Blokada usuwania faktur

Utworzono: 2020-02-14
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-28
Liczba odwiedzin posta: 2718

Użytkownicy posiadający role właściciel konta oraz administrator mają możliwość konfiguracji dostępu do wybranych funkcji programu dla osób posiadających dostęp do konta.

Jedną z nich jest blokada usuwania faktur, po jej aktywacji użytkownikowi znika opcja Usuń przy dokumentach (nie dotyczy dokumentów magazynowych).

Porównanie widoku faktury z aktywną i nieaktywną opcją „Usuń” – blokada usuwania faktur w systemie fakturowym.
Widok listy dokumentów WZ z aktywną i zablokowaną opcją usuwania – blokada usuwania faktur w systemie faktur online.

Chcąc aktywować tę funkcję, przejdź do:
  1. Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia
  2. w polu Blokada usuwania faktur możesz wybrać jedną z trzech opcji
  3. zapisz ustawienia, klikając w przycisk Zapisz na dole strony;

Nie - blokada nie obowiązuje, żadnego z użytkowników konta;

Tylko dla użytkowników - zablokujesz możliwość usuwania faktury pracownikom, którzy posiadają w systemie rolę Użytkownik, Księgowy i własne role równorzędne z uprawnieniami Użytkownika;

Dla użytkowników i administratorów - zablokujesz możliwość usuwania faktury dla wszystkich użytkowników konta w Fakturowni Właścicielowi KontaAdministratorowiKsięgowemuUżytkownikom i innym rolom własnym. W celu usunięcia faktury przez Właściciela Konta należy uprzednio zmienić ustawienia na Nie lub na zabezpieczenia Tylko dla użytkowników.

 
Rozwijane menu ustawień z opcją blokady usuwania faktur, wybraną wartością „Tylko dla użytkowników” w systemie fakturowym.

Sprawdź również: 
Zablokowanie ręcznej zmiany daty wystawienia
Blokowanie edycji i kasowania faktury po jej wysłaniu
Blokada zmiany statusu faktury
Zablokowanie ręcznej zmiany numeru faktury
Blokowanie edycji i kasowania faktury po jej wydrukowaniu


Powrót


Dodaj komentarz