Nowa płatność - próbuj połączyć automatycznie
Utworzono:
2023-11-30
Ostatnia aktualizacja: 2025-01-22
Ostatnia aktualizacja: 2025-01-22
Liczba odwiedzin posta: 1425
Fakturownia pozwala dodawać płatności na podstawie pliku płatności pobranego z banku oraz ręcznie. System dla każdej płatności podejmie próbę połączenia jej automatycznie z dokumentem. Jeśli w tytule przelewu użyty będzie numer faktury, płatność połączy się z nią automatycznie. Takie samo działanie dotyczy płatności dodawanych ręcznie poprzez zakładkę Płatności. Z tego wpisu dowiesz się, gdzie dostępna jest opcja próbuj połączyć automatycznie w formularzu dodawania płatności.
Aby dodać płatność, którą system spróbuje automatycznie połączyć:
.
Jeżeli przy skorzystaniu z opcji Zapisz system nie znajdzie dokumentu, z którym może połączyć płatność, będziesz mógł zrobić to ręcznie.
Z poziomu podglądu utworzonej płatności, przy opcji Faktura pojawi się fraza Połącz. Po kliknięciu w nią system wyświetli okno z listą dokumentów, które możesz połączyć z płatnością.
Opcja importu płatności na podstawie pliku pobranego z banku dostępna jest po przejściu do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki > Importy Bankowe. Należy wybrać aplikację właściwego banku w opcji rozszerzonej, aktywować aplikację i postępować zgodnie z instrukcjami.
Sprawdź również pozostałe artykuły dotyczące płatności: Opcja płatności w Fakturowni.
Nowa płatność - próbuj połączyć automatycznie
Aby dodać płatność, którą system spróbuje automatycznie połączyć:
.
- przejdź do zakładki Płatności, a następnie z panelu po lewej stronie kliknij przycisk Nowa płatność,
- uzupełnij pola wymagane, czyli rubrykę Kwota i Nazwa (jako nazwa najlepiej podać numer dokumentu, którego płatność dotyczy),
- dodaj datę i formę płatności oraz opcjonalnie uzupełnij opis płatności,
- rozwiń sekcję Zobacz więcej opcji, aby system wyświetlił dodatkowe opcje (jeśli opcje są rozwinięte, pojawi się nazwa Ukryj opcje dodatkowe),
- w tym miejscu dostępny jest checkbox Próbuj połączyć automatycznie, który jest zaznaczony domyślnie,
- jeśli klikniesz przycisk Zapisz system spróbuje połączyć płatność automatycznie (wybór opcji Zapisz i połącz sprawi, że system podejmie próbę powiązania płatności i dodatkowo wyświetli okno, gdzie ta informacja będzie widoczna, jeśli płatność nie połączy się automatycznie, w tym kroku będziesz mógł połączyć ją ręcznie).
Jeżeli przy skorzystaniu z opcji Zapisz system nie znajdzie dokumentu, z którym może połączyć płatność, będziesz mógł zrobić to ręcznie.
Z poziomu podglądu utworzonej płatności, przy opcji Faktura pojawi się fraza Połącz. Po kliknięciu w nią system wyświetli okno z listą dokumentów, które możesz połączyć z płatnością.

Opcja importu płatności na podstawie pliku pobranego z banku dostępna jest po przejściu do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki > Importy Bankowe. Należy wybrać aplikację właściwego banku w opcji rozszerzonej, aktywować aplikację i postępować zgodnie z instrukcjami.
Sprawdź również pozostałe artykuły dotyczące płatności: Opcja płatności w Fakturowni.
Powrót
Dodaj komentarz