Produkt jako usługa elektroniczna

Utworzono: 2023-11-07
Ostatnia aktualizacja: 2023-11-07
Liczba odwiedzin posta: 425

W ramach prowadzonej działalności możesz sprzedawać zarówno produkty fizyczne, jak i usługi. W bazie produktów w Fakturowni możesz oznaczyć je jako usługi oraz usługi elektroniczne. Produkt oznaczony jako usługa nie ma stanu magazynowego. Z tego wpisu dowiesz się jak oznaczyć produkt jako usługa elektroniczna oraz jaki ma to wpływ na dokumenty wystawiane w systemie. 


Produkt jako usługa elektroniczna


Aby oznaczyć produkt jako usługa elektroniczna:
.
  1. utwórz nowy produkt w bazie lub przejdź do karty produktu i edytuj wcześniej dodany,
  2. jeśli tworzysz nowy produkt uzupełnij podstawowe dane dotyczące nazwy produktu oraz cen sprzedaży, 


  3. przejdź do sekcji Zobacz więcej opcji lub Ukryj opcje dodatkowe (jeśli już rozwinięte)
  4. zaznacz checkbox obok opcji Usługa


  5. po oznaczeniu produktu jako usługa system wyświetli dodatkową możliwość wyboru, że jest to usługa elektroniczna - jeśli Twój produkt spełnia warunki usługi elektronicznej zaznacz dedykowany checkbox, 


  6. zatwierdź utworzenie produktu lub zapisanie zmian klikając Zapisz na dole formularza. 

W momencie, gdy sprzedawany będzie produkt oznaczony w karcie produktu, jako usługa elektroniczna, na formularzu tworzenia dokumentu a potem na wydruku pojawi się automatycznie oznaczenie kodu procedur WSTO_EE. 



Jeśli kod procedur nie wyświetla się na wydruku dokumentu sprawdź, czy w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Wydruki aktywna jest opcja wyświetlania oznaczenia procedur na wydruku faktury. Więcej o tej opcji przeczytasz w dedykowanym artykule  → Jak wstawić kod GTU oraz oznaczenia procedur na fakturę?


Sprawdź również: Produkt jako usługa


Powrót


Dodaj komentarz