Logowanie dwustopniowe - weryfikacja SMS
Utworzono:
2024-11-08
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-25
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-25
Liczba odwiedzin posta: 112
W Fakturowni możesz zabezpieczyć swoje konto dzięki dwustopniowej weryfikacji SMS. Poza hasłem, podczas logowania wymagany jest jednorazowy kod wysyłany na Twój telefon, co zapewnia dodatkową ochronę przed nieautoryzowanym dostępem. Taki poziom zabezpieczeń sprawia, że korzystanie z Fakturowni jest teraz jeszcze bezpieczniejsze. W tym artykule wskażemy, jak aktywować te wersję 2FA dla swojego loginu.
Spis treści artykułu:
Aby włączyć logowanie dwustopniowe za pomocą SMS:
Od tej pory podczas każdego logowania wymagane będzie od Ciebie wprowadzenie kodu weryfikacyjnego przesłanego za pomocą SMS, co zwiększa Twoje bezpieczeństwo podczas korzystania z Fakturowni.
Aby wyłączyć dwustopniową weryfikację:
Jeśli na koncie aktywna jest opcja Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji), przy próbie wyłącznie dodatkowego zabezpieczenia system wyświetli komunikat. Wskazuje on, że wyłączenie dwustopniowej weryfikacji spowoduje utratę dostępu do danych na koncie, a na stronie głównej pojawi się komunikat z możliwością przejścia do profilu i ponownej aktywacji 2FA.
Zanim wyłączysz dwustopniową weryfikację, pamiętaj by dezaktywować to zabezpieczenie.
W tym celu:
Sprawdź również:
Logowanie dwustopniowe - aplikacja Google Authenticator
Logowanie dwustopniowe - weryfikacja mailowa
Czy moje dane w Fakturowni są bezpieczne?
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
Zabezpieczenie przed zmianą numeru konta bankowego na wystawianych fakturach
Automatyczne wylogowywanie z innych komputerów
Spis treści artykułu:
Logowanie dwustopniowe - weryfikacja SMS - jak włączyć?
UWAGA! Aby włączyć dwustopniową weryfikację za pomocą kodów SMS, uzupełnij pole Numer komórkowy w profilu użytkownika.
Aby włączyć logowanie dwustopniowe za pomocą SMS:
- kliknij adres e-mail/login widoczny w menu główny obok zakładki Ustawienia;
- następnie z listy wybierz Profil;
- kliknij przycisk Edytuj Profil/Zmień hasło, by przejść do formularza edycji danych użytkownika (system może wymagać ponownego zalogowania);
- sprawdź czy w polu Numer komórkowy podałeś numer, na który system będzie mógł wysyłać kody do weryfikacji;
- przy opcji Dwustopniowa weryfikacja kliknij przycisk Zmień;
- w dedykowanym polu wybierz opcję Włączona (SMS);
- kliknij przycisk Wyślij SMS z kodem weryfikacyjnym, by system wygenerował pierwszy kod do aktywacji dwustopniowej weryfikacji;
- na podany w profilu użytkownika numer telefonu otrzymasz wiadomość z kodem weryfikacyjnym;
- kod weryfikacyjny z wiadomości wpisz w pole Wprowadź kod weryfikacyjny wysłany SMS-em i kliknij Zapisz na komunikacie;
- system przekieruje Cię do formularza edycji profilu użytkownika, gdzie pojawi się nowy status dla dwustopniowej weryfikacji.
Od tej pory podczas każdego logowania wymagane będzie od Ciebie wprowadzenie kodu weryfikacyjnego przesłanego za pomocą SMS, co zwiększa Twoje bezpieczeństwo podczas korzystania z Fakturowni.
Logowanie dwustopniowe - weryfikacja SMS - jak wyłączyć?
Aby wyłączyć dwustopniową weryfikację:
- kliknij adres e-mail/login widoczny w menu główny obok zakładki Ustawienia;
- wybierz opcję Profil;
- naciśnij przycisk Edytuj Profil / Zmień hasło;
- kliknij przycisk Zmień przy opcji dwustopniowa weryfikacja;
- wybierz opcję Wyłączona i zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz;
- z poziomu edycji profilu użytkownika pojawi się informacja, że dwustopniowa weryfikacja jest dla tego loginu wyłączona.
Jeśli na koncie aktywna jest opcja Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji), przy próbie wyłącznie dodatkowego zabezpieczenia system wyświetli komunikat. Wskazuje on, że wyłączenie dwustopniowej weryfikacji spowoduje utratę dostępu do danych na koncie, a na stronie głównej pojawi się komunikat z możliwością przejścia do profilu i ponownej aktywacji 2FA.
Zanim wyłączysz dwustopniową weryfikację, pamiętaj by dezaktywować to zabezpieczenie.
W tym celu:
- przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Bezpieczeństwo;
- odznacz checkbox przy opcji Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (opcja dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji);
- zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.
Logowanie dwustopniowe - aplikacja Google Authenticator
Logowanie dwustopniowe - weryfikacja mailowa
Czy moje dane w Fakturowni są bezpieczne?
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
Zabezpieczenie przed zmianą numeru konta bankowego na wystawianych fakturach
Automatyczne wylogowywanie z innych komputerów
Powrót
Dodaj komentarz