Logowanie dwustopniowe - aplikacja Google Authenticator

Utworzono: 2019-08-27
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-25
Liczba odwiedzin posta: 5485

Fakturownia daje Użytkownikom możliwość aktywowania dwustopniowego uwierzytelniania (dwustopniowej weryfikacji) poprzez aplikację Google Authenticator. To zdecydowanie bezpieczniejszy sposób od logowania standardowego. Zamiast wymaganego tylko jednego kroku do uwierzytelnienia (jakim jest podanie hasła), wymagane są dwa - w tym przypadku podanie kodu weryfikacyjnego wygenerowanego przez aplikację Google Authenticator podczas logowania się na swoje konto w Fakturowni. W tym artykule wskażemy jak aktywować 2FA za pomocą aplikacji Google Authenticator. 

Spis treści artykułu:
 

Logowanie dwustopniowe - weryfikacja za pomocą aplikacji - jak włączyć?


Aby włączyć logowanie dwustopniowe za pomocą aplikacji Google Authenticator:
  1. pobierz i zainstaluj aplikację Google Authenticator na swoim urządzeniu mobilnym; 

    Logo alikacji Google Authenticator, która służy do generowania kodów dla logowania za pomocą 2FA.
     
  2. na koncie w Fakturowni kliknij adres e-mail/login widoczny w menu główny obok zakładki Ustawienia; 

    Panel główny z opcjami tworzenia faktur, zamówień, wydatków oraz dostępem do profilu użytkownika z możliwością wylogowania i włączenia trybu ciemnego.
     
  3. następnie z listy wybierz Profil;
  4. kliknij przycisk Edytuj Profil/Zmień hasło, by przejść do formularza edycji danych użytkownika (system może wymagać ponownego zalogowania); 

    Profil użytkownika z wyłączoną dwustopniową weryfikacją oraz opcją edycji profilu lub zmiany hasła, z zaznaczonym przyciskiem 'Edytuj Profil / Zmień hasło'.
     
  5. przy opcji Dwustopniowa weryfikacja kliknij przycisk Zmień

    Ekran edycji profilu użytkownika z wyłączoną dwustopniową weryfikacją, z zaznaczonym przyciskiem 'Zmień' umożliwiającym modyfikację ustawień weryfikacji.
     
  6. w dedykowanym polu wybierz opcję Włączona (aplikacja)

    Wybór opcji dwustopniowej weryfikacji z rozwijanym menu, pokazujący ustawienia „Wyłączona,” „Włączona (email),” „Włączona (aplikacja)” i „Włączona (SMS)”
     
  7. za pomocą aplikacji zeskanuj kod QR wyświetlony w Fakturowni lub wpisz kod, by nawiązać połączenie; 

    Ekran dwustopniowej weryfikacji z wyborem „Włączona (aplikacja)”, kodem QR do zeskanowania oraz polem do wpisania kodu wygenerowanego przez aplikację.
     
  8. w polu Wygenerowany kod wpisz jednorazowy kod wygenerowany w aplikacji dla tego połączenia i zatwierdź aktywację przyciskiem Zapisz

    Ekran weryfikacji dwustopniowej z ustawieniem „Włączona (aplikacja)”, kodem QR do zeskanowania, polem do wpisania kodu z aplikacji oraz przyciskiem „Zapisz”
     
  9. system może wymagać ponownego zalogowania, następnie przekieruje Cię do formularza edycji profilu użytkownika, gdzie pojawi się nowy status dla dwustopniowej weryfikacji - włączona (aplikacja). 

    Ekran edycji profilu z aktywowaną dwustopniową weryfikacją przez aplikację, sekcją preferencji powiadomień email oraz przyciskiem „Zapisz” na dole.
     
Od tego momentu podczas każdego logowania wymagane będzie od Ciebie wprowadzenie kodu weryfikacyjnego dostępnego właśnie w Twojej aplikacji. Wygasa on po każdorazowym naciśnięciu przycisku ZWERYFIKUJ KOD, a na jego miejsce natychmiast pojawia się nowy, co zwiększa Twoje bezpieczeństwo podczas korzystania z Fakturowni.

Ekran logowania dwustopniowej weryfikacji w Fakturownia z polem do wpisania kodu weryfikacyjnego otrzymanego e-mailem oraz przyciskiem 'Zweryfikuj kod'.


Logowanie dwustopniowe - weryfikacja za pomocą aplikacji - jak wyłączyć?


Aby wyłączyć dwustopniową weryfikację:
  1. kliknij adres e-mail/login widoczny w menu główny obok zakładki Ustawienia; 

    Panel główny z opcjami tworzenia faktur, zamówień, wydatków oraz dostępem do profilu użytkownika z możliwością wylogowania i włączenia trybu ciemnego.
     
  2. wybierz opcję Profil;
  3. naciśnij przycisk Edytuj Profil / Zmień hasło

    Ekran profilu użytkownika z aktywowaną dwustopniową weryfikacją przez aplikację, przyciskiem „Edytuj Profil/Zmień hasło” oraz sekcją ustawień logowania przez media społecznościowe
     
  4. kliknij przycisk Zmień przy opcji dwustopniowa weryfikacja;  

    Ekran edycji profilu użytkownika z włączoną dwustopniową weryfikacją przez aplikację, przyciskiem „Zmień” do aktualizacji ustawień zabezpieczeń.
     
  5. wybierz opcję Wyłączona i zatwierdź wybraną opcję przyciskiem Zapisz

    Ekran opcji dwustopniowej weryfikacji z rozwijanym menu, umożliwiającym wybór metody zabezpieczeń: wyłączona, e-mail, aplikacja lub SMS.

Jeśli na koncie aktywna jest opcja Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji), przy próbie wyłącznie dodatkowego zabezpieczenia system wyświetli komunikat. Wskazuje on, że wyłączenie dwustopniowej weryfikacji spowoduje utratę dostępu do danych na koncie, a na stronie głównej pojawi się komunikat z możliwością przejścia do profilu i ponownej aktywacji 2FA.

Komunikat systemowy wskazujący na aktywne zabezpieczenie w postaci 2FA, które może mieć wpływ na dostęp do danych na koncie.

Zanim wyłączysz dwustopniową weryfikację, pamiętaj by dezaktywować to zabezpieczenie. 

W tym celu:
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Bezpieczeństwo

    Panel ustawień dokumentów z możliwością wyboru domyślnej faktury, waluty, języka oraz opcji dotyczących podatku, z zaznaczoną sekcją bezpieczeństwa.
     
  2. odznacz checkbox przy opcji Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (opcja dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji); 

    Panel ustawień bezpieczeństwa z opcjami automatycznego wylogowywania, blokady ekranu i wymogu logowania z dwustopniową weryfikacją.
     
  3. zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.

Po wyłączeniu tej opcji możesz dezaktywować 2FA bez obaw, że system zablokuje możliwość dostępu do danych na koncie. 

Sprawdź również:
Logowanie dwustopniowe - weryfikacja mailowa
Logowanie dwustopniowe - weryfikacja SMS
Czy moje dane w Fakturowni są bezpieczne?
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
Zabezpieczenie przed zmianą numeru konta bankowego na wystawianych fakturach
Automatyczne wylogowywanie z innych komputerów


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
anonim
Nie mogę szainstaliwac

2022-05-07 11:45


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o doprecyzowanie, czego dokładnie nie mogą Państwo zainstalować?
Możliwość instalacji na Państwa urządzeniu aplikacji jak np. Google Authenticator nie jest zależne od zespołu Fakturowni.

Pozdrawiam
Kacper

2022-05-09 14:15


Dodaj komentarz