Jak znaleźć starsze / historyczne faktury na koncie, czyli filtry na liście faktur
Utworzono:
2023-06-06
Ostatnia aktualizacja: 2025-08-18
Ostatnia aktualizacja: 2025-08-18
Liczba odwiedzin posta: 4973
Jeśli korzystasz z Fakturowni od dłuższego czasu lub wystawiasz dużą liczbę faktur, możesz zastanawiać się, jak odnaleźć archiwalne dokumenty. Domyślnie system wyświetla dokumenty wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Filtr ten ustawiony jest automatycznie, dlatego często zdarza się, że Użytkownicy systemu nie wiedzą jak odnaleźć na swoim koncie faktury, które stworzyli wcześniej niż w przeciągu ostatniego roku. Brak widoczności tych dokumentów nie oznacza, że zostały one przez nas usunięte. Fakturownia nie usuwa żadnych dokumentów utworzonych w ramach konta. W tym wpisie pokażemy Ci, jak korzystać z panelu filtrów i dotrzeć do potrzebnych faktur.
Spis treści artykułu:
Domyślnie system wyświetla dokumenty wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dotyczy to zarówno faktur po stronie przychodów jak i wydatków.
Aby zobaczyć starsze faktury:

Szczegółowy opis filtru wyszukiwania Okres znajdziesz w artykule Filtrowanie listy faktur po dacie sprzedaży
Zakładka Przychody lub Wydatki w systemie Fakturownia oferuje korzystanie z szerokiej gamy filtrów, które umożliwią uzyskanie precyzyjnie dopasowanych wyników. Widoczność filtrów uzależniona jest od opcji, które masz włączone na swoim koncie.
Przykłady filtrów to:
.
W panelu możesz skorzystać również z dodatkowych opcji wyszukiwania. Będą one dostępne po kliknięciu frazy więcej ↓ .

Poniżej przedstawiamy opisy wszystkich filtrów dostępnych w bocznym panelu wyszukiwania:
W ramach tego filtra możesz skorzystać również z opcji wyszukiwania dokładnego.
Wystarczy, że zaznaczysz checkbox Wyszukiwanie dokładne, który pojawi się po kliknięciu w rubrykę szukane słowo lub numer. System skorzysta z opcji zaawansowanego wyszukiwania. Funkcja wyszukiwanie dokładne pozwala m.in. na wyszukiwanie po frazach z rubryk takich jak nazwa produktów/usług czy uwagi dodane do faktury. Za jej pomocą można wyszukać także po danych zawartych w rubrykach odbiorca, inny adres korespondencyjny i dodatkowy opis jeśli został dodany.

Szczegółowy opis filtru wyszukiwania Szukane słowo lub numer znajdziesz w artykule Jak znaleźć dokumenty i rozszerzyć ich wyszukiwanie na liście faktur?

Szczegółowy opis filtru wyszukiwania Typ dokumentu znajdziesz w artykule Filtrowanie listy faktur po typie dokumentu

Szczegółowy opis filtru wyszukiwania Status znajdziesz w artykule Status faktury
Magazyn - filtruje dokumenty powiązane z wybranym magazynem w systemie;
Kategorie - umożliwia przeszukiwanie dokumentów według wcześniej nadanych kategorii;
Zdarzają się sytuacje, w których pomimo skorzystania z opcji filtrowania dokumentów, nie możesz odnaleźć go na swoim koncie. Nie jesteś w stanie również przypomnieć sobie czy dokument był edytowany, a może został usunięty z systemu przez któregoś z użytkowników. Co możesz zrobić w takim przypadku? Jak sprawdzić co stało się z dokumentem?
W systemie dla użytkownika z rolą właściciel konta, dostępna jest opcja szczegółowego sprawdzenia aktywności na koncie.
Dzięki niej możesz przeglądać różne rodzaje aktywności związane z dokumentami, w tym m.in. utworzenie dokumentu, jego edycję czy usunięcie. W zakładce z aktywnościami na koncie, jesteś w stanie również filtrować wyszukiwanie po wybranym zakresie dat czy użytkowniku.
Aby mieć dostęp do sprawdzenia aktywności musisz w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto w sekcji Inne zaznaczyć checkbox Pokazuj aktywności użytkowników.

Po zapisaniu zmian w zakładce Ustawienia > Aktywności będziesz miał możliwość weryfikowania aktywności związanych z Twoim kontem.

Szczegółowo opcję aktywności na koncie opisujemy w dedykowanym wpisie: Jak sprawdzić aktywności na koncie?
Sprawdź również:
Inbox - skrzynka odbiorcza na wydatki
Funkcja OCR - zaczytywanie skanów dokumentów kosztowych do zakładki Wydatki
Automatyczne powiadomienia SMS
Powiadomienie o wzroście faktury wydatkowej od sprzedawcy
Jak wprowadzić dodatkowe typy wydatków (np. umowa o prace, umowa o dzieło itp.)
Spis treści artykułu:
- Filtrowanie po okresie
- Omówienie filtrów w panelu wyszukiwania
- Szukane słowo lub numer
- Typ dokumentu
- Status
- Pozostałe filtry: Dział, Magazyn, Kategorie, Płatność, Waluta, Użytkownik, Firma / Osoba prywatna, Faktura OSS, Wartość netto od, Wartość netto do, Odwrotne obciążenie, Faktura cykliczna, Wydruk fiskalny, Zaksięgowane
- Nie mogę odnaleźć dokumentu w systemie - aktywności na koncie
Filtrowanie po okresie
Domyślnie system wyświetla dokumenty wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dotyczy to zarówno faktur po stronie przychodów jak i wydatków.
Aby zobaczyć starsze faktury:
- Wejdź w zakładkę Przychody lub Wydatki
- W panelu po lewej stronie kliknij pole Okres
- Wybierz Wszystkie lub ustaw niestandardowy zakres dat wybierając przycisk więcej...
- Wybrane parametry zatwierdź przyciskiem Szukaj, który znajduje się na dole panelu filtrującego;
- System wyświetli tylko dokumenty zgodne z wybranymi przez Ciebie filtrami. Nie musisz się ograniczać do jednego filtra, im bardziej szczegółowo określisz warunki wyszukiwania, tym precyzyjniejsze wyniki uzyskasz;


Szczegółowy opis filtru wyszukiwania Okres znajdziesz w artykule Filtrowanie listy faktur po dacie sprzedaży
Omówienie filtrów w panelu wyszukiwania
Zakładka Przychody lub Wydatki w systemie Fakturownia oferuje korzystanie z szerokiej gamy filtrów, które umożliwią uzyskanie precyzyjnie dopasowanych wyników. Widoczność filtrów uzależniona jest od opcji, które masz włączone na swoim koncie.
Przykłady filtrów to:
.

W panelu możesz skorzystać również z dodatkowych opcji wyszukiwania. Będą one dostępne po kliknięciu frazy więcej ↓ .

Poniżej przedstawiamy opisy wszystkich filtrów dostępnych w bocznym panelu wyszukiwania:
Szukane słowo lub numer
Filtr Szukane słowo lub numer zawiera wyszukiwanie po takich polach jak:
- numer dokumentu (do 50 pierwszych znaków),
- NIP nabywcy (do 20 pierwszych znaków),
- nazwa nabywcy (do 90 pierwszych znaków),
- imię i nazwisko nabywcy (do 25 pierwszych znaków),
- nazwa odbiorcy (do 30 pierwszych znaków),
- nazwa pierwszej pozycji - jeśli jest tylko jedna (do 30 pierwszych znaków),
- numer zamówienia (do 25 pierwszych znaków),
- adres korespondencyjny (do 45 pierwszych znaków),
- wartość brutto faktury, wartość netto faktury.
W ramach tego filtra możesz skorzystać również z opcji wyszukiwania dokładnego.
Wystarczy, że zaznaczysz checkbox Wyszukiwanie dokładne, który pojawi się po kliknięciu w rubrykę szukane słowo lub numer. System skorzysta z opcji zaawansowanego wyszukiwania. Funkcja wyszukiwanie dokładne pozwala m.in. na wyszukiwanie po frazach z rubryk takich jak nazwa produktów/usług czy uwagi dodane do faktury. Za jej pomocą można wyszukać także po danych zawartych w rubrykach odbiorca, inny adres korespondencyjny i dodatkowy opis jeśli został dodany.

Szczegółowy opis filtru wyszukiwania Szukane słowo lub numer znajdziesz w artykule Jak znaleźć dokumenty i rozszerzyć ich wyszukiwanie na liście faktur?
Typ dokumentu
Filtr Typ dokumentu zawiera wyszukiwanie po takich polach jak:
- wszystkie księgowe;
- dokumenty, które są aktywne w sekcji Jakie dokumenty wystawiać np. Faktura VAT, Faktura Proforma, Faktura zaliczkowa, Faktura końcowa, Faktura korygująca, Oferta cenowa, Paragon, Nota korygująca;
- Faktura anulowana;
- Faktury do paragonów;
- Faktury bez paragonów;

Szczegółowy opis filtru wyszukiwania Typ dokumentu znajdziesz w artykule Filtrowanie listy faktur po typie dokumentu
Status
W Fakturowni istnieje możliwość monitorowania statusów dokumentów, co pozwala na weryfikację, które dokumenty są wystawione oraz wysłane do kontrahenta. Dzięki statusom możesz zweryfikować również, który dokument jest już opłacony, a dla którego minął termin płatności.
Filtr Status zawiera wyszukiwanie po takich polach jak:
- wszystkie
- Wystawiona
- Opłacona
- Częściowo opłacona
- Odrzucona - status dostępny dla dokumentu proforma i zamówienie
- Wysłana
- E-mail niedostarczony
- Do uzupełnienia - status dla opcji +TurboFaktura
- Zrealizowane - status dla dokumentu zamówienie
- Nieopłacona
- Opłacona lub częściowo opłacona
- Niewysłana
- Opłacona po terminie
- Nieopłacona przeterminowana
- Opłacona terminowo

Szczegółowy opis filtru wyszukiwania Status znajdziesz w artykule Status faktury
Dział - korzystając z tego filtru możesz wybrać wszystkie lub wskazać jeden z konkretnych działów lub firmę, tym samym system wskaże na liście wyłącznie dokumenty określonego działu/firmy;
Magazyn - filtruje dokumenty powiązane z wybranym magazynem w systemie;
Kategorie - umożliwia przeszukiwanie dokumentów według wcześniej nadanych kategorii;
Płatność – pozwala przeglądać dokumenty po formie płatności jaka została zawarta na dokumencie. Dostępne do wyboru rodzaje płatności to: Przelew, Karta płatnicza, Gotówka, Opłata za pobraniem, PayPal, PayU, Barter, Czek, Weksel, Kompensata, Akredytywa, -- nie wyświetlaj --, więcej...
Waluta – ogranicza wyniki do dokumentów wystawionych w wybranej walucie;
Użytkownik – pokazuje dokumenty wystawione przez konkretnego użytkownika w systemie;
Firma / Osoba prywatna – filtruje dokumenty według kontrahenta: firmy lub osoby prywatnej;
Faktura OSS – umożliwia wyświetlenie tylko faktur rozliczanych w systemie One Stop Shop (OSS) lub ich pominięcie;
Wartość netto od – pokazuje dokumenty o wartości netto wyższej lub równej podanej kwocie;
Wartość netto do – pokazuje dokumenty o wartości netto niższej lub równej podanej kwocie;
Odwrotne obciążenie – po zaznaczeniu pokazuje tylko dokumenty oznaczone mechanizmem odwrotnego obciążenia;
Faktura cykliczna – filtruje faktury wystawiane w ramach cyklicznych zleceń;
Wydruk fiskalny – umożliwia wyświetlenie dokumentów z lub bez wydruku fiskalnego oraz w trakcie fiskalizacji;
Zaksięgowane – filtruje dokumenty, które zostały oznaczone jako zaksięgowane lub niezaksięgowane w systemie;
Nie mogę odnaleźć dokumentu w systemie - aktywności na koncie
Zdarzają się sytuacje, w których pomimo skorzystania z opcji filtrowania dokumentów, nie możesz odnaleźć go na swoim koncie. Nie jesteś w stanie również przypomnieć sobie czy dokument był edytowany, a może został usunięty z systemu przez któregoś z użytkowników. Co możesz zrobić w takim przypadku? Jak sprawdzić co stało się z dokumentem?
W systemie dla użytkownika z rolą właściciel konta, dostępna jest opcja szczegółowego sprawdzenia aktywności na koncie.
Dzięki niej możesz przeglądać różne rodzaje aktywności związane z dokumentami, w tym m.in. utworzenie dokumentu, jego edycję czy usunięcie. W zakładce z aktywnościami na koncie, jesteś w stanie również filtrować wyszukiwanie po wybranym zakresie dat czy użytkowniku.
Aby mieć dostęp do sprawdzenia aktywności musisz w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto w sekcji Inne zaznaczyć checkbox Pokazuj aktywności użytkowników.

Po zapisaniu zmian w zakładce Ustawienia > Aktywności będziesz miał możliwość weryfikowania aktywności związanych z Twoim kontem.

Szczegółowo opcję aktywności na koncie opisujemy w dedykowanym wpisie: Jak sprawdzić aktywności na koncie?
Sprawdź również:
Inbox - skrzynka odbiorcza na wydatki
Funkcja OCR - zaczytywanie skanów dokumentów kosztowych do zakładki Wydatki
Automatyczne powiadomienia SMS
Powiadomienie o wzroście faktury wydatkowej od sprzedawcy
Jak wprowadzić dodatkowe typy wydatków (np. umowa o prace, umowa o dzieło itp.)
Powrót
Dodaj komentarz