Jak sprawdzić czy faktura została dostarczona na pocztę kontrahenta

Utworzono: 2015-01-27
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-05
Liczba odwiedzin posta: 2634

Jeżeli chcemy sprawdzić czy nasz kontrahent (jego serwer pocztowy) otrzymał korespondencję z fakturą wysłaną przez nas wprost z serwisu należy wejść wejść w podgląd wysyłanej faktury klikając na jej numer.​
 


Następnie pod fakturą znajduje się rubryka Aktywności związane z dokumentem.

W panelu aktywności znajdują się informację o tworzeniu, edytowaniu, drukowaniu oraz wysyłaniu dokumentu, zawierające dokładną datę i godzinę procesu. Status dostarczono widniejący powyżej informuje nas, że serwer pocztowy naszego kontrahenta na pewno odebrał korespondencję, co nie znaczy że kontrahent musiał ją Wiadomość mogła utknąć w jednej z zakładek z licznych zakładek na poczcie np. w zakładce SPAM.

Innymi statusami wysyłki dokumentu są statusy:  oczekujący (korespondencja wysyłana) w kolorze niebieskim, oraz status nie dostarczono w kolorze czerwonym.


Status czerwony wyświetla komunikat o przyczynie nie dostarczenia korespondencji.

Co w momencie kiedy mamy długi czas wysyłki wiadomości ze statusem niebieskim.  Wiąże się z procedurami wielu serwerów pocztowych, które to pierwszą korespondencję "odbijają " traktując jako SPAM, ale z prośbą o ponowne wysłanie korespondencji na potwierdzenie wiarygodności wiadomości. Druga automatyczna wysyłka wiadomości przez nasz serwer pocztowy jest przyjmowana i dostarczana do użytkownika poczty, wtedy status wysyłki w serwisie Fakturownia.pl  zmienia się na dostarczono (kolor zielony).



Powrót


Dodaj komentarz