Anulowanie faktur

Utworzono: 2014-08-08
Ostatnia aktualizacja: 2019-05-17
Liczba odwiedzin posta: 2902

Jeżeli chcemy anulować fakturę, którą wystawiliśmy w serwisie Fakturownia.pl,a nie możemy już jej usunąć,  należy wejść w podgląd faktury przeznaczonej do anulowania klikając na jej numer.

Następnie w panelu górnym podglądu faktury znajdujemy zakładkę Więcej opcji i rozwijając ją znajdujemy rubrykę Anulowanie dokumentu.

 

 

 

Kolejnym krokiem jest wpisanie powodu anulowania dokumentu w wyznaczonym oknie. Pamiętajmy o tym aby zapisać zmiany.

 

 

Po wykonaniu czynności anulowania faktury kolejna wystawiona faktura będzie miała przypisany automatycznie numer o jeden większy od anulowanego dokumentu.

Nie można cofnąć czynności anulowania faktury po jej zatwierdzeniu!

Faktura anulowana będzie widoczna po wejściu w zakładkę Przychody/Faktury > Wszystkie.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Dorota
Dlaczego nie ma w pomocy informacji na temat zamówień? Mam problem, wystawiam faktury przekształcając zamówienia i one nie znikają. Zostaje faktura i zamówienie i robi się bałagan. Nie wiem, czy jest jakiś sposób, aby zamówienie przekształcone w fakturę - a więc już nieaktualne - zniknęło. Jest możliwość anulowania, ale w pomocy doczytałam się tylko o fakturze. W ustawieniach konta nie ma nic o zamówieniach.

pozdrawiam

Dorota Bajkowska

2017-11-23 09:11

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, generalnie jeżeli tworzy Pani dokument nieksięgowy np. fakturę Proforma, Zamówienie to po użyciu opcji "Kopiuj do VAT", albo "Utwórz fakturę" dokumentu te nie znikają. Dokumenty księgowe nie są policzalne w raportach systemowych i są dokumentami uniwersalnymi , więc nie ma powodu żeby znikały.
Jeżeli jednak chce Pani nadpisać dokument nieksięgowy jako dokument księgowy np. Faktura proszę edytować zamówienie i zmienić typ dokumentu na faktura. Wtedy zamieni Pani typ dokumentu i nie będzie już zamówienia.
Pozdrawiam,
Piotr

2017-11-23 09:49

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz