Wysyłanie faktur e-mailem

Utworzono: 2016-03-15
Ostatnia aktualizacja: 2024-08-16
Liczba odwiedzin posta: 11952

Wysyłając fakturę z systemu Fakturownia, możesz zdefiniować treść wiadomości e-mail, do której zostanie dołączony dokument.
Treść może zostać zdefiniowana globalnie dla całego konta (wtedy każda wiadomość będzie miała ustaloną treść) lub jednorazowo, edytując treść wiadomości podczas wysyłki.

Treść maila z fakturą


Aby edytować treść z poziomu ustawień konta, przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta > Wysyłanie e-mailem i w polu Wysyłanie faktury e-mailem zdefiniuj treść wiadomości.
Podczas tworzenia wiadomości, możesz korzystać ze zmiennych, które odnajdziesz na liście, poniżej pola z treścią wiadomości. Aby wyświetlić pełną listę, kliknij przycisk Pomoc



Szczegółowy opis tego, gdzie ustawić możliwość tworzenia własnego szablonu e-maila, znajdziesz w dedykowanym wpisie: własne treści w e-mailach wysyłanych do klientów. 

Wysyłanie faktury mailem


Formatka służąca do wysyłania faktur w postaci korespondencji e-mail zostaje aktywowana w momencie użycia przycisku Wyślij w menu podręcznym podglądu faktury. 
Na formatce tej znajdują się takie rubryki  jak: Nadawca, E-mail, Kopia do, Tytuł, Treść. 

wysy%C5%82anie faktur mailem
Poniżej okna z treścią wiadomości znajdziesz okienko Załącz fakturę w PDF, po zaznaczeniu którego, razem z korespondencją Kontrahent otrzymuje fakturę w pliku pdf w załączniku. Jest to pole nieobowiązkowe. Jeśli go nie zaznaczysz, odbiorca otrzyma jedynie link do podglądu dokumentu (jeśli będzie zawarty w treści wiadomości email, zmienna {{{view_link}}}). Z poziomu podglądu sam będzie mógł pobrać dokument w formacie pdf.

UWAGA: Fakturę można wysłać maksymalnie na 5 adresów e-mail

Dodatkowo z poziomu formularza wysyłki faktury możesz skorzystać z opcji Zmień e-mail w bazie

Okno wysyłania faktury e-mailem w systemie Fakturownia.pl z opcją zmiany adresu e-mail w bazie oraz pola do wprowadzenia nadawcy, e-maila klienta, tytułu i treści wiadomości.

Pole to pozwala wybrać następujące opcje aktualizacji adresu e-mail z poziomu formularza wysyłki:
  • jeśli pozostawisz pole puste wysyłka faktur będzie działać jak dotychczas;
  • wybór opcji zmień e-mail na fakturze zaktualizuje pole E-mail klienta na formularzu tworzenia/edycji faktury (pole to nie jest widoczne na wydruku);
  • wybór opcji zmień e-mail na fakturze oraz na karcie klienta zaktualizuje pole E-mail klienta na formularzu tworzenia/edycji faktury oraz dodatkowo uzupełni/zaktualizuje pole E-mail w karcie klienta.
UWAGA! Jeśli na fakturze podany jest Nabywca i Odbiorca wybór w formularzu wysyłki opcji zmień e-mail na fakturze oraz na karcie klienta, zmieni e-mail odbiorcy, a nie Nabywcy. 


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Mateusz
Pole "Kopia do:" jest bardzo przydatne. Ale czy byłaby możliwość zapamiętania tego adresu?

Kilku naszych klientów oczekuje wysyłki faktury na podstawowy e-mail (ten jest zapisany w ustawieniach danego klienta) oraz na dodatkowy adres (tutaj niestety wartość pola musi być za każdym razem wprowadzana oddzielnie).

2017-02-10 15:51


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, niestety nie da się tego mechanizmu rozwiązać w taki sposób., rubryka "kopia do" musiałby być zapisana w karcie Klienta, a takiej opcji nie mamy.

2017-02-15 15:42


Avatar sugester medium
Marcin
Czy istnieje możliwość, aby faktura była wysyłane na adres e-mail klienta zaraz po jej utworzeniu?

2018-01-02 11:49


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
w przypadku ręcznego tworzenia dokumentu można wysłać fakturę klikając przycisk "wyślij" w podglądzie dokumentu.
Natomiast w momencie gdy, chciałbym Pan aby dokumenty same wysyłały sie do klientów należy zastosować opcję faktur cyklicznych w systemie: http://pomoc.fakturownia.pl/132147-O-fakturach-cyklicznych.
Faktura cykliczna tworzy się samoistnie na bazie zadanego schematu i można też zaznaczyć jej automatyczną wysyłkę.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-01-02 13:06


Avatar sugester medium
ATP usługi budowlane
Witam,
Zależy mi bardzo na wysłanie faktur e-mailem z możliwością wyboru z jakiego maila chcę wysłać wiadomość fakturę itp.
Jak to zrobić?
Nasza firma posiada kilka maili z których chcemy wysyłać wiadomości faktury itp.
Pozdrawiam
Tomasz Węclik

2018-02-16 20:13


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
w systemie można zastosować opcję, która pozwoli wysłać do Klienta fakturę z Fakturowni, ale żeby Klient widział, że faktura została wysłana z wybranego adresu Sprzedawcy.
Opcja opisana jest pod adresem:
https://pomoc.fakturownia.pl/127653-Wysylanie-faktur-z-mojego-wlasnego-adresu-e-mail.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-02-19 10:06


Avatar sugester medium
robert
Witam
Wysłałem fakturę do klienta ale przez przypadek zrobiłem literówkę i serwer odbiorcy zwrócił "553 sorry, this recipient is in my badrecipientto list" .
Na liście faktur pulsuje czerwona ikona, poprawiłem adres mailowy i wysyłałem jeszcze raz. Faktura dotarła ale nadal pulsuje ikona sugerująca błąd wysyłki. Jak można pozbyć się tej ikony ?
Pozdrawiam

2019-04-03 20:34


Avatar sugester medium
Kuba Stojek
Cześć

Czy jest możliwość wysyłki powiadomień w różnych językach?

2020-03-04 11:50


marcink
marcink
Dzień dobry,
Treść wiadomości jest edytowalna w Ustawienia>Ustawienia konta>Wysyłanie e-mailem.
Więcej w Bazie Wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl/142896-Wlasne-tresci-w-e-mailach-wysylanych-do-Klientow

Może Pan też w działach firmy (Ustawienia>Działy firmy) przyporządkować unikalne treści do działów - wtedy stworzyć np. dział firmy obsługujący klientów zagranicznych, wysyłający wiadomości w danym języku.
Więcej tutaj: https://pomoc.fakturownia.pl/398042-Osobna-konfiguracja-wysylania-dokumentow-e-mailem
Pozdrawiam,
Marcin

2020-03-05 10:17


Avatar sugester medium
Dominika
Jak można wysłać fv na adres mailowy klienta z allegro? Po skopiowaniu adresu mailowego z allegro do fakturowni opcja przeslania FV nie działa...

2020-04-07 10:50


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, adres e-mail kopiowany jest do rubryki "e-mail" na karcie Klienta w naszym systemie i przy próbie wysyłki faktury program wskazuje błąd adresu? W jakim formacie jest ten adres?
Pozdrawiam,
Piotr

2020-04-07 11:01


Avatar sugester medium
Weronika
Witam,
zawsze jak wysyłam klientom faktury , a wysyłam faktury co miesiąc (różne kwoty) w ilości ok 150. Robię to w jednym terminie. Chciałabym móc za każdym razem dostosować treść wysyłanego z fakturą maila.
Czy wymaga to ode mnie, abym zawsze w ustawieniach zmieniała treść maila/szablonu, czy może mogę to wykonać jakoś inaczej?
pozdrawiam
W

2021-12-22 15:26


marcink
marcink
Dzień dobry,
Treść wysyłanego maila z fakturą jest ustalana w Ustawienia>Ustawienia konta>Wysyłanie e-mailem. Istnieje też możliwośćedycji treści przed wysłaniem konkretnego dokumentu po wejściu w podgląd dokumentu i kliknięcie w przycisk "Wyślij" z kopertą.
Pozdrawiam,
Marcin

2021-12-22 16:30


Avatar sugester medium
Krzysztof
Jak mogę pobrać potwierdzenie wysłania faktury mailem.
pozdrawiam
Krzysztof

2022-04-05 12:16


marcink
marcink
Dzień dobry,
Nie posiadamy funkcji pobierania potwierdzenia wysłania mailem, natomiast, po wejściu w podgląd faktury, dokładna informacja o wysyłce znajduje się pod dokumentem w tabeli "Aktywności związane z dokumentem".
Pozdrawiam,
Marcin

2022-04-05 12:46


Avatar sugester medium
Magda
Dzień dobry,
Czy jest możliwość podglądu treści wiadomości, która została wysłana do klienta wraz z fakturą.
Pozdrawiam,
Magda

2022-09-08 07:49


marcink
marcink
Dzień dobry,
treść wiadomości wysyłana do kontrahentów jest generowana na podstawie zawartości wprowadzonej w Ustawienia>Ustawienia konta>Wysyłanie e-mailem>Wysyłanie faktury e-mailem.
Pozdrawiam,
Marcin

2022-09-08 09:53


Avatar sugester medium
Anna
W jaki sposób mogę wyłączyć automatyczne wysyłanie faktur do kontrahentów?

2023-05-15 23:49


nataliak
nataliak
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w systemie faktury nie są automatycznie wysyłane do kontrahentów.

Jeśli korzysta Pani z integracji - wyłączenie tej opcji będzie możliwe w ustawieniach integracji.

W razie dalszych pytań jestem do dyspozycji,
pozdrawiam.

2023-05-16 08:28


Avatar sugester medium
Marcin
Dzień dobry,
mamy integracje z platformą ActiveNow gdzie po płatności wystawiany jest w systemie Fakturownia dokument ze statusem „opłacona”. Natomiast aby klient ją otrzymał trzeba ręcznie wysłać fakturę z Waszego systemu. Nasz pracownik kilka razy dzienne musi sprawdzać platformę i klikać „wyślij” po każdej płatności. Co gorsza klienci notorycznie dopytują się dlaczego od razu nie otrzymali faktury po płatności. Dlaczego w dobie automatyzacji procesów musimy robić to ręcznie? Kiedy opcja automatycznej wysyłki opłaconej faktury do klienta będzie dostępna?

2023-07-16 16:56


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
faktury utworzone w systemie przez API nie są wysyłane automatycznie.
Jeśli dokumenty generowane są przez integrację z ActiveNow, integracja może przesłać dodatkowe żądanie wysłania faktury e-mailem. Proszę sprawdzić ustawienia integracji, zapewne dostępna jest tam opcja dotycząca automatycznej wysyłki faktur. W przypadku braku takiej opcji, proszę skontaktować się z twórcą integracji, z której Państwo korzystają. W celu wysłania faktury, należy przesłać dodatkowe żądanie:
https://github.com/fakturownia/api#f6

Pozdrawiam,
Kacper

2023-07-17 09:25


Avatar sugester medium
Marcin
Jest jakiś problem z wysyłką maili? Od kilku miesięcy trwa to znacznie wolniej

2023-10-02 11:23


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękuję za kontakt.
Dziś przed godziną 13 stworzyła się niewielka kolejka maili z kont Klientów do wysyłki. Tak czasami dzieje się w pierwszych dniach miesiąca. Najczęściej w przypadku gdy pierwszy dzień miesiąca nie jest dniem roboczym, a tworzenie i wysyłka faktur kumuluje się z pierwszego dnia w drugim dniu miesiąca.
Problem przestał występować zaraz po godzinie 13. Przepraszamy za utrudnienia.
Pozdrawia,
Piotr

2023-10-02 14:41


Avatar sugester medium
malgorzata
dzien dobry, gdzie moge znalezc tresc wyslanych maili do klienta z fakturami?

2023-12-04 15:16


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w systemie nie prowadzimy rejestru treści mailowych wysyłanych do klientów.
Pozdrawiam,

2023-12-05 15:19


Avatar sugester medium
Adam Spiewak
Dzień dobry,
Czy jest możliwość zaplanowanie ( opóźnienie ) wysłania emaila z fakturą.
Przygotowuję faktury wcześniej ale chcę aby zostały one wysłane dopiero za kilka dni.
pozdrawiam
Adam

2024-08-11 22:35


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
nie, nie ma takiej możliwości. Zlecenie wysyłki faktury realizowane jest od razu po wybraniu tej opcji przez Użytkownika.

Pozdrawiam,
Kacper

2024-08-12 12:42


Dodaj komentarz