Jak działa panel dla Twoich klientów?

Utworzono: 2012-03-14
Ostatnia aktualizacja: 2025-06-11
Liczba odwiedzin posta: 16225

Panel Klienta w Fakturowni to funkcja umożliwiająca Twoim klientom szybki i wygodny wgląd w listę faktur wystawionych na ich dane, wraz ze statusem płatności. Ułatwia to kontrolę nad rozliczeniami i skraca czas potrzebny na komunikację w sprawie zaległości. Konfiguracja Panelu Klienta dostępna jest w planach Standard, Pro i Pro Plus. Panel może również zawierać możliwość bezpośredniego opłacania faktur online.

 

Jak włączyć Panel Klienta?

 

Aby aktywować Panel Klienta:

  1. przejdź do: Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto,
  2. przewiń stronę do sekcji Klienci,
  3. zaznacz checkbox Włącz Panel Klienta,

    Ustawienia klienta w Fakturowni z zaznaczoną opcją „Włącz Panel Klienta” i „Pokaż w panelu tylko wysłane dokumenty”.
     
  4. zapisz zmiany.
 

Link do Panelu i udostępnienie klientowi


Aby przekazać klientowi link do jego panelu:

  1. wejdź w zakładkę Klienci i na kartę danego klienta,
  2. kliknij przycisk Link do panelu klienta – system wygeneruje unikalny adres URL,
  3. skopiuj link i wyślij klientowi – np. przez e-mail, SMS, komunikator,
  4. możesz też dodać link automatycznie w szablonie wiadomości e-mail za pomocą zmiennych:

{{client_panel_view_link}} – klikany link do panelu
{{client_panel_view_link_unpaid}} – tylko nieopłacone faktury
{{client_panel_view_url}} – sam URL


Widok szczegółów klienta Anna Nowak w Fakturowni z wyróżnionym przyciskiem „Link do panelu klienta”.
 

Klient, klikając na ten link wejdzie na swój Panel Klienta, którym to jest osobna strona internetowa z unikalnym linkiem. Na niej klient zobaczy wszystkie faktury wystawione na swoje dane wraz z informacjami o statusie płatności lub tylko wysłane dokumenty, jeśli aktywujesz dodatkowo funkcję Panel klienta - pokaż w panelu tylko wysłane dokumenty.

Panel klienta w systemie Fakturownia dla Anny Kowalskiej, pokazujący dwie faktury: jedną wystawioną i drugą częściowo opłaconą.
 

Opłać fakturę w Panelu Klienta - konfiguracja 


Aby umożliwić klientom opłacanie faktur bezpośrednio z poziomu Panelu Klienta, musisz najpierw aktywować funkcję Autopłatności oraz skonfigurować Płatności online. Przycisk Opłać fakturę pojawi się w Panelu dopiero, gdy zdefiniujesz przynajmniej jednego dostawcę płatności.

Panel klienta w Fakturowni pokazujący listę faktur, w tym jedną nieopłaconą w USD z przyciskiem „Opłać” oraz dwie faktury opłacone w PLN.

Krok 1: Aktywacja Autopłatności

Autopłatności to funkcja, która przyspiesza otrzymywanie płatności od klientów, umożliwiając im opłacenie faktury za pomocą jednego kliknięcia – z poziomu faktury, proformy, strony www lub właśnie Panelu Klienta.

Aby aktywować funkcję:

  1. przejdź do: Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto
  2. w sekcji Płatności online zaznacz checkbox Autopłatności
  3. zapisz zmiany


Aktywacja Autopłatności automatycznie aktywuje również opcję płatności bankowych.
 

Krok 2: Konfiguracja dostawcy płatności

  1. następnie przejdź do: Ustawienia > Płatności online,
  2. zaznacz checkbox przy wybranym dostawcy (np. PayU, Przelewy24PayPal, Tradycyjny przelew),

    Lista dostępnych metod płatności w systemie, zawierająca m.in. przelew tradycyjny, PayU, Przelewy24, Tpay, imoje, PayPal, Braintree i BitPay.

     
  3. uzupełnij wymagane dane konfiguracyjne,
  4. zapisz ustawienia.
 

FAQ - pytania i odpowiedzi


Jak wyłączyć Panel Klienta?
Aby wyłączyć Panel Klienta, przejdź do: Ustawienia > Ustawienia konta i odznacz checkbox Włącz Panel Klienta.

Czy można zmienić język panelu klienta na angielski?
Tak. Wystarczy dodać na końcu linku do panelu: ?lang=en

Czy klient może opłacić wszystkie faktury jednocześnie?
Nie. Obecnie każdą fakturę można opłacić osobno przez funkcję Płatności online.

Czy istnieje możliwość: dodania własnego logo, zmiany wyglądu, samodzielnego nazwania panelu klienta, dodania plików przesyłanych jako załączniki?
Nie, program nie posiada możliwości spersonalizowania panelu klienta i tworzenia folderu załączników dodawanych do przesyłanych dokumentów.

Czy jest możliwość włączenia logowania do Panelu Klienta? Tzn. wysyłam do Klienta link do Panelu i żeby zobaczyć faktury musi się najpierw zalogować albo wpisać PIN.
Nie ma w systemie takiej opcji jak logowanie do Panelu Klienta.

Sprawdź również:
Szybki Przelew w Fakturowni
Klienci - tworzenie tagów i filtrowanie po tagach
Wystawianie faktur z poziomu zakładki wybranego kontrahenta
Jak przypisać domyślny podatek do klienta?

Dostosowanie wyświetlania kolumn na liście klientów


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Monika Ścisłowska
Dzień Dobry,
czy istnieje możliwość ściągnięcia bazy klientów z przypisanym linkiem do panelu klienta?
Pozdrawiam

2018-05-09 14:56


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
w przewidzianym przez system eksporcie danych Klientów nie ma rubryki odpowiadającej linkom do panelu Klienta.

Pozdrawiam,
Piotr

2018-05-09 15:45


Avatar sugester medium
Radek
dzień dobry , w panelu klienta nie wyświetlają mi się żadne dokumenty klienta , czy jeszcze coś muszę zaznaczyć żeby dokumenty się wczytały ? filtry mam jakby odznaczone ? bez reakcji

2024-07-11 16:23


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

jeśli opcję panel klienta aktywowano prawidłowo zgodnie z instrukcją, a w panelu nie pojawiają się żadne dokumenty, proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej zgodnie z instrukcją przesłaną poniżej celem szczegółowej weryfikacji.

Jak udzielić dostępu do konta: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.

Pozdrawiam
Milena

2024-07-12 10:52


Avatar sugester medium
Nazar Yanchyshyn
Witam. Czy jest możliwość ustawienia języka polskiego jako domyślnego w panelu klienta? Żeby zawsze przy wysłaniu linka klient dostawał polską wersję (żeby nie trzeba było wpisywać tego ręcznie).

2025-05-22 15:06


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

domyślny język w panelu klientów uzależniony jest od języka interfejsu https://pomoc.fakturownia.pl/864009-Jezyki-interfejsu-w-Fakturowni.

Panel klienta nie ma własnych szczegółowych ustawień.

Jeśli Państwa konto jako język interfejsu ustawiony ma polski, a dane w panelu klienta wyświetlają się w innym języku, proszę o przesłanie zgłoszenia na adres info@fakturownia.pl. W zgłoszeniu proszę podać numer ID konta (dostępny w prawym górnym rogu po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta) oraz udzielenie dostępu https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.

Pozdrawiam
Milena

2025-05-23 11:00


Avatar sugester medium
Artur
Czy jest możliwość ustawienia aby w panelu klienta wyświetlały się jedynie dokumenty księgowe, jak Faktura VAT?
Bez Proform, Wycen, Zamówień itp.

2025-06-10 17:55


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

nie ma możliwości konfiguracji danych w panelu klienta poza wyświetlaniem tylko wysłanych dokumentów. Na górze panelu dostępne są opcje filtrowania po typie dokumentu, statusie i okresie.

Jeśli w polu 'Typ dokumentu' skorzystają Państwo z opcji 'wszystkie księgowe' w adresie URL dodane zostaną oznaczenia ?kind=accounting_only&status=&period=all. Dla faktur VAT dodane zostanie oznaczenie ?kind=vat&status=&period=all, gdy w polu filtrowania wybrana będzie opcja 'Faktura'. Tak przekazany link będzie wyświetlać tylko dokumenty typu faktura lub wszystkie księgowe.

Natomiast z poziomu panelu nadal będzie dostępna opcja zmiany filtrów.

Pozdrawiam
Milena

2025-06-11 11:18


Dodaj komentarz