Automatyczne dodawanie produktów z faktur zakupowych
Ostatnia aktualizacja: 2024-07-25
Fakturownia oferuje funkcję, która pozwala decydować, czy produkty dodane na fakturze zakupowej będą automatycznie pojawiać się w bazie produktów na Twoim koncie. Ponadto, możesz skonfigurować ustawienia w taki sposób, aby na fakturze można było dodawać jedynie produkty, które wcześniej zostały ręcznie wprowadzone do bazy. Z tego artykułu dowiesz się, jak aktywować automatyczne dodawanie produktów do bazy z faktur zakupowych, dzięki czemu oszczędzisz czas i zminimalizujesz ryzyko błędów przy ręcznym wprowadzaniu danych.
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Automatyczne dodawanie produktów z faktur zakupowych
Przed wprowadzeniem produktów do magazynu dokumentami PZ, możemy w prosty sposób wydzielić opcję, w jaki sposób produkty będą dodawane do bazy produktów na Twoim koncie.
Aby aktywować automatyczne dodawanie produktów do bazy z faktur zakupowych:
- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Produkty;
- znajdź rubrykę Produkty na fakturach zakupowych;
- kliknij i wybierz opcję Automatycznie dodawaj do bazy produktów z faktury, jeśli chcesz, by po zapisaniu wydatku w Twojej bazie produkty pojawiły się automatycznie;
- zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz na dole strony.
Jeśli w ustawieniach konta aktywujesz automatyczne dodawanie do bazy produktów z faktury zakupowej, po zapisaniu faktury produkty te pojawią się automatycznie na liście towarów w zakładce Produkty. Aby przyjąć stan magazynowy danego produktu, należy do faktury wystawić dokument magazynowy PZ.
Dodatkowo jeśli w ustawieniach wybierzesz opcję Automatycznie dodawaj do bazy produktów z faktury lub NIE dodawaj automatycznie do bazy produktów z faktury masz możliwość aktywowania funkcji, która pozwoli Ci dokonać wyboru o dodaniu produktu z poziomu tworzenia faktury.
Wystarczy, że zaznaczysz checkbox przy opcji Wybierz na fakturze zakupowej, czy chcesz dodać produkt do bazy i zapiszesz zmiany.
Wtedy na formularzu tworzenia faktury, pod każdą z dodawanych pozycji, pojawi się dodatkowy checkbox Dodaj produkt do bazy. Dla opcji nie dodawaj automatycznie będzie on dostępny do zaznaczenia, a dla opcji automatycznie dodawaj będzie domyślnie zaznaczony. W obydwu przypadkach możesz samodzielnie zadecydować czy produkt ma się pojawić w bazie czy nie.
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Sprawdź również:
Automatyczne dodawanie produktów z faktur sprzedażowych
Produkty - baza produktów w systemie
Produkty na fakturze - na fakturze można umieścić produkty wcześniej dodane do bazy produktów
Produkty nieaktywne - usuwanie produktów
Powrót
Komentarze
jarek
czy jest mozliwosc edycji teksu na wezwaniu
pzdr
2021-04-03 14:12
jarek
dziękuje za przesłanie wiadomości. Dokument wezwanie do zapłaty generowany jest domyślnie i nie ma możliwości jego edycji po za datą, do której należy dokonać opłaty.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
2021-04-06 14:51
Dodaj komentarz