Udostępnij fakturę klientowi – link do faktury w Fakturowni
Ostatnia aktualizacja: 2025-10-07
W Fakturowni możesz łatwo udostępnić fakturę klientowi za pomocą unikalnego linku. W artykule wyjaśniamy, gdzie znaleźć funkcję Udostępnij fakturę Klientowi, jak skopiować adres URL i przekazać go kontrahentowi. To szybki sposób, aby Twój klient miał dostęp do dokumentu online bez konieczności szukania jej na skrzynce mailowej.
Jak udostępnić fakturę klientowi?
Zdarzają się sytuacje, w których konieczne jest przesłanie do klienta linku do wystawionej dla niego faktury. W Fakturowni możesz w szybki sposób wygenerować bezpośredni link do faktury i przesłać go kontrahentowi.
Każda faktura wystawiona w Fakturowni otrzymuje swój unikalny adres URL. Link do faktury możesz udostępnić klientowi, księgowemu lub innym osobom, którym chcesz przekazać dokument online. Aby wygenerować taki link, faktura musi być już utworzona w systemie.
Aby udostępnić link do faktury:
- przejdź do zakładki Przychody > Faktury (lub wybierz z listy konkretny typ dokumentu),

- na liście faktur kliknij numer faktury, dla której chcesz wygenerować link, by przejść do jej podglądu,

- z menu podręcznego ponad dokumentem kliknij opcję Export i wybierz Udostępnij fakturę klientowi,

- system otworzy podgląd dokumentu w nowy oknie - wystarczy, że skopiujesz adres URL faktury i wyślesz go do osoby, której chcesz udostępnić dokument.

Możesz również w szybki sposób skopiować link do faktury. Wystarczy, że po kliknięciu opcji Export w podglądzie dokumentu, klikniesz ikonę dostępną przy frazie Udostępnij fakturę klientowi. Link do dokumentu zostanie skopiowany do schowka bez podglądu faktury w nowym oknie.
Zabezpieczenie publicznego widoku dokumentów archiwalnych
System chroni publiczny podgląd dokumentów archiwalnych. Jeśli równocześnie od daty utworzenia, wystawienia i terminu płatności minęły ponad 3 miesiące, dostęp do takiego dokumentu wymaga wcześniejszego odblokowania.
W takim przypadku, chcąc zobaczyć dokument za pomocą linku, wymagane jest podanie jednej z poniższych danych:
- NIP nabywcy,
- nazwa nabywcy,
- wartość brutto faktury,
- e-mail nabywcy.
Po kliknięciu linku prowadzącego do faktury pojawi się okno dialogowe z polem do uzupełnienia. Wprowadź w nim wybraną daną z podanych wcześniej opcji - zadziała ona jak hasło i odblokuje dostęp do dokumentu.

Zabezpieczenie widoku publicznego po 3 miesiącach jest domyślnie aktywowane dla wszystkich nowych kont utworzonych od dnia 1 września 2025 r. włącznie lub dla kont, dla których zabezpieczenie zostało włączone przez Operatora na życzenie użytkownika.
W przypadku pozostałych kont, okres po którym widok publiczny zostaje objęty zabezpieczeniem wynosi 12 miesięcy i jest liczony równocześnie od daty utworzenia, wystawienia oraz terminu płatności.
Dezaktywacja zabezpieczenia jest możliwa wyłącznie przez Operatora, na podstawie zgłoszenia użytkownika.
Sprawdź również:
Czym jest i jak działa panel dla Twoich klientów?
Dostęp dla księgowego - link z zaproszeniem
Jak wysłać fakturę w PDF bezpośrednio z systemu?
Jak sprawdzić czy faktura została dostarczona na pocztę kontrahenta?
Powrót
Dodaj komentarz