[FAQ] Integracja Fakturowni z WooCommerce

Utworzono: 2022-11-22
Ostatnia aktualizacja: 2024-01-18
Liczba odwiedzin posta: 4137

Sprawdź najczęściej zadawane pytania (FAQ) dotyczące integracji Fakturowni z WooCommerce.
  1. Faktury nie wystawiają się.
  2. Jak dodać domyślne uwagi na fakturach?
  3. Na fakturach nie tworzy się stawka VAT 'zw'.
  4. Przy próbie zainstalowania aplikacji występuje komunikat dotyczący API.
  5. Jak wyświetlić NIP na fakturze?
  6. Jak używać wtyczek, które oferują checkbox "inne dane do faktury"?

 

Faktury nie wystawiają się.

Poniżej opisane są najczęstsze przyczyny:
  • użytkownik Fakturowni, który korzysta z integracji, nie wypełnił danych firmy znajdujących się w zakładce Ustawienia>Dane firmy;
  • podczas składania zamówienia błędnie uzupełniono NIP nabywcy (każdy NIP wstawiany do faktur domyślnie przechodzi Weryfikację poprawności numeru NIP opisaną przez KRS); Weryfikację numeru NIP można wyłączyć w zakładce Ustawienia>Faktury i dokumenty>
  • status zamówienia w WooCommerce nie pokrywa się ze statusem ustawionym w Fakturowni (w zakładce Ustawienia>Aplikacje/Dodatki>WooCommerce>Uruchom).

 

Jak dodać domyślne uwagi na fakturach?

Domyślne uwagi na fakturach można ustawić w zakładce Ustawienia> Dane firmy. Następnie wybrać firmę i w szczegółach wypełnić pole Domyślne uwagi na fakturach.

Domyślne uwagi na fakturach

 

Na fakturach nie tworzy się stawka VAT 'zw'.

Aby stawka VAT 'zw' na fakturach wystawiała się w poprawny sposób, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
  1. W pierwszej kolejności ustaw domyślną stawkę VAT w Fakturowni Ustawienia>Dane firmy>Edycja firmy (wystarczy kliknąć w nazwę)>Dokumenty>>zw. W tym miejscu wybierz także powód zwolnienia z VAT.
  2. Ustaw po stronie WooCommerce stawkę ZW jako osobną klasę podatkową dla produktów. Wtedy produkty na fakturze też będą się tworzyć z taką stawką.
  3. Dodatkową klasę podatkową tworzy się w ten sposób:
    WooCommerce>Ustawenia>Podatek>Opcje podatku> Dodatkowe klasy podatków (tutaj dopisać np. ZW) 
    Po zapisaniu zmian powinna pojawić się dodatkowa zakładka Stawki:ZW. UWAGA! Szczegóły tej klasy podatkowej pozostaw puste (nie twórz żadnych dodatkowych wierszy).

    Klasa podatkowa
      Klasa podatkowa ZW
     
  4. Następnie, przy tworzeniu produktu wybierz stawkę Opodatkowany i klasę podatkową ZW.

    Edycja Produktu

 

Przy próbie zainstalowania aplikacji występuje komunikat dotyczący API.

Jeśli podczas próby zainstalowania aplikacji występuje komunikat "Nie możemy połączyć się z API Twojego sklepu WooCommerce. Skontaktuj się z administratorem pod adresem integracje@fakturownia.pl", oznacza to, że ustawienia WooCommerce nie pozwalają na połączenie się z API sklepu. W takiej sytuacji postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
  1. W pierwszej kolejności zaznacz checkbox Włącz przestarzałe REST API w WooCommerce>Ustawienia>Zaawansowane>Przestarzałe API.

    Przestarzałe API
     
  2. Włącz w Ustawienia>Bezpośrednie odnośniki, wejdź w zakładkę Ustawienia Wspólne i wybierz Strukturę stałych odnośników inną niż Prosty. Możesz wybrać np. Nazwa wpisu.

    Bezpośrednie odnośniki

 

Jak wyświetlić NIP na fakturze?

Ustawienie NIP-u na fakturach odbywa się po stronie WooCommerce.
  1. Wejdź w zakładkę Wtyczki oraz kliknij Dodaj nową.
  2. Znajdź wtyczkę Checkout Field Editor for WooCommerce.
  3. Zainstaluj i włącz.

    Checkout Field Editor
     
  4. Wejdź w zakładkę Checkout Form.
  5. Dodaj nowe pole.
  6. Uzupełnij pole według wzoru.

    Pole NIP
     
  7. Zapisz.
  8. Teraz Klienci dostaną możliwość wpisania NIP-u, który pojawi się na tworzonych fakturach.

 

Jak używać wtyczek, które oferują checkbox "inne dane do faktury"?

Aby móc korzystać z wtyczek w WooCommerce, które oferują dodatkowe pola, takie jak checkbox "inne dane do faktury" należy postępować według poniższej instrukcji:

  1. Zainstaluj i aktywuj wtyczkę, np. Flexible Checkout Fields PRO WooCommerce.

  2. Przejdź do ustawień wtyczki, dodaj checkbox o nazwie "inne dane do faktury" lub "wystaw fakturę na firmę" i wprowadź nowe pola (nazwy firmy, NIP, ulica firmy, kodu pocztowy firmy oraz miasto firmy).

  3. Ważne jest, aby nazwy pól zostały ustawione zgodnie z poniższą listą:

    • Nazwa firmy - _billing_company_name

    • NIP - _billing_tax_no

    • Ulica firmy - _billing_company_address

    • Kod pocztowy firmy - _billing_company_postcode

    • Miasto firmy - _billing_company_city

  4. Po ustawieniu takich nazw, będziesz miał pewność, że po zaznaczeniu checkboxa przez Klienta, faktura wystawi się z odpowiednimi danymi. 

  5. W razie jakichkolwiek problemów z korzystaniem z wtyczek, warto skontaktować się z ich twórcami lub zapoznać się z dokumentacją wtyczki, aby uzyskać więcej informacji na temat ustawień i konfiguracji.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania? Napisz do nas na integracje@fakturownia.pl


Powrót


Dodaj komentarz