Jak sprawdzić czy faktura została dostarczona na pocztę kontrahenta
Ostatnia aktualizacja: 2024-08-06
Następnie pod fakturą znajduje się rubryka Aktywności związane z dokumentem.
W panelu aktywności znajdują się informację o tworzeniu, edytowaniu, drukowaniu oraz wysyłaniu dokumentu, zawierające dokładną datę i godzinę procesu. Status dostarczono widniejący powyżej informuje nas, że serwer pocztowy naszego kontrahenta na pewno odebrał korespondencję, co nie znaczy że kontrahent musiał ją wyświetlić. Wiadomość mogła utknąć w jednej z licznych zakładek na poczcie np. w zakładce SPAM.
Innymi statusami wysyłki dokumentu są statusy: oczekujący (korespondencja wysyłana) w kolorze niebieskim, oraz status nie dostarczono w kolorze czerwonym.
Status czerwony wyświetla komunikat o przyczynie nie dostarczenia korespondencji.
Co w momencie kiedy mamy długi czas wysyłki wiadomości ze statusem niebieskim. Wiąże się z procedurami wielu serwerów pocztowych, które to pierwszą korespondencję "odbijają " traktując jako SPAM, ale z prośbą o ponowne wysłanie korespondencji na potwierdzenie wiarygodności wiadomości. Druga automatyczna wysyłka wiadomości przez nasz serwer pocztowy jest przyjmowana i dostarczana do użytkownika poczty, wtedy status wysyłki w serwisie Fakturownia.pl zmienia się na dostarczono (kolor zielony).
Powrót
Dodaj komentarz