Automatyczne przypomnienie o konieczności opłacenia faktury po terminie płatności.

Utworzono: 2014-09-25
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-06
Liczba odwiedzin posta: 18325


Wiadomość przypominającą klientom o niezapłaconych przez nich fakturach, których termin płatności minął, można wysłać ręcznie lub wybrać opcję automatycznego wysyłania takich przypomnień.

Chcąc wystawić automatyczne przypomnienie, należy wejść w zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Wysyłanie e-mailem. Odszukaj sekcję Nieopłacona faktura, następnie okno z napisem Czy automatycznie wysyłać.

automatyczne przypomnienie o p%C5%82atno%C5%9Bciach za faktur%C4%99

W oknie istnieje możliwość wyboru po ilu dniach wyślemy takie przypomnienie. Przypomnienie może być też wysyłane do tego samego kontrahenta drugiego, czwartego, szóstego i ósmego dnia,  wystarczy wybrać opcję własną: 2,4,6,8.
To samo powiadomienie będzie wysyłane co 2, 4, 6 i 8 dni.

automatyczna wysy%C5%82ka przypomnienia o sp%C3%B3%C5%BAnieniach w op%C5%82atach faktur

 

UWAGA! Jeśli chcesz, by przypomnienie wysłało się jeszcze przed upłynięciem terminu płatności w polu Czy automatycznie wysyłać skorzystaj z opcji więcej i dodaj dni w zapisie -3, -1, 1, 7..., gdzie cyfra z minusem oznacza ilość dni przed upłynięciem terminu. 


Przypomnienie automatyczne NIE będzie wysyłane dla faktur o statusie Opłacona i dla faktur Proform o statusie Odrzucona.  Zostaje ono wysłane każdego wskazanego dnia o godzinie 11:00. System nie uwzględnia przy tym dni roboczy lub weekendów i Świąt. 

Można wyłączyć wystawienie automatycznych przypomnień dla poszczególnych klientów, wchodząc na kartę danego klienta i zaznaczając okno Nie wysyłaj automatycznych powiadomień. 

Uwaga: Pole posiada limit znaków. Limit ten to 50 znaków podczas wpisywania własnych dni zwłoki za wpłatę. 


nie wysyłaj

Istnieje też możliwość wysłania automatycznych przypomnień o nieopłaconym dokumencie nieksięgowym np. Fakturze Proformie. Należy jedynie zaznaczyć opcję Wysyłaj także dla dokumentów nieksięgowych

powiadomienia dla nieksięgowych


 



Powrót


Komentarze

zawoja
zawoja
Czy możecie zrobić funkcję, że zanim system wyśle maila z przypomnieniem - wysła mi maila - pytając czy ma wysłać czy nie. Uważam, że odchaczanie faktur na Opłacona to duży kłopot. Ustawiam sobie takiego maila np. 5 dni po terminie faktury. Przychodzi mi mail i decyduję czy upominam kilenta czy nie.

2015-04-15 08:11


Avatar sugester medium
piotr.wajs
Witam,

ponieważ jest Pan pierwszą osobą zwracającą się z taką sugestią, proszę o utworzenie w tej sprawie sugestii w naszym serwisie Sugester.pl z dokładnym opisem lub przykładem takiego dokumentu i zagłosowanie na nią. Sugestię można utworzyć w prosty sposób, klikając na boczny przycisk "Pomoc" w serwisie Fakturownia.pl i wypełniając zgłoszenie. Na sugestię proszę zagłosować, ze swojej strony będziemy monitorować tę sugestię. Zwiększająca się ilość głosów na ten post pozwoli nam sprawdzić zapotrzebowanie naszych Użytkowników, co przyspieszy wdrażanie danej funkcjonalności.

2015-04-15 11:23


Avatar sugester medium
old2014-lemy1@poczta
Uważam, że prośba poprzednika jest bardzo uzasadniona i byłaby pomocna

2015-11-05 17:50


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, analizując ten pomysł to jest on dobry w przypadku niewielkiej liczby kontrahentów, ale co w przypadku kontrahentów powyżej 100 ? Użytkownik otrzymałby 100 oddzielnych powiadomień o tym czy wysłać powiadomienie.
Mniej czasochłonne byłoby wysyłanie powiadomień indywidualnie.
Mam inną propozycję do rozważenia przez naszych Użytkowników. zamiast wysyłać przypomnienia o wysyłaniu przypomnień, można byłoby dodać na karcie kontrahenta możliwość zaznaczenia, czy dany klient ma być brany pod uwagę podczas wysyłki automatycznej przypomnień.
Czekam na głosy od Użytkowników, w momencie dużej popularności tej funkcji, zostanie ona zgłoszona do programistów.

2015-11-06 12:03


Avatar sugester medium
robi_70
W funkcji przypominania o płatności brakuje mi dwóch ustawień. Sądzę, że innym również to mogłoby być bardzo przydatne.

1. możliwości wysyłki przypomnień co określoną ilość dni. Na przykład co 3 dni, aż do momentu odznaczenia, że dokonano płatności. Miewam klientów uporczywie przeciągających termin. Wpisałem sobie w regułę - ciąg cyfr od 3 do 54 (bo więcej system nie przyjmuje). Czyli wysyłanie co 3 dni, ale zdarza się, że potrzebuję dłuższego okresu przypomnień. Wpisanie ciągu oznaczającego w który dzień ma wysyłać przypomnienie jest wbrew automatyzacji. A przecież da się to obejść prostą funkcją.
2. Brak możliwości wysyłania ostatecznego wezwania do zapłaty. Chciałbym mieć możliwość ustawienia dla wybranych klientów, że jeśli nie zapłacą po np.: 5 lub 10 przypomnieniach to system wysyła im ostateczne wezwanie do zapłaty (oczywiście to wezwanie przydałoby się spersonalizować - czyli szablony).


2015-11-08 14:16


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   1) rubryka "Czy automatycznie wysyłać" w zakładce "Nieopłacona faktura" może przyjąć 255 znaków, więc można tam wpisać więcej terminów niż Pan podał. Wpisanie ciągu znaków jest wprowadzone po to żeby proces był bardziej automatyczny. Proszę o opis funkcji jaką ma Pan na myśli.
2) opcji wezwania do zapłaty nie mamy w systemie, niemniej jednak jest ona w naszych planach i będziemy taki formularz przygotowywać. Weźmiemy, wtedy pod uwagę Pana trafne propozycje.

2015-11-09 15:40


Avatar sugester medium
Marek
Czy istnieje możliwość wysyłania przypomnień dla faktur nieopłaconych np. co 2 dni?

2016-10-13 12:42


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam , tak wystarczy w rubryce "Czy automatycznie wysyłać" wpisać takie cyfr: 2, 4, 6, 8, 10.

2016-10-13 12:53


Avatar sugester medium
anonim
A czy można przy tych przypomnieniach wykluczyć faktury ze sposobem płatności za pobraniem?

2017-06-19 12:38


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
przy tej opcji system nie rozpoznaje statusów płatności.
ale jeżeli dany Klient ma status płatności za pobraniem to można edytować tego Klienta , następnie w opcjach dodatkowych zaznaczyć okno "Nie wysyłaj automatycznych przypomnień".
W tedy program będzie pomijał tego Klienta przy automatycznej wysyłce.

2017-06-19 12:44


Avatar sugester medium
anonim
w jaki sposób (czy w ogóle, "sam z siebie") system rozpoznaje czy faktura została opłacona?

2017-11-29 15:57


Avatar sugester medium
adamu_w
Witam,
Czy jest możliwość wysyłania dla wybranych kontrahentów - Automatycznego przypomnienia o konieczności opłacenia faktury np.
1, 2 dni przed terminem płatności.

2018-10-16 21:32


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 
niestety nie ma możliwości wysyłania automatycznych przypomnień mailowych przed terminem płatności. 

Pozdrawiam,
Piotr

2018-10-17 09:29


Avatar sugester medium
Robert
Czy tego typu korespondencja może być automatycznie podpinana w historii dla klienta w Sugesterze?
Czy można dodać adresata UDW?

2019-04-04 17:22


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam.
niestety po naszej stronie nie ma takiej funkcjonalności.
Proszę upewnić się po stronie serwisu Sugester.pl, czy CRM posiada taką możliwość.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 11:12


Avatar sugester medium
Robert
A możliwość dodania adresata "Do Ukrytej Wiadomości"? Byłoby to pewne "obejście" problemu, dzięki czemu byłaby większa kontrola nad wysyłanymi powiadomieniami.

2019-04-07 11:00


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, w systemie jest możliwość dodania adresu e-mail w rubryce "Ukryta kopia do".
W tym celu należy wejść w zakładkę Ustawienia> Ustawienia konta> Wysyłanie mailem.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-08 11:08


Avatar sugester medium
Artur
Czy przypomnienia dotyczą tylko faktur z sekcji "Przychody" czy również tych z sekcji "Wydatki"?
Konkretnie chciałbym wiedzieć czy jest możliwość aby system przypominał, że istnieje nieopłacona faktura wydatkowa.
Dzięki i pozdrawiam
A.

2019-09-19 12:15


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, kontrola płatności i przypomnienia dotyczą w programie jedynie sekcji "Przychody".
Pozdrawiam,
Piotr

2019-09-19 12:33


Avatar sugester medium
Artur
No właśnie. Nie planujecie Państwo dodać funkcjonalności przypominającej o należności opłacenia faktur z sekcji "Wydatki"?

2019-10-02 14:39


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
obecnie nie mamy takich planów. Niemniej jednak będziemy pamiętać o Pana sugestii, w momencie gdy deweloperzy będą aktualizować tę część systemu.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-10-03 08:43


Avatar sugester medium
Jakub
Dzień odobry,

1. Czy jest już jakaś informacja w sprawie funkcjonalności przypominania mi o zapłaceniu otrzymanej faktury?
2. Czy jest możliwość łączenia w jakiś sposób faktury zakupowej z sprzedażową? Przydatna funkcja gdy potrzebuję połączyć kupno z późniejszą dalszą odsprzedażą i podać taką informację księgowej. Przy większej liczbie takich transakcji łatwo się jest zamieszać.

Pozdrawiam

2020-04-16 23:48


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
odpowiadam na pytania:
1) nowej informacji w tej sprawie nie mamy. W dalszym ciągu taka funkcja znajduje się poza najbliższymi naszymi planami.
2) W systemie jest możliwość stworzenia faktury sprzedażowej bezpośrednio z faktury kosztowej w sposób wskazany na instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/3021757-Wystawianie-faktur-przychodowych-z-faktur-kosztowych-i-odwrotnie-
System jest też wyposażony w obliczanie marży między fakturą kosztową a fakturą sprzedażową.
Schemat liczenia marży podaje pod adresem: https://pomoc.fakturownia.pl/25119137-Marza-faktury-widoczna-na-liscie-faktur.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-04-17 10:41


Avatar sugester medium
Marcin
Czy są nowości w sprawie funkcjonalności przypominania o zapłaceniu otrzymanej faktury ("Wydatki")?

2020-12-05 17:16


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
przykro mi, ale w dalszym ciągu nie będę miał w tym zakresie nowych informacji.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-12-07 15:28


Avatar sugester medium
Jadwiga
Dzień dobry,

Czy da się wysłać przypomnienie o fv w dniu ubiegu terminu płatności?

2022-03-10 10:54


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
taka możliwość jest przy ustawieniu automatycznych przypomnień o płatności.
Jeśli po wyborze "więcej" wpiszemy 0 jako jedną z liczb określających kiedy przypomnienie ma być wysłane - przypomnienie zostanie wysłane w dniu, kiedy termin płatności upływa.

Ręczna wysyłka przypomnień możliwa jest tylko dla faktur po terminie.

Pozdrawiam
Kacper

2022-03-11 13:11


Avatar sugester medium
Jacek
Dzień dobry,
czy jest możliwość zmiany godziny wysyłania przypomnień?
Pozdrawiam

2022-04-11 18:13


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
nie ma możliwości zmiany godziny wysyłania automatycznych przypomnień o opłaceniu faktury.
Pozdrawiam,
Piotr

2022-04-12 09:10


Avatar sugester medium
maciej
czy myśleli Państwo o wprowadzeniu funkcjonalności przypomnienie SMS o wystawieniu/upłynięciu terminu faktury?

2022-09-06 21:44


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
powiadomienia SMS o terminie płatności faktury możliwe są poprzez integrację z zewnętrznym serwisem SMS API. Przesyłam instrukcję:
https://pomoc.fakturownia.pl/18403414-Notyfikacje-SMS-i-integracja-z-SMSAPI

Pozdrawiam
Kacper

2022-09-07 10:24


Avatar sugester medium
Bartek
Czy można ustawić żeby przypomnienie było wysyłane co 7 dni pole ma ograniczenia i po 112 dniach nie da się więcej terminów wpisać. Czyli po 112 dniach wysyłka przypomnień zatrzyma się.

0,7,14,21,28,35,42,49,56,63,70,77,84,91,98,105,112

Pozdrawiam
Bartek

2023-05-15 09:54


nataliak
nataliak
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
pole do wprowadzenia własnego terminu, kiedy wysyłać przypomnienie o posiada ograniczenie do 50 znaków.

Nie ma możliwości przekroczenia tego limitu.
Przypomnienie wysłane po 112 dniach zwłoki w płatności będzie ostatnim wysłanym przez system przypomnieniem.

Pozdrawiam,
Natalia.

2023-05-15 11:37


Avatar sugester medium
Krzysiek
Dzień dobry,

a czy jest możliwość automatycznej wysyłki przypomnień do WYSŁANYCH przeterminowanych faktur? Faktury cykliczne dla wszystkich naszych klientów generują się na początku miesiąca i sukcesywnie je poprawiamy zgodnie z rzeczywistoscia i dopiero wysyłamy. Więc niektóre faktury przeterminowują się np 10 dnia miesiąca ale jeszcze nie zostały przesłane klientowi.

2024-07-04 14:31


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
nie, nie ma takiej możliwości. Termin płatności liczony jest od daty wystawienia dokumentu, przypomnienia wysyłane są niezależnie, czy faktura była wysłana, czy też nie.

Jeśli dokumenty wystawiane cykliczne nie są wysyłane od razu, a są przez Państwa poprawiane i dopiero wysyłane - sugeruję ustawić dokumenty cykliczne na podstawie proform, aby cykl wystawiał proformę. Po poprawieniu dokumentu, przez wybór Kopiuj do VAT można z proformy wystawić fakturę.
Jeśli w Ustawieniach konta -> Wysyłanie e-mailem nie jest oznaczona opcja "Wysyłaj także dla dokumentów nieksięgowych", przypomnienia dla proform nie będą wysyłane.

Pozdrawiam,
Kacper

2024-07-05 09:23


Avatar sugester medium
Łukasz
Czy jest w planach funkcjonalność wysyłki przypomnienia PRZED terminem płatności? np jeśli wpiszę ilość dni jako wartość ujemną (np. -3)?

2024-07-09 12:20


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w rubryce Czy automatycznie wysyłać jest możliwość wpisania liczb ujemnych. System zgodnie z Pana założeniem wyśle wtedy przypomnienie przed terminem płatności, w przypadku -3 wysyłka będzie miała miejsce 3 dni przed terminem płatności.

Pozdrawiam,
Kacper

2024-07-11 11:28


Avatar sugester medium
Krzysiek
Dotyczy Pana odpowiedzi z dnia: 2024-07-05 09:23

Proformy Cykliczne to byłby dobry pomysł tylko nie widzę opcji wyselekcjonowania proform które jeszcze nie zostały skopiowane do vat. Czyli nie była jeszcze do nich wystawiona Faktura. Po takiej selekcji wiedzielibyśmy którzy klienci nie dostali jeszcze faktury w aktualnym miesiącu.

Mamy około 400 faktur miesięcznie więc musimy w ten sposób to kontrolować.

Czy jest jakiś sposób na taka weryfikację?

2024-08-30 11:12


sandrag
sandrag
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

jedynym ze sposobów jest kierowanie się statusem. Proforma, z której wystawiono fakturę VAT, domyślnie otrzymuje status opłacono jeżeli faktura również jest oznaczona jako opłacona. Klikając Przychody > Faktury Proforma, po lewej stronie można wyszukać odpowiednie parametry wyszukiwania, w tym przypadku należy wybrać parametr "Status".

Istnieje również możliwość dodania kolumny "Wystawiono fakturę" na liście proform. Aby tego dokonać, proszę kliknąć Przychody > Faktury Proforma, a następnie w prawym górnym rogu kliknąć ikonę koła zębatego i wybrać "Dostosuj wyświetlanie kolumn" - z listy należy wybrać "Wystawiono fakturę" i zapisać. Ukaże się nowa kolumna, która będzie informowała, do której proformy została już wystawiona faktura.

Pozdrawiam
Sandra

2024-08-30 15:52


Avatar sugester medium
Krzysiek
Bardzo dziękuję za pomoc.

A czy można ustawić aby po kliknięciu "kopiuj do vat" faktura vat miała status "nieopłacona".
W naszym przypadku tak będzie w rzeczywistości.

2024-09-02 12:39


sandrag
sandrag
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

jest taka możliwość, natomiast należy zmienić ręcznie status dokumentu. Po kliknięciu "Kopiuj do VAT" pojawia się wypełniona formatka, na bazie proformy. W polu "Status" należy wybrać "Wystawiona" i dopiero zapisać dokument. Na skutek tego działania zarówno proforma, jak i faktura, będą miały status "Wystawiona".

Pozdrawiam
Sandra

2024-09-02 16:29


Dodaj komentarz