Pobieranie danych klientów z bazy GUS REGON
Ostatnia aktualizacja: 2023-03-17
W Fakturowni istnieją dwie możliwości szybkiego pobierania danych klientów po numerze NIP lub REGON. Dane pobierane są z rejestru GUS REGON.
I sposób: Dane możesz pobrać przy dodawaniu nowego klienta.
Przejdź do zakładki Klienci i naciśnij przycisk Dodaj klienta znajdujący się po lewej stronie. Następnie nad panelem z rubrykami do wypełnienia danych znajdziesz przycisk Pobierz dane z rejestru GUS.
Po naciśnięciu przycisku Pobierz dane z rejestru GUS pojawi się okno, w którym możesz wybrać opcję wyszukiwania po numerze NIP, REGON lub KRS.
II sposób: Dane możesz pobrać przy wystawianiu faktury.
W tym celu przejdź do panelu wystawiania nowej faktury, a następnie naciśnij przycisk Zaczytaj dane po NIP, REGON lub KRS znajdujący się nad rubrykami do wypełnienia danych nabywcy.
Powrót
Komentarze
renata gruchała
- nr domu lub lokalu
- miejscowość wpisuje nazwę wsi zamiast gminy (w przypadku firm mających siedzibę na wsi)
2018-01-27 11:08
piotr.wajs
takie dane program zaciąga z bazy GUS. Nie weryfikujemy danych po ich wczytaniu do programu. Jeżeli dane są nieaktualne lub nie pełne, proszę o zgłoszenie się do GUS i zlecenie zmian.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-01-29 08:36
Radek
2018-10-09 12:28
piotr.wajs
nasz program posiadam zaczytanie danych z GUS maksymalnie po jednym numerze identyfikacyjnym . Nie mamy masowego rozpoznawania kontrahentów po numerach NIP za pomocą importu danych z GUS.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-10-09 17:31
marek
Jak możemy to zrobić?
2020-03-16 19:12
piotr.wajs
mamy w systemie możliwość pobierania danych z GUS:https://pomoc.fakturownia.pl/328931-Pobieranie-danych-klientow-z-bazy-GUS-REGON.
Pana NIP również zaczytuje się poprawnie z bazy GUS.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-03-17 08:00
Piotr Komisarski
2021-03-14 21:24
piotr.wajs
opcja nie jest dostępna przez API.
W zapytaniu API przy tworzeniu danej faktury należy podać wszystkie dane Klienta lub wywołać te dane z systemu za pomocą parametru client_id.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-03-15 16:56
Ania Pikuła
2022-11-16 22:09
tetianap
otrzymaliśmy informację od GUS, iż z powodu awarii po ich stronie, IP serwerów zagranicznych zostały usunięte z ich bazy i żądania API były odrzucane. Przesłaliśmy na adres podany przez GUS adresy IP, które muszą zostać przez nich dodane do whitelisty, aby żądania z naszego systemu były akceptowane. GUS przekazał odpowiedź, że usterka została naprawiona. Funkcja powinna już działać.
Pozdrawiam,
Tetiana
2022-11-17 10:14
anonim
2023-01-04 10:08
piotr.wajs
baza internetowa GUS w dniu dzisiejszym dniu ma problem z serwerami. Na stronie GUS zostaje podany komunikat: HTTP Error 503. The service is unavailable.
Pozdrawiam,
Piotr
2023-01-04 10:28
oneai.studio
2023-03-17 09:55
piotr.wajs
problemy z pobieraniem danych z GUS występujące około tygodnia temu były związane z przypadkowym zablokowaniem naszej domeny przez serwery GUS.
Inne z pobieraniem danych jakie czasami występują, to niedostępność samych serwerów GUS lub pracę modernizacyjne po ich stronie.
Żadna z wyniesionych przyczyn nie jest związana bezpośrednio z problemami w strukturze programu Fakturownia, wiec niestety nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Tego typu niedyspozycje nie zdarzają się zbyt często.
Pozdrawiam,
Piotr
2023-03-17 10:59
oneai.studio
2023-03-17 11:17
Dodaj komentarz