Własne role - dostęp do bazy produktów

Utworzono: 2023-10-12
Ostatnia aktualizacja: 2025-05-22
Liczba odwiedzin posta: 1097

Dzięki własnym rolom w Fakturowni możesz precyzyjnie zarządzać uprawnieniami użytkowników, dostosowując je do ich obowiązków i zwiększając bezpieczeństwo konta. Jednym z obszarów, do którego możesz przyznać dostęp, jest baza produktów. W tym artykule pokażemy, jak utworzyć rolę z odpowiednimi uprawnieniami oraz jakie operacje będą możliwe dla użytkownika w ramach tego dostępu.

Własne role - dostęp do produktów


Baza produktów w Fakturowni pozwala w prosty sposób zarządzać wszystkimi informacjami o oferowanych towarach i usługach. W karcie każdego produktu możesz uzupełnić szczegółowe dane, takie jak cena zakupu i sprzedaży, stawka VAT, kod produktu, kod EAN czy dostępna ilość. Baza produktów buduje się na podstawie tworzonych dokumentów, produktów dodawanych bezpośrednio w zakładce produkty lub w oparciu o import danych. W ramach tworzenia własnej roli możesz udzielić dostępu do produktów. 

Aby w ramach uprawnień nadać dostęp do bazy produktów:
.
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy i na panelu z lewej strony wybierz Role

    Widok zakładki „Użytkownicy” w programie do fakturowania z listą użytkowników i przyciskiem „Role” do zarządzania uprawnieniami.

  2. w następnym kroku skorzystaj z przycisku Dodaj nową rolę

    Ekran zarządzania rolami użytkowników z widocznymi rolami Administrator, Księgowy, Użytkownik oraz przyciskiem „Dodaj nową rolę”.

  3. uzupełnij rubrykę Nazwa roli,
  4. w sekcji Uprawnienia zaznacz checkboxy przy tych opcjach, do których użytkownik ma mieć dostęp,
  5. aby nadać dostęp do bazy produktów zaznacz checkbox przy opcji Produkty

    Formularz roli „Magazynier” z zaznaczonymi uprawnieniami do produktów, magazynów i dokumentów magazynowych.

  6. zatwierdź utworzenie nowej roli klikając Zapisz na dole strony i przypisz rolę do wybranego adresu e-mail - instrukcję jak zmienić rolę przypisaną do użytkownika, znajdziesz w artykule o dodawaniu użytkownika do konta. . 

Osoba posiadająca dostęp do zakładki Produkty będzie miała możliwość przeglądania listy produktów, samodzielnego tworzenia nowych pozycji, ich edycji oraz usuwania (nie można trwale usunąć produktu, który pojawia się na dokumentach - system oznacza go jako nieaktywny).
 
UWAGA! Użytkownik, który nie otrzyma uprawnienia Produkty, nadal będzie mógł wywoływać na fakturze pozycje zapisane w bazie produktów. Jeśli na fakturze wprowadzi dane produktu, który nie istnieje jeszcze w bazie, pozycja ta zostanie automatycznie zapisana na koncie — pod warunkiem, że w ustawieniach konta aktywowano opcję automatycznego tworzenia produktów na fakturze.


Sprawdź również: 
Własne role - dostęp do dokumentów magazynowych
Własne role - dostęp do użytkowników 
Własne role - dostęp do ustawień konta
Własne role - dostęp do działów/firm w ramach konta
Własne role - dostęp do płatności
Własne role - dostęp do UPO
Własne role - dostęp do aplikacji i dodatków
Własne role - dostęp do dokumentów i zarządzania nimi
Własne role - dostęp do zakładki księgowość
Własne role - dostęp do cenników
Własne role - dostęp do zakładki kody promocyjne
Własne role - dostęp do magazynów
Własne role - dostęp do klientów


Powrót


Dodaj komentarz