Produkty nieaktywne/ usuwanie produktów.

Utworzono: 2016-05-25
Ostatnia aktualizacja: 2016-05-25
Liczba odwiedzin posta: 1842

W systemie możemy w każdej chwili usunąć produkt z listy produktów. Aby to zrobić należy wejść w zakładkę Magazyn/Produkty> Produkty, a następnie kliknąć na nazwę danego produktu. Po wejściu w podgląd karty produktu, prawym górnym rogu wybieramy opcję Usuń. 




W momencie, gdy produkt nie był jeszcze sprzedawany lub kupowany i nie jest wprowadzony na żadnej fakturze albo na dokumencie magazynowym, zostanie on usunięty z systemu. 

Często zdarza się jednak, że produkt, który chcemy usunąć był już sprzedawany/ kupowany i widnieje na fakturach i dokumentach magazynowych. Takiego produktu nie można usunąć całkowicie z systemu. Produkt staje się wtedy nieaktywny i początkowo nie widać go na liście produktów. 


Aby zobaczyć listę produktów nieaktywnych/ usuniętych w systemie, należy skorzystać z opcji Dodatkowe opcje w panelu bocznym listy produktów, gdzie następnie pojawi się rubryka Nieaktywne produkty. Wybieramy z niej np. tylko nieaktywne i klikamy przycisk Szukaj. 



Pojawi nam się produkt, który będzie wpisany szarą czcionką. 



W celu ponownego aktywowania produktu, należy go edytować i odznaczyć opcję Nieaktywny. Po zapisaniu zmian, produkt powinien znów pojawić się na liście produktów. 


UWAGA! Produkt nieaktywny, którego nie można na stałe usunąć z systemu, posiadający np. nazwę "towar 1", blokuje tę nazwę, co oznacza, że nie można dodać do systemu drugiego produktu o tej samej nazwie.

Można dezaktywować produkt, który posiada dodatni stan magazynowy w systemie.

Często używa się tej opcji w przypadku chwilowego wstrzymania sprzedaży produktu z magazynu, np. w przypadku produktów sezonowych.


Powrót


Dodaj komentarz