Dostosowanie wyświetlania kolumn

Utworzono: 2015-10-14
Ostatnia aktualizacja: 2025-05-14
Liczba odwiedzin posta: 10794

W naszym systemie można dostosować wygląd listy faktur zarówno przychodów jak i wydatków do swoich potrzeb. Istnieje też możliwość wyboru wyświetlania ilości dokumentów na stronie. Z tego artykułu dowiesz się, gdzie dostępna jest możliwość dostosowania kolumn na liście faktur oraz jak zwiększyć ilość rekordów na stronie. 

Dostosowanie wyświetlania kolumn


Aby dostosować wyświetlanie kolumn i ilość faktur na stronie:
.
  1. przejdź do zakładki Przychody > Wszystkie lub Przychody > konkretny typ dokumentu albo do zakładki Wydatki,
  2. kliknij ikonę zębatki widoczną w prawym górnym rogu listy dokumentów obok przycisku Eksport/Wydruki i wybierz opcję Dostosuj wyświetlanie kolumn

    Widok listy faktur z panelu „Przychody / Faktura” z aktywnym przyciskiem „Dostosuj wyświetlanie kolumn” i danymi klientów

  3. system wyświetli okno, na którym będzie możliwość wyboru, jakie informacje mają zawierać kolumny na liście faktur - zaznacz checkboxy obok wybranych, 

    Lista opcji kolumn do wyświetlenia na liście faktur z zaznaczonymi polami, m.in. numer, wartość netto, nabywca i użytkownik.

  4. aby wybrać ilość dokumentów wyświetlanych na jednej stronie kliknij w rubrykę Liczba faktur na stronie i wybierz z dostępnych opcji: 10, 25, 50, 100, 

    Ustawienia listy faktur z rozwijanym menu do wyboru liczby faktur na stronie oraz zaznaczonymi kolumnami, takimi jak numer i nabywca.

  5. zatwierdź zmiany klikając przycisk Zapisz na dole okna. 

W każdej chwili będzie możliwość przywrócenia ustawień domyślnych. Wystarczy ponownie przejść do ustawień dostosowania kolumn i skorzystać z przycisku Przywróć domyślne ustawienia. Układ kolumn jest zapamiętywany podczas pracy na programie w obrębie jednego logowania, po wylogowaniu i ponownym zalogowaniu ustawienie kolumn zostaje automatycznie przywrócone do domyślnych ustawień. 

Lista dostępnych kolumn do wyświetlenia w tabeli faktur oraz przycisk „Przywróć domyślne ustawienia” na dole panelu.
 
Wspólne kolumny dla listy dokumentów w zakładce Przychody i Wydatki

Numer - numer dokumentu w systemie 
Dokument magazynowy -  określony dokument magazynowy powiązany z dokumentem na liście np. WZPZ, MMRWPWZTRezerwacjaWZk, PZkInwentaryzacja
Wartość netto - wartość netto zawarta na dokumencie
Kwota podatkuwartość podatku zawarta na dokumencie
Wartość brutto - wartość brutto zawarta na dokumencie
Sprzedający dane sprzedawcy na fakturze
Nabywca - system podczas wystawiania dokumentu będzie zaczytywał odpowiednie dane do sekcji Nabywca 
Data sprzedaży - data sprzedaży produktu/usługi
Data wystawienia - data wystawienia dokumentu potwierdzającego sprzedaż/zakup
Kwota opłacona - wartość opłacona z pełnej kwoty zawartej na dokumencie
Do zapłaty - wartość pozostała do zapłaty z pełnej kwoty zawartej na dokumencie
Płatność zdefiniowany rodzaj płatności np. przelew, karta płatnicza, gotówka, opłata za pobraniem, PayPal, PayU itd.
Data płatności - zostaje określona automatycznie po zmianie statusu danej faktury na Opłacona.
Produkt/usługa - nazwa produktu/usługi znajdujących się na dokumencie
Kategoria - kategorie można przypisywać do klientówproduktów oraz dokumentów związanych z przychodami i wydatkami, w tym artykule sprawdzisz czym jest i jak z niej korzystać.
Nr zamówienia - 
numer zamówienia
Status - pozwala na weryfikację, które dokumenty są wystawione oraz wysłane do kontrahenta, opłacone, a dla którego minął termin płatności
Wystawiano fakturę - ikona zawarta przy innych niż Faktura typach dokumentów np. Zamówieniu, Proformie, Zaliczkowa, która informuje, że do danego dokumentu została utworzona faktura. 
Telefon klienta - telefon kontaktowy do Kontrahenta np. stacjonarny/biurowy
Kraj - miejsce siedziby firmy Kontrahenta
Utworzenie  - data utworzenia dokumentu w systemie, widoczne w Aktywności związane z dokumentem
Data ostatniego zapisu - 
data ostatniego zapisu na dokumencie np. edycji jego danych, widoczne w Aktywności związane z dokumentem   
Data wysłania
- data wysłania drogą e-mailową dokumentu w systemie, widoczne w Aktywności związane z dokumentem
Uwagi
uwagi umieszczone na dokumencie
Notatka prywatna (niewidoczna na wydruku) - notatka widoczna u dołu podglądu dokumentu
Inny adres korespondencyjny - dodatkowy adres korespondencyjny, który widać na fakturach oraz w bazie klientów 
NIP - numer identyfikacyjny podatnika to numer, który pozwala na identyfikację strony transakcji. W Polsce najczęściej używany jest NIP, w zależności od kraju Nabywcy musimy zawrzeć inny numer identyfikacyjny.
Marża - wyrażona kwotowo mówi nam ile wynosi zysk w cenie sprzedaży jednostki towaru, marża wyrażona procentowo pokazuje, jaki jest udział zysku w cenie sprzedaży danego towaru. Brak wskazań marży na liście dokumentów dla innych typów dokumentów niż faktura.
Telefon komórkowy - telefon kontaktowy do Kontrahenta
Nazwa skrócona działu - jeśli posiadasz kilka działów, to tu wskazywany jest ruch z jakiego działu/firmy był wystawiony dokument 
Zaksięgowane - faktury oznaczone jako zaksięgowane to te, które zostały już wprowadzone do systemu księgowego. Możliwość oznaczania faktur jako zaksięgowane dostępna jest wyłącznie dla użytkownika z systemową rolą Księgowy.
Kod GTU - każdy kod określa przynależność sprzedawanych towarów lub świadczonych usług do jednej z trzynastu kategorii towarowo-usługowych
Oznaczenia dotyczące procedur - stosuje się do całego dokumentu, jeśli na fakturze występuje transakcja objęta specjalną procedurą, jeśli nie miejsce na kod jest puste
Data księgowania podatku VAT - oznacza moment, w którym dana transakcja zostanie rozliczona na potrzeby podatku VAT
Data księgowania podatku dochodowego - odnosi się do daty, w której przychód lub koszt zostaje uwzględniony w rozliczeniu podatku dochodowego 
Odbiorca - dodatkowy podmiot uczestniczący w transakcji np. placówka oświatowa, która jest przypisana do Nabywcy np. Urzędu Gminy 
Użytkownik - login użytkownika na koncie, który utworzył dokument

Zakładka Przychody 
E-mail klienta - adres e-mail na który został przesłany dokument z systemu

Zakładka Wydatki 
Data wpływu dokumentujest datą określającą moment zaliczenia transakcji na przedstawionym dokumencie do podatku VAT
Termin płatności - termin, w którym Twój Kontrahent oczekuje płatności za wykonaną transakcję
Status płatnika -  ikony informujące czy dany podmiot o podanym numerze NIP jest zarejestrowany jako czynny podatnik VAT 
Rodzaj wydatku - funkcja dostępna od planu Pro do określenia rodzaju wydatku np. koszty paliwa, eksploatacji samochodów oraz inne kategorie wydatków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Sprawdź również: 
Wstaw numer faktury proforma do faktury
Jak wprowadzić dodatkowe typy wydatków (np. umowa o prace, umowa o dzieło itp.)

Dostosowanie wyświetlania kolumn na liście produktów
Dostosowanie wyświetlania kolumn na liście dokumentów magazynowych
Dostosowanie wyświetlania kolumn na liście klientów
 


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Ostry
Dlaczego nie ma możliwości wyświetlania adresu klienta??? ( tak samo przy exporcie zestawienia faktur !!!)

2018-07-16 20:30


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, tak kolumna nie została przewidziana przez deweloperów na liście faktur w systemie. Dziękujemy jednak za trafną sugestię , zgłosimy ją do działu programistów.
W momencie gdy będziemy rozszerzać tę część serwisu weźmiemy ją pod uwagę.

Odnośnie eksportu danych, to eksport do xls zawiera pełne dane Nabywcy łącznie z adresem firmy.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-07-17 08:31


Avatar sugester medium
Katarzyna Topolewska
Czy jest możliwość zapisania kolumn, które się wybrało na stałe, czy trzeba codziennie przy odpalaniu systemu najpierw ustawić swoje ustawienia?

2018-08-08 10:33


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
układ kolumn jest zapamiętywany podczas pracy na programie w obrębie jednego logowania.
Po wylogowaniu i zalogowaniu ponownym ustawienie kolumn zostaje przywrócone do pierwotnej postaci.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-08-08 11:31


Avatar sugester medium
Maciej
Witam.
Również by mi bardzo była lista klientów wraz z adresem. Mam bardzo dużo klientów o tej samej nazwie tj. "Wspólnota mieszkaniowa" i bardzo ciężko mi się wyszukuje klienta.
Pozdrawiam.

2018-11-23 11:31


jarek
jarek
Odpowiedź główna   bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Głosy innych Użytkowników systemu przyspieszą wdrożenie funkcji, dlatego zachęcamy do głosowania na sugestie dodane na naszym forum.

 

2018-11-23 12:14


Avatar sugester medium
Piotr
Czy można do listy dołączyć dokument zakupowy, czyli PZ?

2020-02-26 14:06


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
w zakładce wydatki na liście dokumentów kosztowych kolumną z dokumentem magazynowym wskazuje do dokumenty przyjęcia PZ.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-02-26 14:27


Avatar sugester medium
Grzegorz
Jeden klient zwrócił uwagę na brak kolumny "Liczba porządkowa". Czy planują państwo dodanie takowej?

2021-01-11 12:17


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

bardzo dziękuję za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Na ten moment sugestia Klienta na temat liczby porządkowej jest nową sugestią. Proponuje wyodrębnić ją w osobnym komunikacie na forum sugestii. W zależności od liczby głosów w tej sprawie oraz częstotliwości ich przybywania rozważymy dodanie takiej funkcjonalności do systemu.
Na ten moment prace nie są planowane.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-01-11 15:06


Avatar sugester medium
Aleksandra
Dzień dobry,
Podpinam się pod zapytanie:
"Czy jest możliwość zapisania kolumn, które się wybrało na stałe, czy trzeba codziennie przy odpalaniu systemu najpierw ustawić swoje ustawienia?"
Przy kilku firmach i magazynach jest to trochę uciążliwe codzienne zaznaczanie od nowa swoich ustawień.
Pozdrawiam

2021-08-27 09:04


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękujemy z kolejną sugestię w tej sprawie.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-08-27 09:41


Avatar sugester medium
Karol
Witam,
czy jest lub czy będzie możliwość wybrania kolumny własnej (dodatkowego pola utworzonego przez użytkownika) lub kolumny -uwagi dodatkowe- do wyświetlania na liście ?

2021-10-08 01:45


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
owszem można zgłaszać sugestię otworzenia dodatkowych danych w kolumnach, które są równie danymi na fakturze.
Jak tylko będziemy aktualizować tę część systemu, weźmiemy te sugestie pod uwagę.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-10-08 09:19


Avatar sugester medium
Agnieszka
dzien dobry, czy jest szansa udostepnienia kolumny "Ref." ? potrzebujemy wartosci wpisanych w kolumnie numeru referencyjnego takze przy eksporcie do xls

2025-04-22 14:08


Avatar sugester medium
Adam
czy ilość wyswietlanych FV na stronie to max 100 - chce aby wszytskie FV sie wyświetlały z zadanych kryteriów aby zaznaczyc i weeksportować np. w obcej walucie do ksiegowości - a jest wiecej niż 100 i jak zaznaczyć te na 2,3, 4 stronie aby razem szło wszystko

2025-04-28 08:51


soniab
soniab
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
limit eksportów systemowych, takich jak eksport do XLS lub CSV to 1000 dokumentów. Aby więc wyeksportować więcej niż 100 dokumentów, w polu wyszukiwania po lewej stronie ekranu należy wybrać odpowiednie parametry, np. dany miesiąc i walutę, wyszukać dokumenty i wyeksportować je, naciskając przycisk "Eksport/Wydruki". Jeżeli faktury nie będą zaznaczone, z systemu wyeksportują się wszystkie strony.
W przypadku eksportu "faktury w jednym pliku PDF" oraz eksportów obsługiwanych przez integracje, takich jak Eksport do InsERT, Eksport ERP Optima, obowiązuje limit 100 dokumentów - przy wykonywaniu eksportu obsługiwanego przez integracje, konieczne jest zaznaczenie wszystkich faktur, które chcą Państwo eksportować.

Pozdrawiam
Sonia

2025-04-28 09:28


Dodaj komentarz