Ewidencja obrotu gotówkowego uwzględniająca kilka kas

Utworzono: 2013-12-06
Ostatnia aktualizacja: 2025-10-29
Liczba odwiedzin posta: 8546

Jeśli Twoja firma posiada kilka kas, system Fakturownia umożliwia ich odrębną ewidencję poprzez funkcję działów. Każdy dział może mieć przypisany własny stan kasy początkowej, co pozwala na precyzyjne śledzenie obrotu gotówkowego. W tym artykule przedstawimy, jak skonfigurować i zarządzać wieloma kasami w systemie.

Jak w Fakturowni prowadzić ewidencję gotówki w kilku kasach?


W Fakturowni można ewidencjonować zakup i sprzedaż produktów za gotówkę z kilku kas jednocześnie.

Dzięki funkcji działów w firmie obrót gotówkowy może dotyczyć różnych działów, które traktowane są wówczas jako odrębne kasy.

Aby zarządzać stanem początkowym kasy w działach:

 
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Dane firmy i skorzystaj z przycisku Dodaj nowy dział lub edytuj dział już dodany na koncie, 

    Lista firm i działów na koncie w systemie Fakturownia z możliwością utworzenia nowego działu lub dodania nowej firmy za pomocą dedykowanych przycisków.
     
  2. w formularzu tworzenia/edycji działu przejdź do sekcji Kasa i w polu Stan kasy (początkowy) wprowadź stan kasy, 

    Formularz edycji działu z możliwością konfiguracji szczegółowych ustawień w tym polem stan kasy (początkowy), gdzie można określić stan początku wybranej kasy.
     
  3. zatwierdź utworzenie działu/zmiany przyciskiem Zapisz na dole formularza. 


Takie rozwiązanie umożliwia wygenerowanie raportu kasowego obejmującego dane ze wszystkich poszczególnych kas razem oraz poszczególnie dla wybranej kasy.
 

WAŻNE! Ustawienie stanu początkowego kasy dla choćby jednego działu dostępnego na koncie wyłącza możliwość dodania stanu początkowego kasy w ustawieniach ogólnych konta. Aby korzystać z globalnego stanu początkowego kasy, ustaw początkowe stany kasy dla wszystkich działów na 0.


Komunikat systemowy w Fakturowni, który wskazuje brak możliwości edycji stany początkowego kasy w ustawieniach ogólnych konta ze względu na określenie go w ustawieniach działu.

Raport kasowy dostępny jest do wygenerowania od planu Start po przejściu do zakładki Raporty > Lista raportów > sekcja Kasa > raport Raport kasowy. Domyślnie raport uwzględnia dane ze wszystkich działów, które są na koncie, uwzględniają stan początkowy kasy oraz działania gotówkowe. Saldo początkowe jest wówczas wskazywane jako suma stanów początkowych wszystkich działów z późniejszymi zmianami. Jeśli chcesz wygenerować dane wyłącznie dla jednego działu w polu Dział / oddział firmy należy wybrać konkretny dział, a następnie wygenerować raport. Więcej o raporcie kasowym przeczytasz w artykule raport kasowy.

Formularz generowania raportu kasowego z możliwością wybrania konkretnego działu w polu Dział/oddział firmy, którego raport ma dotyczyć.

Sprawdź również:
Kasa - swobodny obrót gotówką
Automatyzacja KP - Kasa Przyjęła
Tworzenie dokumentu KW - kasa wydała
Uwzględniaj przychody płacone gotówką w raporcie kasowym
Uwzględniaj wydatki płacone gotówką w raporcie kasowym



Powrót


Dodaj komentarz