Jak działa panel dla Twoich klientów?
Ostatnia aktualizacja: 2025-06-11
Jak włączyć Panel Klienta?
Aby aktywować Panel Klienta:
- przejdź do: Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto,
- przewiń stronę do sekcji Klienci,
- zaznacz checkbox Włącz Panel Klienta,
- zapisz zmiany.
Link do Panelu i udostępnienie klientowi
Aby przekazać klientowi link do jego panelu:
- wejdź w zakładkę Klienci i na kartę danego klienta,
- kliknij przycisk Link do panelu klienta – system wygeneruje unikalny adres URL,
- skopiuj link i wyślij klientowi – np. przez e-mail, SMS, komunikator,
- możesz też dodać link automatycznie w szablonie wiadomości e-mail za pomocą zmiennych:
{{client_panel_view_link}} – klikany link do panelu
{{client_panel_view_link_unpaid}} – tylko nieopłacone faktury
{{client_panel_view_url}} – sam URL
Klient, klikając na ten link wejdzie na swój Panel Klienta, którym to jest osobna strona internetowa z unikalnym linkiem. Na niej klient zobaczy wszystkie faktury wystawione na swoje dane wraz z informacjami o statusie płatności lub tylko wysłane dokumenty, jeśli aktywujesz dodatkowo funkcję Panel klienta - pokaż w panelu tylko wysłane dokumenty.
Opłać fakturę w Panelu Klienta - konfiguracja
Aby umożliwić klientom opłacanie faktur bezpośrednio z poziomu Panelu Klienta, musisz najpierw aktywować funkcję Autopłatności oraz skonfigurować Płatności online. Przycisk Opłać fakturę pojawi się w Panelu dopiero, gdy zdefiniujesz przynajmniej jednego dostawcę płatności.
Krok 1: Aktywacja Autopłatności
Autopłatności to funkcja, która przyspiesza otrzymywanie płatności od klientów, umożliwiając im opłacenie faktury za pomocą jednego kliknięcia – z poziomu faktury, proformy, strony www lub właśnie Panelu Klienta.
Aby aktywować funkcję:
- przejdź do: Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto
- w sekcji Płatności online zaznacz checkbox Autopłatności
- zapisz zmiany
Aktywacja Autopłatności automatycznie aktywuje również opcję płatności bankowych.
Krok 2: Konfiguracja dostawcy płatności
- następnie przejdź do: Ustawienia > Płatności online,
- zaznacz checkbox przy wybranym dostawcy (np. PayU, Przelewy24, PayPal, Tradycyjny przelew),
- uzupełnij wymagane dane konfiguracyjne,
- zapisz ustawienia.
FAQ - pytania i odpowiedzi
Jak wyłączyć Panel Klienta?
Aby wyłączyć Panel Klienta, przejdź do: Ustawienia > Ustawienia konta i odznacz checkbox Włącz Panel Klienta.
Czy można zmienić język panelu klienta na angielski?
Tak. Wystarczy dodać na końcu linku do panelu: ?lang=en
Czy klient może opłacić wszystkie faktury jednocześnie?
Nie. Obecnie każdą fakturę można opłacić osobno przez funkcję Płatności online.
Czy istnieje możliwość: dodania własnego logo, zmiany wyglądu, samodzielnego nazwania panelu klienta, dodania plików przesyłanych jako załączniki?
Nie, program nie posiada możliwości spersonalizowania panelu klienta i tworzenia folderu załączników dodawanych do przesyłanych dokumentów.
Czy jest możliwość włączenia logowania do Panelu Klienta? Tzn. wysyłam do Klienta link do Panelu i żeby zobaczyć faktury musi się najpierw zalogować albo wpisać PIN.
Nie ma w systemie takiej opcji jak logowanie do Panelu Klienta.
Sprawdź również:
Szybki Przelew w Fakturowni
Klienci - tworzenie tagów i filtrowanie po tagach
Wystawianie faktur z poziomu zakładki wybranego kontrahenta
Jak przypisać domyślny podatek do klienta?
Dostosowanie wyświetlania kolumn na liście klientów
Powrót
Komentarze
Monika Ścisłowska
czy istnieje możliwość ściągnięcia bazy klientów z przypisanym linkiem do panelu klienta?
Pozdrawiam
2018-05-09 14:56
piotr.wajs
w przewidzianym przez system eksporcie danych Klientów nie ma rubryki odpowiadającej linkom do panelu Klienta.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-05-09 15:45
Radek
2024-07-11 16:23
milenasz
jeśli opcję panel klienta aktywowano prawidłowo zgodnie z instrukcją, a w panelu nie pojawiają się żadne dokumenty, proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej zgodnie z instrukcją przesłaną poniżej celem szczegółowej weryfikacji.
Jak udzielić dostępu do konta: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam
Milena
2024-07-12 10:52
Nazar Yanchyshyn
2025-05-22 15:06
milenasz
domyślny język w panelu klientów uzależniony jest od języka interfejsu https://pomoc.fakturownia.pl/864009-Jezyki-interfejsu-w-Fakturowni.
Panel klienta nie ma własnych szczegółowych ustawień.
Jeśli Państwa konto jako język interfejsu ustawiony ma polski, a dane w panelu klienta wyświetlają się w innym języku, proszę o przesłanie zgłoszenia na adres info@fakturownia.pl. W zgłoszeniu proszę podać numer ID konta (dostępny w prawym górnym rogu po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta) oraz udzielenie dostępu https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam
Milena
2025-05-23 11:00
Artur
Bez Proform, Wycen, Zamówień itp.
2025-06-10 17:55
milenasz
nie ma możliwości konfiguracji danych w panelu klienta poza wyświetlaniem tylko wysłanych dokumentów. Na górze panelu dostępne są opcje filtrowania po typie dokumentu, statusie i okresie.
Jeśli w polu 'Typ dokumentu' skorzystają Państwo z opcji 'wszystkie księgowe' w adresie URL dodane zostaną oznaczenia ?kind=accounting_only&status=&period=all. Dla faktur VAT dodane zostanie oznaczenie ?kind=vat&status=&period=all, gdy w polu filtrowania wybrana będzie opcja 'Faktura'. Tak przekazany link będzie wyświetlać tylko dokumenty typu faktura lub wszystkie księgowe.
Natomiast z poziomu panelu nadal będzie dostępna opcja zmiany filtrów.
Pozdrawiam
Milena
2025-06-11 11:18
Dodaj komentarz