Pobieranie danych klientów z bazy GUS REGON

Utworzono: 2013-12-06
Ostatnia aktualizacja: 2023-11-10
Liczba odwiedzin posta: 12416

W Fakturowni istnieją dwie możliwości szybkiego pobierania danych klientów po numerze NIP lub REGON. Dane pobierane są z rejestru GUS REGON. 

I sposób: Dane możesz pobrać przy dodawaniu nowego klienta.
Przejdź do zakładki Klienci i naciśnij przycisk Dodaj klienta znajdujący się po lewej stronie. Następnie nad panelem z rubrykami do wypełnienia danych znajdziesz przycisk Pobierz dane z rejestru GUS.
 

Pobieranie gus regon

Po naciśnięciu przycisku Pobierz dane z rejestru GUS pojawi się okno, w którym możesz wybrać opcję wyszukiwania po numerze NIP, REGON lub KRS.

okno wyszukiwania w  GUS REGON

II sposób: Dane możesz pobrać przy wystawianiu faktury.
W tym celu przejdź do panelu wystawiania nowej faktury, a następnie naciśnij przycisk Zaczytaj dane po NIP, REGON lub KRS znajdujący się nad rubrykami do wypełnienia danych nabywcy.


gus regon na fakturze

 



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
renata gruchała
przy pobieraniu danych z GUS, podając NIP, program nie pobiera wszystkich danych takich jak:
- nr domu lub lokalu
- miejscowość wpisuje nazwę wsi zamiast gminy (w przypadku firm mających siedzibę na wsi)

2018-01-27 11:08


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
takie dane program zaciąga z bazy GUS. Nie weryfikujemy danych po ich wczytaniu do programu. Jeżeli dane są nieaktualne lub nie pełne, proszę o zgłoszenie się do GUS i zlecenie zmian.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-01-29 08:36


Avatar sugester medium
Radek
Czy można stworzyć listę klientów posiadając tylko nip? chodzi mi o masowe zaimportowanie nipów i zaciągnięcie pozostałych danych z bazy GUS?

2018-10-09 12:28


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
nasz program posiadam zaczytanie danych z GUS maksymalnie po jednym numerze identyfikacyjnym . Nie mamy masowego rozpoznawania kontrahentów po numerach NIP za pomocą importu danych z GUS.

Pozdrawiam,
Piotr

2018-10-09 17:31


Avatar sugester medium
marek
Witam, posiadam od kilku lat wasz program fajna faktura super, potrzebuję jednak dodanie funkcji pobierania danych z GUS. mój nip 5270022327
Jak możemy to zrobić?

2020-03-16 19:12


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
mamy w systemie możliwość pobierania danych z GUS:https://pomoc.fakturownia.pl/328931-Pobieranie-danych-klientow-z-bazy-GUS-REGON.
Pana NIP również zaczytuje się poprawnie z bazy GUS.

Pozdrawiam,
Piotr

2020-03-17 08:00


Avatar sugester medium
Piotr Komisarski
A czy jest taka opcja w API ?

2021-03-14 21:24


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
opcja nie jest dostępna przez API.
W zapytaniu API przy tworzeniu danej faktury należy podać wszystkie dane Klienta lub wywołać te dane z systemu za pomocą parametru client_id.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-03-15 16:56


Avatar sugester medium
Ania Pikuła
Dzień dobry, próbuje zaciągnąć dane z GUS przy wystawianiu faktury - pokazuje mi się informacja: Wystąpiły następujące błędy: Błąd podczas logowania do rejestru GUS... Coś trzeba uruchomić przed?

2022-11-16 22:09


tetianap
tetianap
Odpowiedź główna   Witam,
otrzymaliśmy informację od GUS, iż z powodu awarii po ich stronie, IP serwerów zagranicznych zostały usunięte z ich bazy i żądania API były odrzucane. Przesłaliśmy na adres podany przez GUS adresy IP, które muszą zostać przez nich dodane do whitelisty, aby żądania z naszego systemu były akceptowane. GUS przekazał odpowiedź, że usterka została naprawiona. Funkcja powinna już działać.

Pozdrawiam,
Tetiana

2022-11-17 10:14


Avatar sugester medium
anonim
Witam nie mogę pobrać informacji z Gus

2023-01-04 10:08


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
baza internetowa GUS w dniu dzisiejszym dniu ma problem z serwerami. Na stronie GUS zostaje podany komunikat: HTTP Error 503. The service is unavailable.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-01-04 10:28


Avatar sugester medium
oneai.studio
Dzień dobry, od kilku dni nasi klienci zgłaszają trudności z zaciąganiem danych z GUS. Na ile są to chwilowe trudności a na ile bardziej długotrwały problem?

2023-03-17 09:55


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
problemy z pobieraniem danych z GUS występujące około tygodnia temu były związane z przypadkowym zablokowaniem naszej domeny przez serwery GUS.
Inne z pobieraniem danych jakie czasami występują, to niedostępność samych serwerów GUS lub pracę modernizacyjne po ich stronie.
Żadna z wyniesionych przyczyn nie jest związana bezpośrednio z problemami w strukturze programu Fakturownia, wiec niestety nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na to pytanie.
Tego typu niedyspozycje nie zdarzają się zbyt często.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-03-17 10:59


Avatar sugester medium
oneai.studio
Jasne, jest to zrozumiałe. Bardzo dziękuję za pomoc!

2023-03-17 11:17


Avatar sugester medium
Tomasz
zagranicznych nie da sie pobrac z GUS

2023-10-31 08:54


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
na ten moment nie udostępniamy takiego rozwiązania. Jednak zamierzamy pracować nad tego typu wdrożeniem.
Dziękuję za kontakt i kolejne głosy w tej sprawie.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-10-31 11:24


Avatar sugester medium
Radek
Tworząc klienta poprzez API, firmę, mogę dodać dowolny numer NIP nie jest to weryfikowane. Podczas wystawiania dokumentu już jest co powoduje błąd. Czy istnieje możliwość wcześniejszej weryfikacji poprawności danych poprzez API Fakturowni?

2023-11-10 12:09


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
opcja nie jest dostępna przez API.
W zapytaniu API przy tworzeniu danej faktury należy podać wszystkie dane Klienta lub wywołać te dane z systemu za pomocą parametru client_id.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-11-10 15:21


Dodaj komentarz