Jak zmienić walutę w produkcie

Utworzono: 2012-12-11
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-04
Liczba odwiedzin posta: 4791

Fakturownia umożliwia przypisanie odpowiedniej waluty do cen sprzedaży produktów. Dzięki temu możesz precyzyjnie zarządzać swoimi produktami i dopasować je do transakcji międzynarodowych. System przy tworzeniu faktury, automatycznie zaczyta walutę sprzedaży zgodną z ustawieniami produktu. Sprawdź w artykule, jak w prosty sposób ustawić walutę w karcie produktu i usprawnić obsługę sprzedaży w różnych walutach.

Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Jak ustawić walutę sprzedaży produktu?


System pozwala na określenie w karcie produktu, domyślnej waluty, w której konkretny produkt będzie sprzedawany. 

Aby określić walutę sprzedaży produktu:
 
  1. przejdź do zakładki Produkty lub Magazyn > Produkty, jeśli korzystasz z obsługi magazynowej, 

    Menu systemu księgowego z rozwiniętą zakładką Magazyn, zawierającą opcje: Produkty, Cenniki, Dokumenty magazynowe, Magazyny, Przyjęcie, Wydanie.
     
  2. za pomocą przycisku Nowy produkt, przejdź do formularza tworzenia nowego produktu w bazie lub skorzystaj z opcji edycji, by zmienić ustawienia produktu, który jest już utworzony na koncie, 

    Lista produktów w systemie księgowym z zaznaczonym przyciskiem 'Nowy produkt' oraz opcją edycji dla wybranego produktu.
     
  3. jeśli tworzysz nowy produkt, uzupełnij wymagane pola, rubryki na górze formularza odnoszą się do cen sprzedaży produktu,
  4. w polu Waluta możesz wybrać domyślną walutę sprzedaży produktu, która będzie podpowiadać się podczas tworzenia dokumentów sprzedażowych, jeśli chcesz wybrać inną walutę niż domyślnie podpowiadane, skorzystaj z opcji więcej i wybierz z pełnej listy walut, 

    Formularz dodawania nowego produktu z możliwością wyboru waluty sprzedaży, w tym PLN, EUR, USD, i innych.
     
  5. zatwierdź utworzenie/edycję produktu przyciskiem Zapisz, który znajdziesz na dole strony. 

Jeśli dodajesz produkt do bazy z poziomu faktury, utworzy się on w bazie z taką walutą sprzedaży, jaką określiłeś w walucie dokumentu. Jeśli natomiast domyślna waluta dokumentu jest inna niż waluta produktu, wówczas po dodaniu produktu do formularza tworzenia faktury, system wyświetli komunikat wskazujący, że produkt wprowadzono do bazy w innej walucie niż wybrana na fakturze. Jeśli waluta produktu będzie inna niż waluta dokumentu, wówczas cena nie zostanie automatycznie przeliczona na walutę faktury.
 
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również:
Jak wykazać dwie waluty w sekcji 'Do zapłaty' na fakturze?
Waluta główna konta, waluta dokumentu i waluta konta bankowego
Jak wystawić w systemie fakturę dwuwalutową?
Produkt wprowadzono w innej walucie niż wybrana na fakturze


Powrót


Dodaj komentarz