Dodawanie wielu adresów email przy wysyłce

Utworzono: 2013-11-04
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-12
Liczba odwiedzin posta: 17053

Chcesz wysłać fakturę do kilku odbiorców jednocześnie? W Fakturowni możesz dodać do pięciu adresów e-mail przy wysyłce dokumentu, co pozwala na sprawne przekazanie faktury zarówno do klienta, działu księgowości, jak i innych zainteresowanych osób. Sprawdź, jak w prosty sposób skorzystać z tej funkcji i uniknąć wielokrotnego wysyłania tej samej wiadomości!

Jak wysłać e-mail z fakturą do wielu adresów?


Utworzone faktury możesz przesyłać do swoich kontrahentów bezpośrednio z systemu.

W formularzu wysyłania faktury e-mailem, w polu E-mail klienta, możesz podać adresy e-mail, na które chcesz wysłać wiadomość. Jeśli w karcie klienta lub na fakturze w danych Nabywcy uzupełniony jest adres e-mail, wówczas wartość w tym polu uzupełni się automatycznie.

Formularz wysyłki faktury e-mailem z opcją dodania wielu adresów odbiorców, załączenia faktury w PDF i dostosowania treści wiadomości.
 

WAŻNE! Jedną wiadomość możesz wysłać maksymalnie na 5 adresów e-mail. Pamiętaj o prawidłowym zapisie adresów, jeśli wiadomość ma trafić do wielu adresatów. Adresy e-mail należy podać w zapisie adres e-mail, adres e-mail, czyli rozdzielić je przecinkami i spacją np. email1@nazwa.pl, email2@nazwa.pl, email3@nazwa.pl


Ustawienia dotyczące wysyłki e-maila znajdziesz w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Wysyłanie e-mailem lub w ustawieniach działu, gdzie dostępna jest opcja Osobna konfiguracja wysyłania dokumentów e-mailem. Pamiętaj, że ustawienia działu są zawsze nadrzędne względem ustawień ogólnych konta. 

Aby zlecić wysyłkę dokumentu, przejdź do jego podglądu, a następnie z menu podręcznego wybierz opcję Wyślij, która przekieruje Cię do formularza wysyłki wiadomości. W tym miejscu możesz zweryfikować nadawcę, e-mail klienta oraz treść e-maila. 

Podgląd faktury z opcją wysyłki e-mailem, zawierający dane sprzedawcy, nabywcy, termin płatności i szczegóły zakupu.

Status wysyłki sprawdzisz w aktywnościach związanych z dokumentem. Jeśli faktura nie wyśle się prawidłowo, status niedostarczono w postaci czerwonej kropki zobaczysz również bezpośrednio na liście faktur. 

Sprawdź również: 
Jak wysłać ukrytą kopię wiadomości?
Weryfikacja adresu e-mail i jej wpływ na limity wysyłki 
Jak wysłać fakturę w PDF bezpośrednio z systemu?



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Agnieszka
wpisuję 2 e-maile rozdzielone przecinkiem i niestety system tego nie przyjmuje

2020-11-04 16:01


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, tak jak jest wpisane w instrukcji w rubryce "adres e-mail" należy wpisać adresy e-mail rozdzielne przecinkiem i spacją po przecinku.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-11-04 16:36


Avatar sugester medium
Tomasz Bętkowski
podaję dwa adresy rozdzielone przecinkiem i jedną spacją
imięnazwisko@gmail.com, imięnazwisko@lagala.pl
mimo to próba zapisania zwraca rezultat o błędzie:
Prosimy o poprawienie danych E-mail Błędny format e-maila
proszę o pomoc

2020-12-08 16:28


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
jeżeli dokładnie podał Pan dane, które są wklejane w rubrykę e-mail "imięnazwisko@gmail.com, imięnazwisko@lagala.pl", to proszę zamieć polskie znaki w słowie imię.
Przed chwila dodałem przesłane przez Pana przykładowe adresy bez polskich znaków. Program prawidłowo uzupełnił dane Klienta.
Pozdrawiam,
PIotr

2020-12-08 16:36


Avatar sugester medium
Wiktor
Czy e-mail klienta może nie być wymagany? Ustawiłem, żeby Kopia do uzupełniała się automatycznie moim mailem w każdej fakturze. Jeżeli e-mail klienta nie będzie wymagany będę mógł otrzymywać powiadomienia na mój adres e-mail z informacją, że płatność faktury jest przeterminowana.

2021-10-21 15:19


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
pyta Pan o rubrykę e-mail w na karcie Klienta podczas tworzenia, czy rubrykę nazwaną "E-mail klienta" w panelu wysyłki faktury?
Jeżeli chodzi o panel wysyłki, to rubryka jest wymagana gdyż docelowym przeznaczeniem panelu jest wysłanie wiadomości. Nie koniecznie jednak należy w niego wpisać e-mail samego Klienta, można też wpisać e-mail Księgowej lub własny e-mail, jeżeli chcemy mieć archiwum faktur w pdf w innym miejscu.

Do tego jednak została przewidziana rubryka Kopia do, ale żeby spełnić wymagania systemu odnośnie pola "E-mail klienta", można użyć innego adresu niż adres Klienta.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-10-22 09:59


Avatar sugester medium
anonim
brak jest rubryki kiedy f-ra ma być wysłane , np. ile dni po wystawieniu.

2022-01-15 15:38


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
aktualnie w systemie nie ma możliwości ustawienia automatycznej wysyłki dokumentu po spełnieniu określonego warunku.
W dniu, w którym chcą Państwo wysłać fakturę, należy wejść w podgląd dokumentu i wybrać Wyślij.

Automatyczną wysyłkę faktur można określić jedynie dla faktur cyklicznych - tworzonych automatycznie przez system.

Pozdrawiam
Kacer

2022-01-17 15:49


Avatar sugester medium
anonim
Dzień dobry,
czy limit 5 adresów email obowiązuje również w przypadku dodawania adresów z poziomu Fakturowni? Czy obowiązuje on tylko przy przesyłaniu adresów email przez API?

Pozdrawiam.

2022-08-29 13:00


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
tak, limit adresów to 5, niezależnie w jaki sposób dodawane są do karty Klienta.

Pozdrawiam
Kacper

2022-08-29 15:51


Avatar sugester medium
anonim
Dzień dobry, dziękuję za odpowiedź. Czy w takim razie można dodać adres mailowy grupy Google? Czy nie ma ograniczeń, które nie "przepuściłyby" takiego maila?

Pozdrawiam,
Aneta

2022-08-30 12:13


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o przesłanie zgłoszenia mailowo na info@fakturownia.pl z dokładniejszym opisem, co dokładnie chcą Państwo zrobić poprzez "mail grupy". Skonsultujemy zapytanie z programistami.

Pozdrawiam
Kacper

2022-08-30 14:37


Dodaj komentarz