Dodatkowe dane o kontrahencie w karcie klienta
Utworzono:
2024-01-05
Ostatnia aktualizacja: 2025-11-24
Ostatnia aktualizacja: 2025-11-24
Liczba odwiedzin posta: 1664
W karcie klienta możesz zapisać wszystkie istotne informacje o kontrahencie - od podstawowych danych, takich jak adres czy NIP, po szczegółowe ustawienia dotyczące domyślnego terminu płatności, formy płatności czy rabatu. System umożliwia również dodanie dodatkowych danych, na przykład numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość, numeru rejestracyjnego firmy czy identyfikatora klienta. W tym artykule przedstawiamy, jakie dodatkowe informacje możesz uzupełnić w karcie klienta oraz gdzie je znaleźć.
Działając w systemie Fakturownia, na Twoim koncie automatycznie buduje się baza klientów oraz produktów. Dzięki temu, że klient zostanie zapisany w bazie, kolejne faktury wystawisz szybciej - wystarczy zaczytać klienta z bazy. System automatycznie uzupełni pola na podstawie danych z karty klienta, więc nie trzeba ich każdorazowo wpisywać ręcznie. W karcie możesz dodać zarówno dane podstawowe, jak i dodatkowe - pamiętaj jednak, że nie wszystkie z nich będą widoczne na dokumentach.
Aby dodać dodatkowe informacje:
.
Wprowadzone dane są informacjami dodatkowymi i nie będą widoczne na wystawianych dokumentach. Mogą one okazać się pomocne (np. ID klienta czy adres e-mail) w wyszukiwaniu klienta na liście klientów w ramach konta.
Sprawdź również:
Wyszukiwanie klientów po adresie e-mail, ID i dodatkowym opisie
Domyślny rodzaj płatności dla danego klienta
Domyślny rabat i termin płatności dla danego klienta
Jak przypisać domyślny podatek do klienta?
Kategoryzowanie klientów
Dodatkowe informacje o kontrahencie w karcie klienta
Działając w systemie Fakturownia, na Twoim koncie automatycznie buduje się baza klientów oraz produktów. Dzięki temu, że klient zostanie zapisany w bazie, kolejne faktury wystawisz szybciej - wystarczy zaczytać klienta z bazy. System automatycznie uzupełni pola na podstawie danych z karty klienta, więc nie trzeba ich każdorazowo wpisywać ręcznie. W karcie możesz dodać zarówno dane podstawowe, jak i dodatkowe - pamiętaj jednak, że nie wszystkie z nich będą widoczne na dokumentach.
Aby dodać dodatkowe informacje:
.
- przejdź do zakładki Klienci,

- stwórz nowego klienta za pomocą przycisku Dodaj klienta lub kliknij nazwę klienta dostępnego na liście i skorzystaj z opcji edycji,

- przejdź do zakładki Zobacz więcej opcji (lub Ukryj opcje dodatkowe jeśli już rozwinięte) i uzupełnij pola, które są dla Ciebie istotne,
- w ramach dostępnych opcji uzupełnić można takie dane jak: strona www, REGON, seria dowodu osobistego, numer i data wydania, organ wydający, ID klienta,

- zatwierdź wprowadzone zmiany lub utworzenie nowego klienta klikając przycisk Zapisz.
Wprowadzone dane są informacjami dodatkowymi i nie będą widoczne na wystawianych dokumentach. Mogą one okazać się pomocne (np. ID klienta czy adres e-mail) w wyszukiwaniu klienta na liście klientów w ramach konta.
Sprawdź również:
Wyszukiwanie klientów po adresie e-mail, ID i dodatkowym opisie
Domyślny rodzaj płatności dla danego klienta
Domyślny rabat i termin płatności dla danego klienta
Jak przypisać domyślny podatek do klienta?
Kategoryzowanie klientów
Powrót
Dodaj komentarz