Jak wystawić fakturę prowadząc działalność nierejestrowaną?

Utworzono: 2023-04-27
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-13
Liczba odwiedzin posta: 13663

Prowadzisz działalność nierejestrowaną i zastanawiasz się czy Fakturownia jest programem, który pomoże Ci w prowadzeniu dokumentacji? W tym wpisie pokażemy jak poprawnie uzupełnić dane firmy oraz skonfigurować działanie systemu, kiedy nie posiadasz NIP i korzystasz z tego rodzaju działalności.

Spis treści artykułu:
   
Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Jak uzupełnić dane firmy jeśli nie masz NIP?


Pierwszym krokiem po założeniu konta w systemie jest jego konfiguracja. Aby uzupełnić dane swojej firmy przejdź do zakładki Ustawienia > Dane firmy, gdzie wprowadzisz informacje o swojej działalności. Ze względu na brak numerów identyfikacyjnych, dane te należy uzupełnić ręcznie. Wprowadzone informacje będą automatycznie wyświetlane na wszystkich wystawianych dokumentach.

Co jeśli prowadzisz działalność nierejestrowaną i nie posiadasz numeru NIP, a w formularzu danych firmy jest to pole wymagane?

Z systemu mogą korzystać również Ci użytkownicy, którzy mają działalność nierejestrowaną. Wówczas w rubryce 'NIP' można wpisać myślnik - .

Formularz danych firmy niezbędny do uzupełnienia przy tworzeniu działu/firmy w programie do fakturowania.

Po uzupełnieniu formularza, zatwierdź utworzenie firmy/działu za pomocą przycisku Zapisz, który znajdziesz na dole strony. W systemie utworzy się firma, której podstawowe dane takie jak nazwa, numer konta zobaczysz na liście firm. 

Po uzupełnieniu rubryki NIP myślnikiem, na wydruku dokumentu dla szablonów DEFAULT, OLD oraz BLUE rubryka ta nie będzie drukowana.

Przykładowa faktura wystawiona w systemie do fakturownia dla działalności nierejestrowanej, czyli bez NIP w danych sprzedawcy.

Sprawdzanie poprawności NIP a działalność nierejestrowana?


Każde nowoutworzone konto ma domyślnie aktywne sprawdzanie poprawności NIP polskich firm. Aby móc dodać - w polu NIP w danych firmy, pamiętaj, aby wyłączyć w systemie tę opcję.

Aby to zrobić przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Faktury i dokumenty. Odznacz checkbox przy opcji 'Sprawdzanie poprawności NIP polskich firm' i zapisz zmiany.

Dezaktywacja domyślnej opcji sprawdzania poprawności NIP polskich firm w ustawieniach systemu do fakturowania.
 

Inny numer identyfikacyjny


Zamiast NIP możesz dodać w danych firmy inny numer identyfikacyjny, np. PESEL, który będzie widoczny na wystawianych przez Ciebie dokumentach.

Aby dodać własną nazwę dla pola numer identyfikacyjny, przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Słowniki. W rubryce Numery identyfikacyjne możesz wpisać własne wartości. Pamiętaj, że kolejna nazwa musi zostać dodana w nowej linii. Po zapisaniu zmian, po stronie Sprzedawcy i Nabywcy będziesz miał możliwość korzystania z wybranych numerów identyfikacyjnych.

Funkcja słowników, która pozwala na dodanie własnych wartości/nazw dla niektórych pól dostępnych w systemie do fakturowania.
 
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również:
Jak szybko wystawić fakturę?
Jak wystawić fakturę bez VAT?
Jak skonfigurować konto w Fakturowni?


Powrót


Dodaj komentarz