Wysyłaj automatyczne przypomnienie e-mailem tylko w dni robocze

Utworzono: 2023-11-10
Ostatnia aktualizacja: 2025-06-03
Liczba odwiedzin posta: 1352

W systemie Fakturownia możesz skonfigurować automatyczne przypomnienia o nieopłaconych fakturach tak, aby były wysyłane wyłącznie w dni robocze. Dzięki temu unikniesz wysyłki wiadomości w weekendy i święta, co pozwala na bardziej profesjonalną komunikację z klientami. W artykule znajdziesz instrukcję, jak włączyć tę opcję w ustawieniach konta.

Wysyłaj automatyczne przypomnienie e-mailem tylko w dni robocze 


Dla faktury po terminie płatności możesz wygenerować przypomnienie o konieczności uregulowania należności. Taki e-mail można wysłać ręcznie z poziomu dokumentu lub ustawić jego automatyczną wysyłkę. W ustawieniach konta masz możliwość dostosowania harmonogramu przypomnień, w tym także ograniczenia ich wysyłki wyłącznie do dni roboczych.

Aby wysyłać automatyczne przypomnienia tylko w dni robocze:
.
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Powiadomienia e-mail i SMS

    Panel ustawień konta w Fakturowni z zaznaczoną zakładką „Powiadomienia e-mail i SMS” oraz rozwiniętym menu „Ustawienia” w prawym górnym rogu.
     
  2. w sekcji Powiadomienia e-mail o nieopłaconej fakturze aktywuj automatyczne przypomnienia, jeśli jeszcze nie korzystasz z tej opcji, w rubryce Czy automatycznie wysyłać

    Ustawienia powiadomień e-mail o nieopłaconej fakturze z aktywowaną opcją automatycznego wysyłania po 1, 7, 14 i 30 dniach spóźnienia.
     
  3. zaznacz checkbox przy opcji 

    Zaznaczone pole opcji „Wysyłaj przypomnienie e-mailem tylko w dni robocze” w ustawieniach automatycznych powiadomień.

  4. zatwierdź zmiany klikając Zapisz na dole strony.

Po włączeniu opcji Wysyłaj przypomnienie e-mailem tylko w dni robocze system będzie wysyłać przypomnienia tylko w te dni, które są robocze.

Jeśli na przykład ustawisz, że przypomnienie ma zostać automatycznie wysłane 3 dni po terminie płatności, a dzień ten przypadnie w dzień nieroboczy, system wyśle je dopiero w pierwszy przypadający dzień roboczy.
 
UWAGA! Jeśli chcesz, by przypomnienie wysłało się jeszcze przed upłynięciem terminu płatności w polu Czy automatycznie wysyłać skorzystaj z opcji więcej i dodaj dni w zapisie -3, -1, 1, 7..., gdzie cyfra z minusem oznacza ilość dni przed upłynięciem terminu. 

Sprawdź również:  
Automatyczne powiadomienia SMS
Wysyłanie faktury e-mailem do klientów
Automatyczne przypomnienie o braku płatności również dla dokumentów nieksięgowych
Powiadomienie o wzroście faktury wydatkowej od sprzedawcy
Jak wystawić notę odsetkową w przypadku rozbitej płatności?


Powrót


Dodaj komentarz