Automatyczne przypomnienie o konieczności opłacenia faktury po terminie płatności.
Ostatnia aktualizacja: 2020-12-07
Wiadomość przypominającą klientom o niezapłaconych przez nich fakturach, których termin płatności minął, można wysłać ręcznie lub wybrać opcję automatycznego wysyłania takich przypomnień.
Chcąc wystawić automatyczne przypomnienie, należy wejść w zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Wysyłanie e-mailem. Odnajdujemy rubrykę Nieopłacona faktura , następnie okno z napisem Czy automatycznie wysyłać.
W oknie istnieje możliwość wyboru po ilu dniach wyślemy takie przypomnienie. Przypomnienie może być też wysyłane do tego samego kontrahenta drugiego, czwartego, szóstego i ósmego dnia, wystarczy wybrać opcję własną: 2,4,6,8.
To samo powiadomienie będzie wysyłane co 2, 4, 6 i 8 dni.
Przypomnienie automatyczne NIE będzie wysyłane dla faktur o statusie Opłacona i dla faktur Proform o statusie Odrzucona. Zostaje ono wysłane każdego wskazanego dnia o godzinie 11:00. System nie uwzględnia przy tym dni roboczy lub weekendów i Świąt.
Można wyłączyć wystawienie automatycznych przypomnień dla poszczególnych klientów, wchodząc na kartę danego klienta i zaznaczając okno Nie wysyłaj automatycznych powiadomień.
!Uwaga. Pole posiada limit znaków. Limit ten to 50 znaków podczas wpisywania własnych dni zwłoki za wpłatę.
Istnieje też możliwość wysłania automatycznych przypomnień o nieopłaconym dokumencie nieksięgowym np. Fakturze Proformie. Należy jedynie zaznaczyć opcję Wysyłaj także dla dokumentów nieksięgowych.
Powrót
Komentarze
zawoja
2015-04-15 08:11
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
ponieważ jest Pan pierwszą osobą zwracającą się z taką sugestią, proszę o utworzenie w tej sprawie sugestii w naszym serwisie Sugester.pl z dokładnym opisem lub przykładem takiego dokumentu i zagłosowanie na nią. Sugestię można utworzyć w prosty sposób, klikając na boczny przycisk "Pomoc" w serwisie Fakturownia.pl i wypełniając zgłoszenie. Na sugestię proszę zagłosować, ze swojej strony będziemy monitorować tę sugestię. Zwiększająca się ilość głosów na ten post pozwoli nam sprawdzić zapotrzebowanie naszych Użytkowników, co przyspieszy wdrażanie danej funkcjonalności.
2015-04-15 11:23
Zgłoś naruszenie zasad
old2014-lemy1@poczta
2015-11-05 17:50
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
Mniej czasochłonne byłoby wysyłanie powiadomień indywidualnie.
Mam inną propozycję do rozważenia przez naszych Użytkowników. zamiast wysyłać przypomnienia o wysyłaniu przypomnień, można byłoby dodać na karcie kontrahenta możliwość zaznaczenia, czy dany klient ma być brany pod uwagę podczas wysyłki automatycznej przypomnień.
Czekam na głosy od Użytkowników, w momencie dużej popularności tej funkcji, zostanie ona zgłoszona do programistów.
2015-11-06 12:03
Zgłoś naruszenie zasad
robi_70
1. możliwości wysyłki przypomnień co określoną ilość dni. Na przykład co 3 dni, aż do momentu odznaczenia, że dokonano płatności. Miewam klientów uporczywie przeciągających termin. Wpisałem sobie w regułę - ciąg cyfr od 3 do 54 (bo więcej system nie przyjmuje). Czyli wysyłanie co 3 dni, ale zdarza się, że potrzebuję dłuższego okresu przypomnień. Wpisanie ciągu oznaczającego w który dzień ma wysyłać przypomnienie jest wbrew automatyzacji. A przecież da się to obejść prostą funkcją.
2. Brak możliwości wysyłania ostatecznego wezwania do zapłaty. Chciałbym mieć możliwość ustawienia dla wybranych klientów, że jeśli nie zapłacą po np.: 5 lub 10 przypomnieniach to system wysyła im ostateczne wezwanie do zapłaty (oczywiście to wezwanie przydałoby się spersonalizować - czyli szablony).
2015-11-08 14:16
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
2) opcji wezwania do zapłaty nie mamy w systemie, niemniej jednak jest ona w naszych planach i będziemy taki formularz przygotowywać. Weźmiemy, wtedy pod uwagę Pana trafne propozycje.
2015-11-09 15:40
Zgłoś naruszenie zasad
Marek
2016-10-13 12:42
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
2016-10-13 12:53
Zgłoś naruszenie zasad
anonim
2017-06-19 12:38
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
przy tej opcji system nie rozpoznaje statusów płatności.
ale jeżeli dany Klient ma status płatności za pobraniem to można edytować tego Klienta , następnie w opcjach dodatkowych zaznaczyć okno "Nie wysyłaj automatycznych przypomnień".
W tedy program będzie pomijał tego Klienta przy automatycznej wysyłce.
2017-06-19 12:44
Zgłoś naruszenie zasad
anonim
2017-11-29 15:57
Zgłoś naruszenie zasad
adamu_w
Czy jest możliwość wysyłania dla wybranych kontrahentów - Automatycznego przypomnienia o konieczności opłacenia faktury np.
1, 2 dni przed terminem płatności.
2018-10-16 21:32
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
niestety nie ma możliwości wysyłania automatycznych przypomnień mailowych przed terminem płatności.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-10-17 09:29
Zgłoś naruszenie zasad
Robert
Czy można dodać adresata UDW?
2019-04-04 17:22
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
niestety po naszej stronie nie ma takiej funkcjonalności.
Proszę upewnić się po stronie serwisu Sugester.pl, czy CRM posiada taką możliwość.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-05 11:12
Zgłoś naruszenie zasad
Robert
2019-04-07 11:00
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
W tym celu należy wejść w zakładkę Ustawienia> Ustawienia konta> Wysyłanie mailem.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-08 11:08
Zgłoś naruszenie zasad
Artur
Konkretnie chciałbym wiedzieć czy jest możliwość aby system przypominał, że istnieje nieopłacona faktura wydatkowa.
Dzięki i pozdrawiam
A.
2019-09-19 12:15
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
Pozdrawiam,
Piotr
2019-09-19 12:33
Zgłoś naruszenie zasad
Artur
2019-10-02 14:39
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
obecnie nie mamy takich planów. Niemniej jednak będziemy pamiętać o Pana sugestii, w momencie gdy deweloperzy będą aktualizować tę część systemu.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-10-03 08:43
Zgłoś naruszenie zasad
Jakub
1. Czy jest już jakaś informacja w sprawie funkcjonalności przypominania mi o zapłaceniu otrzymanej faktury?
2. Czy jest możliwość łączenia w jakiś sposób faktury zakupowej z sprzedażową? Przydatna funkcja gdy potrzebuję połączyć kupno z późniejszą dalszą odsprzedażą i podać taką informację księgowej. Przy większej liczbie takich transakcji łatwo się jest zamieszać.
Pozdrawiam
2020-04-16 23:48
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
odpowiadam na pytania:
1) nowej informacji w tej sprawie nie mamy. W dalszym ciągu taka funkcja znajduje się poza najbliższymi naszymi planami.
2) W systemie jest możliwość stworzenia faktury sprzedażowej bezpośrednio z faktury kosztowej w sposób wskazany na instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/3021757-Wystawianie-faktur-przychodowych-z-faktur-kosztowych-i-odwrotnie-
System jest też wyposażony w obliczanie marży między fakturą kosztową a fakturą sprzedażową.
Schemat liczenia marży podaje pod adresem: https://pomoc.fakturownia.pl/25119137-Marza-faktury-widoczna-na-liscie-faktur.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-04-17 10:41
Zgłoś naruszenie zasad
Marcin
2020-12-05 17:16
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
przykro mi, ale w dalszym ciągu nie będę miał w tym zakresie nowych informacji.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-12-07 15:28
Zgłoś naruszenie zasad
Dodaj komentarz