Jak usunąć fakturę
Utworzono:
2012-09-27
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-04
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-04
Liczba odwiedzin posta: 11658
System pozwala usunąć dokument utworzony w ramach konta. Opcja usunięcia dostępna jest w z poziomu podglądu faktury oraz listy wystawionych dokumentów. W ramach konta nie ma opcji kosza, z którego możesz przywrócić usunięte dokumenty. W tym artykule wskażemy Ci dostępne możliwości pozwalające na usunięcie dokumentu.
Fakturę możesz usunąć bezpośrednio z poziomu listy dokumentów lub podglądu wybranej faktury.
Aby usunąć dokument z listy faktur wystawionych na koncie, przejdź do zakładki Przychody (opcja działa w ten sam sposób po stronie wydatków).
Następnie kliknij ikonę zębatki przy wybranym dokumencie i z dostępnych opcji wybierz Usuń. Zatwierdź komunikat systemowy, jeśli chcesz usunąć fakturę.
Usunąć dokument z poziomu listy faktur możesz również zaznaczając checkbox przy wybranej fakturze. Z menu, które pojawi się ponad listą wybierz opcję Usuń i zatwierdź komunikat wskazujący, że jest to proces nieodwracalny.
Opcja usunięcia dokumentów dostępna jest również z poziomu podglądu faktury. Przejdź na listę faktur, a następnie kliknij numer wybranego dokumentu, by system przeniósł Cię do jego podglądu. Z menu podręcznego ponad fakturą wybierz opcję Usuń. Zatwierdź komunikat systemowy, by trwale usunąć fakturę z konta.
Jeśli w ramach konta korzystasz z obsługi magazynowej, system zapyta czy ma usunąć samą fakturę czy fakturę wraz z powiązanymi dokumentami magazynowymi.
Jeśli usuwasz dokument w środku numeracji po usunięciu powstanie luka. Na przykład jeśli masz na liście faktury o numerach 10, 11, 12, 13 i usuniesz dokument o numerze 12 to na liście pojawi się luka. System będzie numerował nowe dokumenty z numerem o jeden wyższym niż najwyższy wykorzystany w danym formacie numeracji.
W systemie nie ma opcji kosz, gdzie dostępne są usunięte dokumenty. Usunięcie jest procesem trwałym i nieodwracalnym. Usunięty dokument można w systemie odtworzyć ręcznie zmieniając numer i daty ręcznie.
Ewentualne przywrócenie dokumentów z naszych serwerów backupowych jest wykonywane przez naszych programistów. Jest to usługa dodatkowo płatna w wysokości 250 zł netto bez względu na ilość dokumentów, które mają zostać odzyskane. Jeśli potrzebujesz odzyskać dokumenty usunięte z Twojego konta, prześlij do nas zgłoszenie mailowe na adres info@fakturownia.pl. W zgłoszeniu wskaż możliwie jak największą ilość danych dotyczących dokumentów w tym numery faktur, które mają zostać odzyskane.
Sprawdź również:
UWAGA! Usunięcie dokumentu z konta jest procesem nieodwracalnym, co świadomie potwierdzasz klikając OK na komunikacie systemowym.
Instrukcja
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Jak usunąć fakturę?
Fakturę możesz usunąć bezpośrednio z poziomu listy dokumentów lub podglądu wybranej faktury.
Aby usunąć dokument z listy faktur wystawionych na koncie, przejdź do zakładki Przychody (opcja działa w ten sam sposób po stronie wydatków).
Następnie kliknij ikonę zębatki przy wybranym dokumencie i z dostępnych opcji wybierz Usuń. Zatwierdź komunikat systemowy, jeśli chcesz usunąć fakturę.
Usunąć dokument z poziomu listy faktur możesz również zaznaczając checkbox przy wybranej fakturze. Z menu, które pojawi się ponad listą wybierz opcję Usuń i zatwierdź komunikat wskazujący, że jest to proces nieodwracalny.
Opcja usunięcia dokumentów dostępna jest również z poziomu podglądu faktury. Przejdź na listę faktur, a następnie kliknij numer wybranego dokumentu, by system przeniósł Cię do jego podglądu. Z menu podręcznego ponad fakturą wybierz opcję Usuń. Zatwierdź komunikat systemowy, by trwale usunąć fakturę z konta.
Jeśli w ramach konta korzystasz z obsługi magazynowej, system zapyta czy ma usunąć samą fakturę czy fakturę wraz z powiązanymi dokumentami magazynowymi.
Usunięcie faktury a numeracja
Jeśli usuwasz dokument w środku numeracji po usunięciu powstanie luka. Na przykład jeśli masz na liście faktury o numerach 10, 11, 12, 13 i usuniesz dokument o numerze 12 to na liście pojawi się luka. System będzie numerował nowe dokumenty z numerem o jeden wyższym niż najwyższy wykorzystany w danym formacie numeracji.
Przywrócenie usuniętych dokumentów
W systemie nie ma opcji kosz, gdzie dostępne są usunięte dokumenty. Usunięcie jest procesem trwałym i nieodwracalnym. Usunięty dokument można w systemie odtworzyć ręcznie zmieniając numer i daty ręcznie.
Ewentualne przywrócenie dokumentów z naszych serwerów backupowych jest wykonywane przez naszych programistów. Jest to usługa dodatkowo płatna w wysokości 250 zł netto bez względu na ilość dokumentów, które mają zostać odzyskane. Jeśli potrzebujesz odzyskać dokumenty usunięte z Twojego konta, prześlij do nas zgłoszenie mailowe na adres info@fakturownia.pl. W zgłoszeniu wskaż możliwie jak największą ilość danych dotyczących dokumentów w tym numery faktur, które mają zostać odzyskane.
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Sprawdź również:
Powrót
Komentarze
Gość
2020-06-04 21:30
piotr.wajs
Proponuje edytować błędnie wystawiony dokument i poprawić na nim dane.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-06-05 13:17
anonim
2020-12-12 11:19
Kacper_Seta
po kliknięciu USUŃ przy fakturze system pyta, czy usunąć także dokumenty magazynowe. Jeśli mają Państwo włączone automatycznie tworzone dokumenty WZ i przy usuwaniu faktury wybrali opcję "Usuń tylko fakturę", automatycznie utworzona WZ do faktury wciąż w systemie widnieje i zdejmuje stan magazynowy. WZ należy w takim wypadku usunąć w Magazyn -> Dokumenty magazynowe.
Pozdrawiam
Kacper Seta
2020-12-14 12:08
oko
A jeżeli usuniemy fakturę nr 23 to kolejna będzie miała numer 23 czy 24?
2022-01-18 14:48
Kacper_Seta
system zawsze kontynuuje numerację od najwyższego numeru w danym formacie, jaki aktualnie jest na koncie.
W tym przypadku, jeśli usunięty zostanie numer 23, który jest obecnie najwyższym numerem w danym formacie numeracji - kolejna faktura będzie wystawiona z numerem 23, ponieważ w momencie jej wystawiania to numer 22 będzie aktualnie najwyższym w danej numeracji.
Pozdrawiam
Kacper
2022-01-18 15:53
Liudmyla Talko
2024-10-24 11:16
lukaszs
proszę o zgłoszenie mailowe w przedmiotowej sprawie na adres info@fakturownia.pl . W celu analizy zgłoszenia należy udzielić dostępu do konta dla Pomocy Technicznej. Przesyłam instrukcje:
https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-
Dziękuję za kontakt.
Pozdrawiam,
Łukasz
2024-10-24 12:31
Dodaj komentarz