Wszystko o opcji wiele firm, wiele działów
Ostatnia aktualizacja: 2024-08-02
W Fakturowni istnieje możliwość tworzenia osobnych firm oraz działów w ramach jednego konta. Dzięki tej opcji masz możliwość tworzenia dokumentacji dla kilku oddziałów jednej firmy (jednego NIP) lub kilku firm z różnymi NIPami w ramach jednej opłaty abonamentowej. W tym artykule wskażemy na czym polega opcja wielu działów i wielu firm na koncie.
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Wszystko o opcji wiele firm i wiele działów na koncie
Korzystając z planu Start, Standard, Pro oraz Pro Plus masz możliwość utworzenia w ramach swojego konta wielu działów firmy pod jednym NIP- em. Opcja wielu działów NIE JEST dostępna w bezpłatnym planie Micro.
Natomiast liczba firm z różnymi NIP-ami (dodanych na takiej samej zasadzie, jak dodaje się działy), jakie możesz stworzyć w ramach jednego konta wynosi:
- 1 w pakiecie Micro oraz Start,
- 3 w pakiecie Standard,
- bez limitu w pakiecie Pro oraz Pro Plus.
Kiedy skorzystać z opcji wiele działów?
Osobnym działem w firmie może być na przykład osobna lokalizacja, osobne konto bankowe czy osobny sklep, jeśli prowadzisz ich więcej niż jeden. To dobre rozwiązanie również wtedy, gdy sprzedajesz swoje produkty w języku obcym lub innej walucie – możesz wtedy stworzyć osobny dział dla faktur po niemiecku i osobny dla faktur po hiszpańsku. Na liście w zakładce Dane firmy działy pogrupowane będą pod względem NIP-u.
Nowa firma dodana jako nowe konto
Nowa firma dodana przy użyciu opcji Dodaj firmę (przez nowe konto), spowoduje utworzenie całkiem nowego konta z poziomu tego samego profilu użytkownika. Logując się jednym adresem e-mail i ustalonym do niego hasłem, otrzymujesz dostęp do wszystkich kont w systemie, które są przypisane do tego e-maila/loginu. Możliwość przełączania między kontami dostępna jest z poziomu menu głównego. Między rubryką Szukaj, a adresem e-mail pojawi się nazwa konta, na którym aktualnie jesteś zalogowany. Wystarczy kliknąć tę nazwę, by wyświetlić listę powiązanych kont, między którymi możesz się przełączać.
Jeśli chodzi o różnicę między tworzeniem nowej firmy a nowego działu, polega ona na tym, że działy firmy mają ten sam NIP i taki też będzie widniał w rubryce NIP, kiedy zechcesz stworzyć osobny dział tej samej firmy. Jeśli wybierzesz inny NIP, dział automatycznie trafi do tej firmy, do której należy ten NIP. Jeśli postanowisz natomiast wprowadzić całkiem nowy NIP, w systemie od razu pojawi się możliwość utworzenia nowej firmy zamiast nowego działu. Różnicę w wyglądzie wielu działów i wielu firm w zakładce Ustawienia > Dane firmy wskazuje grafika poniżej.
Więcej o działach, firmach i kontach bankowych, ich tworzeniu oraz różnicach między nimi przeczytasz we wpisie Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać?
Firmy lub działy w ramach jednego konta
Jeśli w ramach jednego konta dodasz nową firmę jako dział, wtedy baza klientów i baza produktów pozostaną wspólne dla firm na tym koncie. Z poziomu jednego konta w planach płatncyh można dodawać dowolną ilość osobnych działów. Natomiast osobne firmy w obrębie jednego konta można dodawać dopiero od planu Standard.
Aby dodać dział lub firmę w ramach jednego konta, należy przejść do zakładki Ustawienia > Dane firmy. Po dodaniu działów/firm można przełączać się między nimi podczas wystawiania faktur. Więcej na ten temat przeczytasz we wpisie Jak zmieniać dział przy wystawianiu faktur?
Osobna numeracja dla działów
Dla każdego działu możemy określić czy chcemy mieć osobną numerację. Jednak w ramach jednego konta system nie pozwala wystawić w danym roku dwóch faktur o dokładnie takim samym numerze. Jeśli więc chcesz mieć osobną numerację dla działów, to najlepiej dodać na początku formatu numeracji np. literę lub skrót firmy określający dział. Wtedy każdy dział będzie miał unikalne numery. Więcej na ten temat przeczytasz we wpisie Oddzielna numeracja faktur dla różnych działów.
Osobna waluta dla każdego działu systemowego
W każdym dziale możemy dowolnie ustawić walutę, która w trakcie wyboru działu, zmieni się na formularzu faktury. Artykuł wskazujący jak w ustawieniach działu określić walutę konta bankowego znajdziesz w artykule Waluta konta bankowego.
Pozostałe osobne ustawienia w dziale
W ramach ustawień działu masz również możliwość wybrania:
- domyślnego szablonu faktur;
- domyślnej stawki podatku na dokumentach tego działu;
- domyślnego języka faktur i dokumentów;
- domyślnego logo;
- domyślne uwagi na fakturach.
Firmy jako osobne konta w Fakturowni
Pod jednym adresem e-mail możesz mieć kilka kont (osobno płatnych planów abonamentowych), w ramach których baza klientów, produktów i dokumentów będzie różna względem pierwszego konta. O tym, jak dodać firmę jako osobne konto, jak nimi później zarządzać oraz jak dawać innym użytkownikom możliwość zarządzania nimi, przeczytasz w artykule Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać?
FAQ - pytania i odpowiedzi
- Czy jest możliwość przypisania produktu do wybranego działu?
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Dziękujemy za Wasze wsparcie i mnóstwo pomysłów na nowe funkcje, które nam przesyłacie. Zachęcamy do śledzenia nas na Twitterze, Facebooku, Podcaście oraz Instagramie.
Powrót
Komentarze
Lechu
Jaka jest ilość użytkowników jak dodam firmę (przez nowe konto)? W opcji np. standard (czyli 3 użytkowników) jeden z użytkowników (administrator) jest już liczony jako 1 użytkownik i w jednej firmie i drugiej?
Pozdrawiam
2017-04-26 21:20
piotr.wajs
Przynależność produktu do działu można ustalić na karcie produktu.
W tym celu należy edytować dany produkt , rozwinąć zakładkę "zobacz więcej opcji"
i tam w rubryce "Firma/Dział (dostęp do danych)" przydzielić produkt do danego działu.
Użytkownicy nie są przypisani do firm w danym koncie ale do całego konta, czyli dodajemy ich niezależnie od tworzonych firm.
W Pana przypadku jest to 3 Użytkowników , czyli adres e-mail rejestrujący konto oraz 2 dodanych Użytkowników.
Pozdrawiam,
Piotr.
2017-04-27 08:56
anonim
2017-04-27 12:19
Lechu
2017-04-30 10:34
piotr.wajs
Dzień dobry, w przypadku firmy lechu1313131 gdzie nie wpisana jest żaden Sprzedawca tej opcji nie będzie, ale w przypadku firmy lechu131313 gdzie ma Pan więcej niż jedną firmę opcja jest dostępna. Zrzut ekranu w załączniku.
Pozdrawiam
Piotr Wajszczuk
--
Customer Success Specialist +48 22 307 33 42 piotr@fakturownia.pl
Pomoc do systemu Fakturownia:
Baza wiedzy: http://pomoc.fakturownia.pl
Forum sugestii: http://sugester.fakturownia.pl
2017-05-04 09:47
lechu131313
2017-05-09 13:01
piotr.wajs
2017-05-09 16:44
lechu131313
Mam jeszcze pytanie odnośnie produktów.Jeżeli ten sam produkt przenoszę z jednego magazynu na drugi to czy można ograniczyć widoczność tego produktu do tego, aby dany dział widział tylko tą ilość produktu, którą posiada u siebie na magazynie,a nie całą ilość?
2017-05-15 13:49
piotr.wajs
tak jest taka możliwość.
Wystarczy na danym dziale firmy zaznaczyć opcję ograniczenie magazynowe i wybrać magazyn, który ma widzieć dany Sprzedawca: http://pomoc.fakturownia.pl/2291725-Ograniczenie-dzialu-firmy-do-konkretnego-magazynu.
Wtedy Użytkownicy przydzieleni do danego działu/firmy będą widzieli ilości znajdujące się w tym magazynie.
2017-05-15 14:42
lechu131313
Jeżeli ustawię ten produkt widoczny tylko dla mnie (Admin) to użytkownik z tego drugiego magazynu już nie ma żadnych produktów.
Pytanie moje brzmi:
Jest produkt o nazwie PRODUKT 1
W magazynie o nazwie MAGAZYN 1 jest 900 szt. a w magazynie o nazwie MAGAZYN 2 , który jest przypisany do UŻYTKOWNIK 2(inny dział) jest 100 szt. produktu PRODUKT 1.
Ja jako UŻYTKOWNIK 1 (admin) widzę wszystko :) i to jest ok,ale jak uczynić, aby ten sam produkt o tej samej nazwie( czyli PRODUKT 1) był widoczny dla UŻYTKOWNIK 2, ale tylko ilość jaka jest przeznaczona dla niego?
2017-05-15 15:53
piotr.wajs
2017-05-15 17:12
lechu131313
2017-05-16 13:10
piotr.wajs
proszę o podanie konkretnego Użytkownika i nazwy produktu na danym magazynie.
Domyślam się o co chodzi, ale muszę zerknąć na ustawienia w systemie na tych danych.
2017-05-16 17:18
byjor
2018-01-25 21:06
piotr.wajs
tak oczywiście, ale proszę w tej sprawie wysłać osobnego maila na adres info@fakturownia.pl.
Poinstruujemy Pana o dalszych krokach.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-01-26 07:03
Beata
2018-02-07 18:14
piotr.wajs
pasek z firmami znajduje się miedzy oknem "szukaj" na czarnym pasku, a zakładką z loginem.
Zrzut ekranu w załączniku.
2018-02-08 08:14
Adam
2019-05-05 11:23
piotr.wajs
proszę jeszcze wejść w zakładkę Ustawienia> Ustawienia konta> Użytkownicy i uprawnienia> Ograniczenie widoczności produktów.
Wtedy pojawi się w edycji produktu rubryka "Dostęp do danych> Firma/Dział (dostęp do danych)".
Pozdrawiam,
Piotr
2019-05-06 12:19
Robert
Drugi temat - czy do tak nowo dodanego konta będzie można skonfigurować oddzielny zestaw kanałów płatności online?
2020-04-02 22:20
piotr.wajs
podejrzewam że do osobnego konta w Fakturowni i aktywacji przez niego CRM program utworzy osobnej konto Sugestera dla każdego z nich.
Należałoby po stronie Sugestera zapytać czy, te wszystkie konta w Fakturowni można połaczyć z jednym kontem Sugestera. Co do rodzajów płatności to tak każde osobne konto ma osobny zestaw kanałów płatności.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-04-03 13:24
Radek
Czy jest możliwość aby utworzyć dwa działy oraz dwa magazyny, dla każdego z działów przydzielić po jednym magazynie i żeby móc w jakiś sposób przełączać się za pomocą jednego użytkownika między działami tak aby móc wystawiać dokumenty raz z działu1=magazyn1 innym razem z działu2=magazyn2.
Pozdrawiam.
2020-07-15 15:46
lukaszs
Na kontach płatnych można tworzyć działy. W menu Ustawienia > Dane firmy > Edytuj dział/firme > Na samym dole w edycji jest funkcja Ogranicz magazyny. Można ograniczyć magazyn do konkretnego działu. W menu Ustawienia > Użytkownicy > Edytuj użytkownika > Można przypisać pracownika z rolą w systemie Użytkownik do działu ( będzie widział dokumenty w nim wystawiane bez wglądu do innych działów ).
Na każdym dokumencie można wybrać dział firmy wystawiający fakture. Należy kliknąć w edycji dokumentu przycisk Edytuj pod nagłówkiem Sprzedawca i wybrać pierwsze pole pod "Sprzedawcą".
Podsumowując taka możliwość istnieje w systemie.
Pozdrawiam
Łukasz
2020-07-15 16:53
Ewelina
Mam jedną fimrę/działalność ale sprzedaję na różnych platformach sprzedaży te same produkty ale w innych cenach. I pytanie czy muszę dwa razy te same produkty wprowadzać w dwa magazyny (jeżeli tak to czy mogę je jakoś skopiować) albo czy istnieje jakaś inna prostsza metoda gdzie mogę uwzględnić te różne ceny przy wystawianiu faktur.
2020-10-27 19:03
Ewelina
Posiadaj jedną firmę/działalność ale sprzedaję na różnych platformach sprzedaży z inną ceną i teraz pytanie czy dla tych samych produktów musze tworzyć dwa oddzielne magazyny gdzie te same produkty mają inną cenę czy może istnieje jakiś prostszy sposób gdzie tą różnicę ceny sprzedaży można uwzględnić.
Pozdrawiam serdecznie
Ewelina
2020-10-27 19:05
lukaszs
Korzysta Pani z integracji tych platform z naszym systemem i faktury generują się automatycznie czy wystawia Pani faktury ręcznie?
Cene sprzedaży można określić dla danych produktów na fakturze, a następnie do faktury dodać dokument magazynowy WZ, w którym kwoty te się przepiszą z faktury.
Przesyłam artykuł:
https://pomoc.fakturownia.pl/967508-Ceny-zakupu-sprzedazy-produktow-na-dokumentach-magazynowych
Pozdrawiam,
Łukasz
2020-10-28 09:20
Anna
Chciałabym uruchomić opcję samofakturowania dla naszych współpracujących firm. Problem polega na tym, że jest ich blisko 300 i ta liczba stale rośnie.
Jak to rozwiązać za pomocą działów w firmie, kiedy każdy dział będzie miał inny NIP i powinien mieć osobną, indywidualną numerację? Czy oprócz przykładowych formatów można stworzyć własną numerację składającą się z cyfr i unikalnej nazwy nadanej dla każdego klienta?
Czy przy takiej ilości jestem w stanie stworzyć tyle działów na jednym koncie?
pozdrawiam i dziękuję
Anna
2021-11-24 17:37
tetianap
w celu dodania firm z innym numerem NIP, należy utworzyć nie działy a firmy w zakładce Ustawienia -> Dane firmy -> Dodaj nową firmę -> Dodaj firmę (jako nowy dział). Od abonamentu PRO można zakładać wiele firm w ramach jednego konta.
Tak, dla każdej firmy mogą Państwo ustalić osobny format numerowania faktur, wystarczy podczas dodania/edycji firmy zaznaczyć opcję "Osobne ustawienia numeracji dokumentów" i dokonać zmian.
Przesyłam artykuł:
https://pomoc.fakturownia.pl/118925-Oddzielna-numeracja-faktur-dla-roznych-dzialow
Pozdrawiam,
Tetiana
2021-11-25 10:11
Dodaj komentarz