Aby zarządzać magazynem potrzebne jest wprowadzenie na samym początku stanu magazynu. W naszym systemie najlepiej zrobić to przy użyciu dokumentu magazynowego PZ - Przyjęcie zewnętrzne. Wystawienie takiego dokumentu może odbywać się w dwojaki sposób:

1) wejdź w Magazyn > Dokumenty magazynowe > Nowy Dokument - określ jego typ jako PZ

2) wejdź w Ustawienia > Ustawienia Konta > Zakładka Ustawienia > Obsługa Magazynów > Automatyczne tworzenie dokumentów przyjęcia - wybierz: Tworzenie PZ przy wystawianiu faktury kosztowej.  W tym obszarze ustawień konieczne jest również ustawienie funkcji: Automatyczne dodawanie do bazy produktów z faktury. To rozwiązanie znacząco oszczędza czas ponieważ wprowadzając fakturę kosztową automatycznie generuje to dokument magazynowy.

 



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Wanda Kwaśniewska-Narska
Zamierzam pracować na Państwa programie do fakturowania Pro w cenie 23,20 zł/m-c. Mam problem z wprowadzeniem stanu początkowego na 1.01.2018 r. do magazynu poszczególnych artykułów tj 26 artykułów w tym 10 bez nr ISBN. Do końca 2017 r. prowadziłam KPiR ręcznie. JPK_VAT za styczeń 2018 wysłany i potwierdzony odbiór. Elektroniczną ewidencję muszę prowadzić od 1 01.2018 r. Planuję uruchomić sklep internetowy wpisany w podmiot działalności. Jakie czynności należy wykonać przy wprowadzaniu stanu początkowego do programu magazynowego? Proszę o odpowiedz na mój adres e-mailowy. Z góry pięknie dziękuję za informację.

2018-02-21 15:05

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, są dwie metody wprowadzenia stanu początkowego:
1) metoda dłuższa- definiujemy produkty w zakładce Magazyn> Produkty. Chodzi tu o wpisanie ich cen i nazw .
Gdy już mamy produkty w systemie ich stan określamy dokumentem inwentaryzacji. Tworzymy ją w zakładce Magazyn> Dokumenty magazynowe> Nowy dokument>Inwentaryzacja.
Program sam podliczy stany magazynowe, a że żadne dokumenty magazynowe nie były wprowadzane rezultatem inwentaryzacji będą zera w ilościach produktów.
Po wygenerowaniu Inwentaryzacji edytujemy ją , pojawią się aktywne rubryki w kolumnie "ilość".
Wtedy można wykonać "spis z natury" czyli wpisać ręcznie ilości ze stanu początkowego, które znamy i na koniec zatwierdzić inwentaryzację.
2) metoda krótka.
znając stany na koniec roku, nie wprowadzać produktów osobno , tylko stworzyć jeden zbiorczy dokument PW (przyjęcie wewnetrzne) i wpisać kolejno produkty i ich ilości.
Po zapisaniu dokumentu program będzie miał aktualne stany z początkiem 1.01.2018r.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-02-21 17:52

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Maciej
Proszę o pomoc jak stworzyć początkowy bilans otwarcia gdy stan magazynu jest zero i w systemie nie wprowadziłem jeszcze żadnych produktów. Chodzi o sprzedaży w sklepie stacjonarnym.
Dziękuję za pomoc.

2018-11-29 13:00

Zgłoś naruszenie zasad

annac
annac
Witam,
w systemie nie ma dedykowanego dokumentu bilansu otwarcia. Jeżeli rozpoczyna Pan działalność gospodarczą nie dla spółki, może Pan utworzyć dokument inwentaryzacji kosztowej i ilościowej w systemie (Linki do bazy wiedzy poniżej). Proszę po wygenerowaniu powyższych dokumentów o konsultację ze swoją księgową czy dla Pana specyfiki prowadzania działalności są one wystarczające.

Dla potrzeb spółki nasz system nie ma możliwości wygenerowania potrzebnego dokumentu. Fakturownia.pl nie jest programem księgowym z tego powodu nie posiada aktualnie wymaganych funkcji księgowych.

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.

Link do bazy wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl/264658-Inwentaryzacja-produktow-w-magazynie oraz https://pomoc.fakturownia.pl/5559664-Inwentaryzacja-kosztowa-magazynu"
Pozdrawiam, Ania.

2018-11-29 13:56

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz