[FAQ] Integracja Fakturowni z WooCommerce
Utworzono:
2022-11-22
Ostatnia aktualizacja: 2023-01-18
Ostatnia aktualizacja: 2023-01-18
Liczba odwiedzin posta: 428
Sprawdź najczęściej zadawane pytania (FAQ) dotyczące integracji Fakturowni z WooCommerce.
- Faktury nie wystawiają się.
- Jak dodać domyślne uwagi na fakturach?
- Na fakturach nie tworzy się stawka VAT 'zw'.
- Przy próbie zainstalowania aplikacji występuje komunikat dotyczący API.
- Jak wyświetlić NIP na fakturze?
Faktury nie wystawiają się.
Poniżej opisane są najczęstsze przyczyny:- użytkownik Fakturowni, który korzysta z integracji, nie wypełnił danych firmy znajdujących się w zakładce Ustawienia>Dane firmy;
- podczas składania zamówienia błędnie uzupełniono NIP nabywcy (każdy NIP wstawiany do faktur domyślnie przechodzi Weryfikację poprawności numeru NIP opisaną przez KRS); Weryfikację numeru NIP można wyłączyć w zakładce Ustawienia>Faktury i dokumenty>
- status zamówienia w WooCommerce nie pokrywa się ze statusem ustawionym w Fakturowni (w zakładce Ustawienia>Aplikacje/Dodatki>WooCommerce>Uruchom).
Jak dodać domyślne uwagi na fakturach?
Domyślne uwagi na fakturach można ustawić w zakładce Ustawienia> Dane firmy. Następnie wybrać firmę i w szczegółach wypełnić pole Domyślne uwagi na fakturach.
Na fakturach nie tworzy się stawka VAT 'zw'.
Aby stawka VAT 'zw' na fakturach wystawiała się w poprawny sposób, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:- W pierwszej kolejności ustaw domyślną stawkę VAT w Fakturowni Ustawienia>Dane firmy>Edycja firmy (wystarczy kliknąć w nazwę)>Dokumenty>Domyślna stawka podatku. W tym miejscu można także ustawić Domyślne uwagi na fakturach (np. powód zwolnienia z VAT).
- Ustaw po stronie WooCommerce stawkę ZW jako osobną klasę podatkową dla produktów. Wtedy produkty na fakturze też będą się tworzyć z taką stawką.
- Dodatkową klasę podatkową tworzy się w ten sposób:
WooCommerce>Ustawenia>Podatek>Opcje podatku> Dodatkowe klasy podatków (tutaj dopisać np. ZW)
Po zapisaniu zmian powinna pojawić się dodatkowa zakładka Stawki:ZW. UWAGA! Szczegóły tej klasy podatkowej pozostaw puste (nie twórz żadnych dodatkowych wierszy).
- Następnie, przy tworzeniu produktu wybierz stawkę Opodatkowany i klasę podatkową ZW.
Przy próbie zainstalowania aplikacji występuje komunikat dotyczący API.
Jeśli podczas próby zainstalowania aplikacji występuje komunikat "Nie możemy połączyć się z API Twojego sklepu WooCommerce. Skontaktuj się z administratorem pod adresem integracje@fakturownia.pl", oznacza to, że ustawienia WooCommerce nie pozwalają na połączenie się z API sklepu. W takiej sytuacji postępuj zgodnie z poniższymi krokami:- W pierwszej kolejności zaznacz checkbox Włącz przestarzałe REST API w WooCommerce>Ustawienia>Zaawansowane>Przestarzałe API.
- Włącz w Ustawienia>Bezpośrednie odnośniki, wejdź w zakładkę Ustawienia Wspólne i wybierz Strukturę stałych odnośników inną niż Prosty. Możesz wybrać np. Nazwa wpisu.
Jak wyświetlić NIP na fakturze?
Ustawienie NIP-u na fakturach odbywa się po stronie WooCommerce.- Wejdź w zakładkę Wtyczki oraz kliknij Dodaj nową.
- Znajdź wtyczkę Checkout Field Editor for WooCommerce.
- Zainstaluj i włącz.
- Wejdź w zakładkę Checkout Form.
- Dodaj nowe pole.
- Uzupełnij pole według wzoru.
- Zapisz.
- Teraz Klienci dostaną możliwość wpisania NIP-u, który pojawi się na tworzonych fakturach.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania? Napisz do nas na integracje@fakturownia.pl
Powrót
Dodaj komentarz