Własne role - dostęp do klientów
Utworzono:
2023-11-03
Ostatnia aktualizacja: 2025-09-25
Ostatnia aktualizacja: 2025-09-25
Liczba odwiedzin posta: 1183
Fakturownia umożliwia konfigurację ról użytkowników tak, aby konto było dostosowane do profilu Twojej działalności. Dostęp do konta możesz współdzielić z innymi osobami, przypisując im gotowe role systemowe lub tworząc własne. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad zakresem uprawnień i decydujesz, do jakich danych użytkownik otrzyma dostęp. W tym artykule wyjaśniamy, jak nadać rolę obejmującą dostęp do bazy klientów oraz jakie działania użytkownik może w niej wykonywać.
Baza klientów w Fakturowni umożliwia sprawne zarządzanie wszystkimi kontrahentami, z którymi współpracujesz. W karcie klienta możesz zapisać szczegółowe dane, takie jak nazwa firmy, NIP, adres, e-mail czy numer telefonu. Baza buduje się automatycznie na podstawie wystawianych dokumentów, a także może być rozwijana poprzez ręczne dodawanie klientów w dedykowanej zakładce lub import danych. W ramach tworzenia własnej roli możesz udzielić dostępu do bazy klientów.
Aby w ramach uprawnień dać dostęp do klientów:
.
Użytkownik z dostępem do zakładki Klienci może przeglądać listę kontrahentów, a także dodawać ich ręcznie oraz edytować.
Usunięcie klienta dla własnej roli jest zablokowane, jeśli w systemie istnieją dla niego wystawione dokumenty - w takiej sytuacji może to zrobić wyłącznie właściciel konta lub osoba z rolą administracyjną. Jeżeli jednak dany klient nie ma przypisanych faktur, użytkownik z własną rolą będzie mógł go usunąć. W ramach tej roli niedostępny jest eksport listy klientów, natomiast import bazy z pliku jest możliwy, jeśli przyznasz dodatkowo uprawnienia do opcji importu.
Sprawdź również:
Własne role - dostęp do dokumentów magazynowych
Własne role - dostęp do użytkowników
Własne role - dostęp do ustawień konta
Własne role - dostęp do działów/firm w ramach konta
Własne role - dostęp do płatności
Własne role - dostęp do bazy produktów
Własne role - dostęp do UPO
Własne role - dostęp do aplikacji i dodatków
Własne role - dostęp do dokumentów i zarządzania nimi
Własne role - dostęp do zakładki księgowość
Własne role - dostęp do cenników
Własne role - dostęp do zakładki kody promocyjne
Własne role - dostęp do magazynów
Własne role - dostęp do klientów
Baza klientów w Fakturowni umożliwia sprawne zarządzanie wszystkimi kontrahentami, z którymi współpracujesz. W karcie klienta możesz zapisać szczegółowe dane, takie jak nazwa firmy, NIP, adres, e-mail czy numer telefonu. Baza buduje się automatycznie na podstawie wystawianych dokumentów, a także może być rozwijana poprzez ręczne dodawanie klientów w dedykowanej zakładce lub import danych. W ramach tworzenia własnej roli możesz udzielić dostępu do bazy klientów.
Aby w ramach uprawnień dać dostęp do klientów:
.
- przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy i na panelu z lewej strony wybierz Role,
- w następnym kroku skorzystaj z przycisku Dodaj nową rolę,
- uzupełnij rubrykę Nazwa roli,
- w sekcji Uprawnienia zaznacz checkboxy przy tych opcjach, do których użytkownik ma mieć dostęp,
- aby nadać dostęp do bazy klientów zaznacz checkbox przy opcji Klienci,
- zatwierdź utworzenie nowej roli klikając Zapisz na dole strony i przypisz rolę do wybranego adresu e-mail - instrukcję jak zmienić rolę przypisaną do użytkownika, znajdziesz w artykule o dodawaniu użytkownika do konta.
Użytkownik z dostępem do zakładki Klienci może przeglądać listę kontrahentów, a także dodawać ich ręcznie oraz edytować.
Usunięcie klienta dla własnej roli jest zablokowane, jeśli w systemie istnieją dla niego wystawione dokumenty - w takiej sytuacji może to zrobić wyłącznie właściciel konta lub osoba z rolą administracyjną. Jeżeli jednak dany klient nie ma przypisanych faktur, użytkownik z własną rolą będzie mógł go usunąć. W ramach tej roli niedostępny jest eksport listy klientów, natomiast import bazy z pliku jest możliwy, jeśli przyznasz dodatkowo uprawnienia do opcji importu.
UWAGA! Użytkownik, który nie otrzyma uprawnienia Klienci będzie mógł wywołać na fakturze klienta zapisanego w bazie klientów. Dane nieistniejącego w bazie klienta wprowadzone na fakturze przez takiego użytkownika, zostaną zapisane na koncie.
Sprawdź również:
Własne role - dostęp do dokumentów magazynowych
Własne role - dostęp do użytkowników
Własne role - dostęp do ustawień konta
Własne role - dostęp do działów/firm w ramach konta
Własne role - dostęp do płatności
Własne role - dostęp do bazy produktów
Własne role - dostęp do UPO
Własne role - dostęp do aplikacji i dodatków
Własne role - dostęp do dokumentów i zarządzania nimi
Własne role - dostęp do zakładki księgowość
Własne role - dostęp do cenników
Własne role - dostęp do zakładki kody promocyjne
Własne role - dostęp do magazynów
Powrót
Dodaj komentarz