Logowanie dwustopniowe - weryfikacja SMS

Utworzono: 2024-11-08
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-25
Liczba odwiedzin posta: 112

W Fakturowni możesz zabezpieczyć swoje konto dzięki dwustopniowej weryfikacji SMS. Poza hasłem, podczas logowania wymagany jest jednorazowy kod wysyłany na Twój telefon, co zapewnia dodatkową ochronę przed nieautoryzowanym dostępem. Taki poziom zabezpieczeń sprawia, że korzystanie z Fakturowni jest teraz jeszcze bezpieczniejsze. W tym artykule wskażemy, jak aktywować te wersję 2FA dla swojego loginu. 

Spis treści artykułu:
 


Logowanie dwustopniowe - weryfikacja SMS - jak włączyć?

 
UWAGA! Aby włączyć dwustopniową weryfikację za pomocą kodów SMS, uzupełnij pole Numer komórkowy w profilu użytkownika

Aby włączyć logowanie dwustopniowe za pomocą SMS:
  1. kliknij adres e-mail/login widoczny w menu główny obok zakładki Ustawienia; 

    Panel główny z opcjami tworzenia faktur, zamówień, wydatków oraz dostępem do profilu użytkownika z możliwością wylogowania i włączenia trybu ciemnego.
     
  2. następnie z listy wybierz Profil;
  3. kliknij przycisk Edytuj Profil/Zmień hasło, by przejść do formularza edycji danych użytkownika (system może wymagać ponownego zalogowania); 

    Profil użytkownika z wyłączoną dwustopniową weryfikacją oraz opcją edycji profilu lub zmiany hasła, z zaznaczonym przyciskiem 'Edytuj Profil / Zmień hasło'.
     
  4. sprawdź czy w polu Numer komórkowy podałeś numer, na który system będzie mógł wysyłać kody do weryfikacji; 

    Pole formularza z ustawionym numerem komórkowym dla weryfikacji dwuskładnikowej, z adresem e-mail użytkownika widocznym powyżej.
     
  5. przy opcji Dwustopniowa weryfikacja kliknij przycisk Zmień

    Ekran edycji profilu użytkownika z wyłączoną dwustopniową weryfikacją, z zaznaczonym przyciskiem 'Zmień' umożliwiającym modyfikację ustawień weryfikacji.
     
  6. w dedykowanym polu wybierz opcję Włączona (SMS)

    Menu ustawień dwustopniowej weryfikacji z zaznaczoną opcją 'Włączona (SMS)' dla zwiększenia bezpieczeństwa konta.
     
  7. kliknij przycisk Wyślij SMS z kodem weryfikacyjnym, by system wygenerował pierwszy kod do aktywacji dwustopniowej weryfikacji; 

    Panel weryfikacji dwustopniowej z opcją 'Włączona (SMS)' i przyciskiem 'Wyślij SMS z kodem weryfikacyjnym' dla autoryzacji konta.
     
  8. na podany w profilu użytkownika numer telefonu otrzymasz wiadomość z kodem weryfikacyjnym;
  9. kod weryfikacyjny z wiadomości wpisz w pole Wprowadź kod weryfikacyjny wysłany SMS-em i kliknij Zapisz na komunikacie; 

    Okno weryfikacji dwustopniowej z aktywną opcją 'Włączona (SMS)', polem na kod weryfikacyjny i przyciskiem 'Zapisz' do potwierdzenia.
     
  10. system przekieruje Cię do formularza edycji profilu użytkownika, gdzie pojawi się nowy status dla dwustopniowej weryfikacji.  

    Okno edycji profilu użytkownika z aktywną dwustopniową weryfikacją SMS oraz zaznaczonymi opcjami otrzymywania powiadomień mailowych.

Od tej pory podczas każdego logowania wymagane będzie od Ciebie wprowadzenie kodu weryfikacyjnego przesłanego za pomocą SMS, co zwiększa Twoje bezpieczeństwo podczas korzystania z Fakturowni.

Panel logowania do systemu z aktywną dwustopniową weryfikacją SMS, polem na kod weryfikacyjny i przyciskiem 'Zweryfikuj kod'.
 

Logowanie dwustopniowe - weryfikacja SMS - jak wyłączyć?


Aby wyłączyć dwustopniową weryfikację:
  1. kliknij adres e-mail/login widoczny w menu główny obok zakładki Ustawienia; 

    Panel główny z opcjami tworzenia faktur, zamówień, wydatków oraz dostępem do profilu użytkownika z możliwością wylogowania i włączenia trybu ciemnego.
     
  2. wybierz opcję Profil;
  3. naciśnij przycisk Edytuj Profil / Zmień hasło

    Profil użytkownika z opcjami edycji profilu, zmiany hasła, oraz włączoną dwustopniową weryfikacją przez SMS.
     
  4. kliknij przycisk Zmień przy opcji dwustopniowa weryfikacja; 

    Ekran edycji profilu użytkownika z włączoną dwustopniową weryfikacją przez SMS i przyciskiem 'Zmień'.
     
  5. wybierz opcję Wyłączona i zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz

    Menu wyboru statusu dwustopniowej weryfikacji, z opcjami 'Wyłączona', 'Włączona (email)', oraz 'Włączona (aplikacja)'.
     
  6. z poziomu edycji profilu użytkownika pojawi się informacja, że dwustopniowa weryfikacja jest dla tego loginu wyłączona. 

Jeśli na koncie aktywna jest opcja Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji), przy próbie wyłącznie dodatkowego zabezpieczenia system wyświetli komunikat. Wskazuje on, że wyłączenie dwustopniowej weryfikacji spowoduje utratę dostępu do danych na koncie, a na stronie głównej pojawi się komunikat z możliwością przejścia do profilu i ponownej aktywacji 2FA.

Zanim wyłączysz dwustopniową weryfikację, pamiętaj by dezaktywować to zabezpieczenie. 

W tym celu:
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Bezpieczeństwo

    Panel ustawień dokumentów z możliwością wyboru domyślnej faktury, waluty, języka oraz opcji dotyczących podatku, z zaznaczoną sekcją bezpieczeństwa.
     
  2. odznacz checkbox przy opcji Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (opcja dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji); 

    Panel ustawień bezpieczeństwa z opcjami automatycznego wylogowywania, blokady ekranu i wymogu logowania z dwustopniową weryfikacją.
     
  3. zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.
Po wyłączeniu tej opcji możesz dezaktywować 2FA bez obaw, że system zablokuje możliwość dostępu do danych na koncie. 
 
Sprawdź również:
Logowanie dwustopniowe - aplikacja Google Authenticator
Logowanie dwustopniowe - weryfikacja mailowa
Czy moje dane w Fakturowni są bezpieczne?
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
Zabezpieczenie przed zmianą numeru konta bankowego na wystawianych fakturach
Automatyczne wylogowywanie z innych komputerów


Powrót


Dodaj komentarz