Własne role - dostęp do działów utworzonych w ramach konta

Utworzono: 2023-10-12
Ostatnia aktualizacja: 2025-10-09
Liczba odwiedzin posta: 1320

W Fakturowni możesz tworzyć własne role użytkowników i samodzielnie decydować, do jakich działów w ramach konta mają one dostęp. Dzięki temu precyzyjnie określisz, kto może przeglądać, dodawać, edytować lub usuwać działy i firmy. W artykule wyjaśniamy krok po kroku, jak utworzyć nową rolę oraz nadać jej odpowiednie uprawnienia administratorskie.

Własne role - dostęp do działów/firm w ramach konta


Działy w systemie pozwalają segregować firmy i dokumenty według Twoich potrzeb - dzięki nim łatwiej zarządzać strukturą konta. W Fakturowni możesz stworzyć rolę, która ma dostęp tylko do określonych działów w ramach konta. 

Aby w ramach uprawnień dać użytkownikowi dostęp do działów/firm:
.
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy i na panelu z lewej strony wybierz Role

    Lista użytkowników dodanych na koncie w Fakturowni z przypisanymi rola oraz możliwością dodania nowego użytkownika i stworzenia własnej roli.

  2. w następnym kroku skorzystaj z przycisku Dodaj nową rolę

    Lista ról dostępnych w obrębie danego konta w tym ról systemowych i własnych z możliwością utworzenia kolejnej własnej roli i przejścia do listy użytkowników.

  3. uzupełnij rubrykę Nazwa roli,
  4. w sekcji Uprawnienia zaznacz checkboxy przy tych opcjach, do których użytkownik ma mieć dostęp,
  5. aby nadać dostęp do działów zaznacz checkbox przy opcji Działy w sekcji Uprawnienia administratorskie

    Lista uprawnień administratorskich dostępnych do nadania dla użytkownika przy tworzeniu własnej roli w tym dostęp do ustawień konta i działów.

  6. zatwierdź utworzenie nowej roli klikając Zapisz na dole strony i przypisz rolę do wybranego adresu e-mail - instrukcję jak zmienić rolę przypisaną do użytkownika, znajdziesz w artykule o dodawaniu użytkownika do konta

Osoba posiadająca dostęp do działów będzie mogła przejść do zakładki Ustawienia > Dane firmy i wyświetlić znajdujące się tam informacje. Użytkownik z takim dostępem może również dodawać nowe działy, a także edytować lub usuwać istniejące. Dostęp do danych firmy pozwala również tworzyć wystawców zgodnie z instrukcją jak dodać wystawców w danych firmy i przypisać ich do działu.

Aby użytkownik z własną rolą mógł dodać dział, jako firmę z innym NIP niż te obecnie dodane na koncie, niezbędne jest rozszerzenie uprawnień o opcję ustawienia konta. 


Sprawdź również: 
Własne role - dostęp do dokumentów magazynowych
Własne role - dostęp do użytkowników 
Własne role - dostęp do ustawień konta
Własne role - dostęp do płatności
Własne role - dostęp do bazy produktów
Własne role - dostęp do UPO
Własne role - dostęp do aplikacji i dodatków
Własne role - dostęp do dokumentów i zarządzania nimi
Własne role - dostęp do zakładki księgowość
Własne role - dostęp do cenników
Własne role - dostęp do zakładki kody promocyjne
Własne role - dostęp do magazynów
Własne role - dostęp do klientów


Powrót


Dodaj komentarz