[FAQ] Integracja Fakturowni z WooCommerce
Ostatnia aktualizacja: 2024-09-03
- Faktury nie wystawiają się.
- Jak dodać domyślne uwagi na fakturach?
- Na fakturach nie tworzy się stawka VAT 'zw'.
- Przy próbie zainstalowania aplikacji występuje komunikat dotyczący API.
- Jak wyświetlić NIP na fakturze?
- Jak używać wtyczek, które oferują checkbox "inne dane do faktury"?
Faktury nie wystawiają się.
Poniżej opisane są najczęstsze przyczyny:- użytkownik Fakturowni, który korzysta z integracji, nie wypełnił danych firmy znajdujących się w zakładce Ustawienia > Dane firmy;
- podczas składania zamówienia błędnie uzupełniono NIP nabywcy. Każdy NIP wstawiany do faktur domyślnie przechodzi weryfikację poprawności numeru NIP opisaną przez KRS. Weryfikację numeru NIP można wyłączyć w zakładce Ustawienia > Faktury i dokumenty >
- status zamówienia w WooCommerce nie pokrywa się ze statusem ustawionym w Fakturowni w zakładce Ustawienia > Integracje i dodatki > E-commerce > WooCommerce > Uruchom
Jak dodać domyślne uwagi na fakturach?
Domyślne uwagi na fakturach można ustawić w zakładce Ustawienia > Dane firmy. Następnie wybrać firmę i w szczegółach wypełnić pole Domyślne uwagi na fakturach.Na fakturach nie tworzy się stawka VAT 'zw'.
Aby stawka VAT 'zw' na fakturach wystawiała się w poprawny sposób, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:- W pierwszej kolejności ustaw domyślną stawkę VAT w Fakturowni w zakładce Ustawienia > Dane firmy > Edycja firmy (wystarczy kliknąć w nazwę). W sekcji Dokumenty w polu zw. W tym miejscu wybierz także powód zwolnienia z VAT.
- Ustaw po stronie WooCommerce stawkę ZW jako osobną klasę podatkową dla produktów. Wtedy produkty na fakturze też będą się tworzyć z taką stawką.
- Dodatkową klasę podatkową tworzy się w ten sposób:
WooCommerce > Ustawenia > Podatek > Opcje podatku > Dodatkowe klasy podatków (tutaj dopisać np. ZW)
Po zapisaniu zmian powinna pojawić się dodatkowa zakładka Stawki:ZW. UWAGA! Szczegóły tej klasy podatkowej pozostaw puste (nie twórz żadnych dodatkowych wierszy).
- Następnie, przy tworzeniu produktu wybierz stawkę Opodatkowany i klasę podatkową ZW.
Przy próbie zainstalowania aplikacji występuje komunikat dotyczący API.
Jeśli podczas próby zainstalowania aplikacji występuje komunikat "Nie możemy połączyć się z API Twojego sklepu WooCommerce. Skontaktuj się z administratorem pod adresem integracje@fakturownia.pl", oznacza to, że ustawienia WooCommerce nie pozwalają na połączenie się z API sklepu. W takiej sytuacji postępuj zgodnie z poniższymi krokami:- W pierwszej kolejności zaznacz checkbox Włącz przestarzałe REST API w WooCommerce > Ustawienia > Zaawansowane > Przestarzałe API.
- Włącz w Ustawienia > Bezpośrednie odnośniki, wejdź w zakładkę Ustawienia Wspólne i wybierz Strukturę stałych odnośników inną niż Prosty. Możesz wybrać np. Nazwa wpisu.
Jak wyświetlić NIP na fakturze?
Ustawienie NIP-u na fakturach odbywa się po stronie WooCommerce.- Wejdź w zakładkę Wtyczki oraz kliknij Dodaj nową.
- Znajdź wtyczkę Checkout Field Editor for WooCommerce.
- Zainstaluj i włącz.
- Wejdź w zakładkę Checkout Form.
- Dodaj nowe pole.
- Uzupełnij pole według wzoru.
- Zapisz.
- Teraz Klienci dostaną możliwość wpisania NIP-u, który pojawi się na tworzonych fakturach.
Jak używać wtyczek, które oferują checkbox "inne dane do faktury"?
Aby móc korzystać z wtyczek w WooCommerce, które oferują dodatkowe pola, takie jak checkbox "inne dane do faktury" należy postępować według poniższej instrukcji:
-
Zainstaluj i aktywuj wtyczkę, np. Flexible Checkout Fields PRO WooCommerce.
-
Przejdź do ustawień wtyczki, dodaj checkbox o nazwie "inne dane do faktury" lub "wystaw fakturę na firmę" i wprowadź nowe pola (nazwy firmy, NIP, ulica firmy, kodu pocztowy firmy oraz miasto firmy).
-
Ważne jest, aby nazwy pól zostały ustawione zgodnie z poniższą listą:
• Nazwa firmy - _billing_company_name
• NIP - _billing_tax_no
• Ulica firmy - _billing_company_address
• Kod pocztowy firmy - _billing_company_postcode
• Miasto firmy - _billing_company_city
-
Po ustawieniu takich nazw, będziesz miał pewność, że po zaznaczeniu checkboxa przez Klienta, faktura wystawi się z odpowiednimi danymi.
-
W razie jakichkolwiek problemów z korzystaniem z wtyczek, warto skontaktować się z ich twórcami lub zapoznać się z dokumentacją wtyczki, aby uzyskać więcej informacji na temat ustawień i konfiguracji.
Sprawdź również:
Produkty - baza produktów w systemie
Kody produktu
Kojarzenie produktów o innej nazwie po kodzie produktów
Integracje i dodatki Fakturowni
Powrót
Dodaj komentarz