Szybki Przelew w Fakturownia.pl
Utworzono:
2023-04-20
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-06
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-06
Liczba odwiedzin posta: 8957
Opcja Szybki Przelew umożliwia natychmiastowe dokonywanie płatności za faktury, za pomocą przycisku Kliknij i zapłać online. Przycisk pojawia się w prawym górnym rogu podglądu faktury, wysłanej do Kontrahenta. Funkcjonalność ta pozwala na szybkie i wygodne opłacanie dokumentów oraz usprawnia procesy sprzedażowe w Twojej firmie.
Spis treści artykułu:
Sprawdź korzyści, jakie przynosi wprowadzenie Szybkiego Przelewu do Fakturowni dla Ciebie i Twojego klienta.
Dzięki opcji Szybkiego Przelewu Twoi klienci zapłacą za faktury (dokumenty księgowe) oraz proformy (dokumenty nieksięgowe):
Aby udostępnić opcję Szybki Przelew swoim klientom, wystarczy, że uzupełnisz dane firmy oraz wpiszesz poprawny numer konta bankowego w Ustawienia > Dane firmy.
Po wykonaniu tych czynności numer konta bankowego na fakturach automatycznie zmieni się w link do płatności, a w prawym górnym rogu dokumentu pojawi się przycisk Kliknij i zapłać online >>.
W momencie kliknięcia przycisku Kliknij i zapłać online >> płatnik zostaje przekierowany do widgetu, w którym może wybrać jedną z 3 metod płatności za fakturę:
Koszty ponosi płatnik, czyli osoba opłacająca fakturę - klient/kontrahent. Wystawiający fakturę nie ponosi żadnych kosztów związanych z omawianą w artykule funkcją.
2. Jaka jest maksymalna kwota, którą można opłacić za pomocą Szybkiego Przelewu? Zauważyliśmy, że przy wyższych kwotach, funkcja nie pokazuje się na fakturze.
Kwota, do której można używać funkcji Szybkiego Przelewu, to (w przeliczeniu) max 1 000 EUR, czyli około 4 500 PLN.
3. Czy faktury walutowe również mogą być płatne przez aplikację " Zapłać" klikając na fakturze?
Funkcja Szybki Przelew nie działa dla faktur walutowych.
4. Wysyłamy do klientów proformy ale nie chcę by po ich opłaceniu wystawiał się automatycznie dokument księgowy.
Jeśli nie chcemy aby po opłaceniu dokumentu nieksięgowego (proformy), generował się automatycznie dokument księgowy, to z rozwijanej listy w polu Co wystawiać po opłaceniu dokumentu nieksięgowego? należy wybrać opcję Wyłącz. Wystarczy wejść w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Płatności, a następnie dokonać wyboru z rozwijanej listy.
5. Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją, a funkcja Szybki Przelew nie pojawia się na dokumentach. Gdzie mogłem popełnić błąd?
Najczęstszą przyczyną jest:
a) nowe konto, gdzie od dnia zarejestrowania w serwisie Fakturownia nie minęło 30 dni. Użytkownicy posiadający konta, które są w 30 dniowym okresie próbnym (testowym) i chcący skorzystać z funkcji Szybki Przelew proszeni są o kontakt z helpdesk@fakturownia.pl,
b) błędnie wpisany numer konta bankowego - w polu konto bankowe są podane dwa numery konto PL i konto w obcej walucie np. EURO,
c) kwota na dokumencie jest większa niż 1 000 EURO w przeliczeniu ok 4 500 PLN,
d) na koncie jest aktywna funkcja Autopłatności,
e) jest to faktura walutowa.
Sprawdź również:
Jak działa panel dla Twoich klientów?
Import płatności częściowych i nadpłat - Włącz faktury częściowo opłacone
Funkcja OCR - automatyczne zaczytywanie skanów dokumentów kosztowych do zakładki Wydatki
Fiskator - Moduł do wydruków fiskalnych - paragonów
Połączenie z Twoim bankiem i rachunkiem bankowym - automatyczna zmiana statusu na Opłacona w Fakturowni
Spis treści artykułu:
- jak działa Szybki Przelew
- cennik Szybkiego Przelewu dla płatnika
- opłacanie dokumentu nieksięgowego i automatyczne wystawienie dokumentu księgowego
- jak wyłączyć opcję Szybkiego Przelewu
- FAQ - pytania i odpowiedzi
Sprawdź korzyści, jakie przynosi wprowadzenie Szybkiego Przelewu do Fakturowni dla Ciebie i Twojego klienta.
Korzyści dla Ciebie:
- bezpłatna aktywacja funkcji,
- automatyczne i natychmiastowe oznaczanie faktur jako opłacone,
- zaksięgowanie środków na Twoim koncie bankowym nawet tego samego dnia (zwykły przelew).
Korzyści dla Twojego klienta:
- znane metody płatności do wyboru m.in. BLIK czy szybkie przelewy bankowe,
- oszczędność czasu - płatność dokonuje się w kilka sekund bez konieczności przepisywania danych do przelewu,
- 100% bezpieczeństwa transakcji - udostępniony dla klienta link do płatności jest unikalny, a płatność procesuje zaufany partner Autopay (dawniej Blue Media),
- niski koszt prowizji od przelewu, porównywalny do kosztów przelewów bankowych.
Jak działa Szybki Przelew?
UWAGA! Opcja Szybki Przelew nie jest dostępna na nowo zarejestrowanych kontach w serwisie Fakturownia. Użytkownicy posiadający konta, które są w 30 dniowym okresie próbnym (testowym) i chcący skorzystać z funkcji Szybki Przelew proszeni są o kontakt z helpdesk@fakturownia.pl
Dzięki opcji Szybkiego Przelewu Twoi klienci zapłacą za faktury (dokumenty księgowe) oraz proformy (dokumenty nieksięgowe):
- wystawione w PLN
- nieobejmujące mechanizmu podzielonej płatności
- od 1 zł do równowartości - po przeliczeniu na PLN - 1 000 euro brutto.
Aby udostępnić opcję Szybki Przelew swoim klientom, wystarczy, że uzupełnisz dane firmy oraz wpiszesz poprawny numer konta bankowego w Ustawienia > Dane firmy.
Po wykonaniu tych czynności numer konta bankowego na fakturach automatycznie zmieni się w link do płatności, a w prawym górnym rogu dokumentu pojawi się przycisk Kliknij i zapłać online >>.
W momencie kliknięcia przycisku Kliknij i zapłać online >> płatnik zostaje przekierowany do widgetu, w którym może wybrać jedną z 3 metod płatności za fakturę:
- Przelew tradycyjny - jest domyślną i bezpłatną opcją płatności. Twój klient może szybko skopiować dane do przelewu bankowego, poprzez kliknięcie ikon kopiowania lub skanując kod QR. Jest to opcja niezawierająca dodatkowych opłat - klient przelewa pieniądze jak chce i kiedy chce!
- Szybki Przelew - idealna opcja dla klientów, którzy chcą zrobić szybką płatność bez przepisywania danych odbiorcy. Płatnik wybiera swój bank i od razu zostaje przekierowany do wykonania finalnej transakcji w banku. Tabela prowizji naliczanych płatnikowi przy wyborze tej opcji znajduje się w dalszej części tego wpisu.
- BLIK - to szybka, prosta i bezpieczna płatność, którą Twój klient może wykonać w dowolnym czasie. Wystarczy, że płatnik wpisze kod BLIK wygenerowany w aplikacji bankowej, a pieniądze zostaną przesłane do AutoPay. Należność za fakturę AutoPay przekaże Ci w ciągu 1 dnia roboczego.. Tabela prowizji naliczanych płatnikowi przy wyborze płatności BLIK znajduje się w dalszej części tego wpisu.
Należy pamiętać, że jeżeli już korzystasz z Płatności Online > Autopłatności i masz skonfigurowany przycisk Kliknij i zapłać online >> to opcja Szybkiego Przelewu będzie nieaktywna. Jeśli chcesz ją aktywować wystarczy, że wyłączysz funkcję Płatności Online.
Cennik Szybkiego Przelewu dla płatnika
Opłacanie dokumentów nieksięgowych
Szybki Przelew posiada mechanizm, który usprawnia proces wystawiania dokumentów księgowych. Po opłaceniu dokumentu nieksięgowego np. proformy, rachunku lub własnego dokumentu nieksięgowego, system automatycznie generuje Fakturę VAT.
W polu co wystawiać po opłaceniu dokumentu nieksięgowego, możesz skonfigurować preferowany rodzaj automatycznie wystawianego dokumentu, wybierając jeden spośród dostępnej listy dokumentów. Wystarczy wejść w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Płatności, a następnie dokonać wyboru z rozwijanej listy.
Jeśli nie chcesz aby po opłaceniu dokumentu nieksięgowego, generował się automatycznie dokument księgowy, to z rozwijanej listy wybierz opcję Wyłącz.
Jak wyłączyć opcję Szybkiego Przelewu?
Jeżeli nie chcesz korzystać z opcji Szybkiego Przelewu możesz go wyłączyć w prosty sposób wg ścieżki: Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Płatności > (checkbox) Szybki Przelew > Zapisz i gotowe.FAQ - pytania i odpowiedzi
1. Kto ponosi koszty prowizji, ten co opłaca wystawioną fakturę czy my jako wystawiający tę fakturę?Koszty ponosi płatnik, czyli osoba opłacająca fakturę - klient/kontrahent. Wystawiający fakturę nie ponosi żadnych kosztów związanych z omawianą w artykule funkcją.
2. Jaka jest maksymalna kwota, którą można opłacić za pomocą Szybkiego Przelewu? Zauważyliśmy, że przy wyższych kwotach, funkcja nie pokazuje się na fakturze.
Kwota, do której można używać funkcji Szybkiego Przelewu, to (w przeliczeniu) max 1 000 EUR, czyli około 4 500 PLN.
3. Czy faktury walutowe również mogą być płatne przez aplikację " Zapłać" klikając na fakturze?
Funkcja Szybki Przelew nie działa dla faktur walutowych.
4. Wysyłamy do klientów proformy ale nie chcę by po ich opłaceniu wystawiał się automatycznie dokument księgowy.
Jeśli nie chcemy aby po opłaceniu dokumentu nieksięgowego (proformy), generował się automatycznie dokument księgowy, to z rozwijanej listy w polu Co wystawiać po opłaceniu dokumentu nieksięgowego? należy wybrać opcję Wyłącz. Wystarczy wejść w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Płatności, a następnie dokonać wyboru z rozwijanej listy.
5. Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją, a funkcja Szybki Przelew nie pojawia się na dokumentach. Gdzie mogłem popełnić błąd?
Najczęstszą przyczyną jest:
a) nowe konto, gdzie od dnia zarejestrowania w serwisie Fakturownia nie minęło 30 dni. Użytkownicy posiadający konta, które są w 30 dniowym okresie próbnym (testowym) i chcący skorzystać z funkcji Szybki Przelew proszeni są o kontakt z helpdesk@fakturownia.pl,
b) błędnie wpisany numer konta bankowego - w polu konto bankowe są podane dwa numery konto PL i konto w obcej walucie np. EURO,
c) kwota na dokumencie jest większa niż 1 000 EURO w przeliczeniu ok 4 500 PLN,
d) na koncie jest aktywna funkcja Autopłatności,
e) jest to faktura walutowa.
Sprawdź również:
Jak działa panel dla Twoich klientów?
Import płatności częściowych i nadpłat - Włącz faktury częściowo opłacone
Funkcja OCR - automatyczne zaczytywanie skanów dokumentów kosztowych do zakładki Wydatki
Fiskator - Moduł do wydruków fiskalnych - paragonów
Połączenie z Twoim bankiem i rachunkiem bankowym - automatyczna zmiana statusu na Opłacona w Fakturowni
Powrót
Dodaj komentarz