Automatyczne dodawanie produktów z faktur sprzedażowych
Ostatnia aktualizacja: 2024-07-26
Opcja automatycznego dodawania produktów do bazy ma na celu uproszczenie Twojej pracy i umożliwienie szybkiego zapisu produktu na koncie już podczas wystawiania faktury po raz pierwszy. Dzięki tej funkcji nie musisz tworzyć produktu w bazie przed wystawieniem faktury sprzedażowej. Z tego artykułu dowiesz się, gdzie w ustawieniach konta zweryfikować sposób dodawania produktów z faktur sprzedażowych.
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Automatyczne dodawanie produktów z faktur sprzedażowych
Na początku upewnij się czy opcja automatycznego dodawania produktów do bazy jest aktywna na Twoim koncie. Opcja ta jest domyślnie aktywna dla nowych kont, więc jeśli nigdy nie zmieniałeś tego ustawienia, powinna być aktywna.
Aby aktywować automatyczne dodawanie produktów do bazy z faktur sprzedażowych:
- przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Produkty;
- znajdź rubrykę Produkty na fakturze i sprawdź czy aktywna jest opcja Automatycznie dodawaj do bazy produktów z faktury;
- jeśli w tym polu widoczna jest inna opcja, kliknij w rubrykę i zmień ustawienie (w przypadku, gdy widoczna jest opcja Automatyczne dodawaj do bazy produktów z faktury nie musisz wprowadzać żadnych zmian);
- jeśli zmieniłeś ustawienia dotyczące produktów z faktur sprzedażowych, zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Aby zweryfikować czy funkcja działa prawidłowo, przejdź do formatki wystawiania dokumentu i stwórz fakturę z produktem, który jeszcze nie istnieje na liście Twoich produktów.
Po zapisaniu dokumentu system wyświetli fakturę z nowym produktem, który podczas zapisu został dodany do bazy produktów na koncie. Nazwa produktu stanowi hiperłącze, a kliknięcie w nią przeniesie bezpośrednio do karty tego produktu. Oznacza to, że produkt pojawił się w bazie.
Po przejściu na kartę produktu możesz dokończyć jego konfigurację, dodając dodatkowe informacje, które nie zostały skopiowane z faktury.
UWAGA! Jeśli korzystasz z gospodarki magazynowej, pamiętaj o dodaniu stanów magazynowych za pomocą odpowiednich dokumentów.
Aktywna opcja Automatycznie dodawaj do bazy produktów z faktury pozwala również aktywować funkcję umożliwiającą wybór, czy dodać produkt podczas tworzenia faktury. Aby uzyskać możliwość wyboru dodawania produktów do bazy z faktur sprzedażowych, w ustawieniach produktów zaznacz checkbox przy opcji Wybierz na fakturze sprzedażowej, czy chcesz dodać produkt do bazy i zapisz zmiany.
Wtedy na formularzu tworzenia faktury, pod każdą z dodawanych pozycji, pojawi się dodatkowy checkbox Dodaj produkt do bazy. Dla opcji nie dodawaj automatycznie będzie on dostępny do zaznaczenia, a dla opcji automatycznie dodawaj będzie domyślnie zaznaczony. W obydwu przypadkach możesz samodzielnie zadecydować czy produkt ma się pojawić w bazie czy nie.
W przypadku faktur sprzedażowych, jeśli korzystasz z gospodarki magazynowej i nie zazaczysz checkboxa Dodaj produkt do bazy, system wyświetli komunikat Niektóre produkty nie znajdują się w bazie danych i nie zostaną do niej dodane. Uniemożliwi to dodanie ich do dokumentów magazynowych. Czy chcesz zapisać dokument?
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Sprawdź również:
Automatyczne dodawanie produktów z faktur zakupowych
Produkty - baza produktów w systemie
Produkty na fakturze - na fakturze można umieścić produkty wcześniej dodane do bazy produktów
Produkty nieaktywne - usuwanie produktów
Powrót
Dodaj komentarz