[FAQ] Integracja Fakturowni z Allegro
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-27
- Jakie daty pojawiają się na fakturach tworzonych przy pomocy integracji z Allegro?
- Chcę wygenerować dokumenty dla zamówień sprzed uruchomienia integracji z Allegro
- Czy można podłączyć dwa lub więcej kont Allegro do jednego konta w Fakturowni?
- Integracja nie generuje dokumentów, a wchodząc w ustawienia integracji widzę pola do wprowadzenia danych do logowania, co się stało?
- W jaki sposób mogę synchronizować stany magazynowe oraz produkty?
- Czy mogę wystawiać e-paragony w integracji z Allegro?
- Funkcja wystawiania dokumentów OSS dla Węgier, Czech i Słowacji - najczęściej zadawane pytania
Jakie daty pojawiają się na fakturach tworzonych przy pomocy integracji z Allegro?
Poniżej opisano, jak daty występujące na dokumentach sprzedaży różnią się w zależności od tego, czy zamówienie jest opłacone, czy nie:- Jeśli zamówienie jest opłacone, to:
- Data płatności = data płatności z Allegro
- Data sprzedaży = data płatności z Allegro
- Data wystawienia = data zmiany statusu na ten wywołujący fakturę
- Jeśli zamówienie jest nieopłacone, to:
- Data płatności = nie ma (lub termin zapłaty)
- Data sprzedaży = data zmiany statusu na ten wywołujący fakturę
- Data wystawienia = data zmiany statusu na ten wywołujący fakturę
Chcę wygenerować dokumenty dla zamówień sprzed uruchomienia integracji z Allegro
Integracja Fakturowni z Allegro zaczyna wystawiać faktury od momentu jej uruchomienia. Jeśli chcesz wystawić faktury dla zamówień sprzed uruchomienia integracji, zmień ich status w Allegro na taki, który uruchamia generowanie faktur. Po godzinie sprawdź, czy faktury zostały wystawione.
Pamiętaj! Synchronizacja odbywa się stale co godzinę, a dokładniej w 50. minucie (np. 00:50, 01:50 itd.). Aby faktura została wystawiona, zamówienie musi mieć odpowiedni status w momencie synchronizacji.
Czy można podłączyć dwa lub więcej kont Allegro do jednego konta w Fakturowni?
Automatyczna integracja Fakturowni z Allegro pozwala na podłączenia jednego konta Allegro do jednego konta w Fakturowni.
W przypadku drugiego lub kolejnego konta z Allegro, polecamy korzystać z ręcznego generowania dokumentów sprzedaży za pomocą integracji Allegro CSV.
Integracja nie generuje dokumentów, a wchodząc w ustawienia integracji (za pomocą ścieżki Ustawienia> Integracje i dodatki> Allegro> Ustawienia), widzę pola do wprowadzenia danych do logowania, co się stało?
Integracja może się rozłączyć, jeśli wylogujesz się ze wszystkich kont w Allegro lub zmienisz e-mail/hasło. W takich przypadkach trzeba na nowo połączyć Allegro z Fakturownią. Po ponownym połączeniu kont, zaktualizuj status zamówień, do których brakuje dokumentów sprzedaży. Pamiętaj, aby zrobić to tylko dla tych zamówień, które nie mają jeszcze wystawionych faktur, aby uniknąć ich duplikacji.
Synchronizacja odbywa się co godzinę o 50. minucie. Faktury zostaną automatycznie wystawione, jeśli zamówienie ma odpowiedni status w momencie synchronizacji.
W jaki sposób mogę synchronizować stany magazynowe oraz produkty?
Automatyczna integracja Fakturowni z Allegro nie oferuje pełnej synchronizacji magazynów.
Jeśli jednak masz włączone Produkty lub moduł Magazyn w Fakturowni, system może automatycznie łączyć produkty z faktury z tymi, które są już w bazie. W takim przypadku stan magazynowy w Fakturowni zostanie odpowiednio pomniejszony.
Jak to zrobić?
Podczas wystawiania oferty w Allegro możesz przypisać kod produktu w polu Sygnatura.
Aby produkty z Allegro były prawidłowo kojarzone z tymi w Fakturowni:
-
Włącz w Fakturowni opcję kojarzenia po kodzie produktu. Instrukcję znajdziesz tutaj: Baza Wiedzy
-
Wprowadź kody produktów do bazy w Fakturowni – najczęściej będzie to kod SKU.
Po tych krokach nowe zamówienie z Allegro, które zawiera produkt z przypisanym kodem (Sygnatura w aukcji Allegro) zgodnym z kodem produktu w Fakturowni, zostanie prawidłowo powiązane. Dzięki temu unikniesz tworzenia zdublowanych pozycji w bazie produktów.
Czy mogę wystawiać e-paragony w integracji z Allegro?
Tak, możesz wystawiać e-paragony w integracji z Allegro, ale musisz mieć wykupiony moduł Paragony.pl z opcją e-paragonów.
Jak to skonfigurować?
-
Wykup moduł Paragony.pl
Moduł jest niezbędny do fiskalizacji i wystawiania e-Paragonów. Instrukcja dot. uruchomienia e-Paragonów w Fakturowni. -
Włącz automatyczną fiskalizację
W Fakturowni przejdź do Ustawienia > Ustawienia konta i aktywuj opcję Automatyczna fiskalizacja paragonów po utworzeniu przez API oraz Automatyczne wysyłanie e-paragonów emailem. -
Ustaw domyślny sposób wydruku na e-Paragon
W Ustawienia > Drukarki fiskalne edytuj swoją drukarkę i zmień Domyślny sposób wydruku na e-Paragon. -
Wybierz domyślną drukarkę fiskalną
Możesz ustawić ją globalnie w Ustawieniach konta lub osobno dla każdego Działu. Jeśli tego nie zrobisz, system wybierze najstarszą drukarkę na Twoim koncie. -
Dodaj link do e-Paragonu w wiadomościach do kupujących
W szablonie maili e-paragonów wysyłanych z Fakturowni umieść URL do podglądu e-Paragonu jako{{{e_receipt_view_url}}}
. Dzięki temu kupujący otrzyma link zarówno w wiadomości na Allegro, jak i na e-mailu.
Po tej konfiguracji system automatycznie będzie wystawiał e-paragony i udostępniał je kupującym.
Funkcja wystawiania dokumentów OSS dla Węgier, Czech i Słowacji - najczęściej zadawane pytania
Czy mogę wystawiać faktury w języku czeskim/słowackim/węgierskim w OSS?
Nasza integracja z Allegro nie zmienia języka faktur automatycznie. Możesz go ustawić ręcznie w Ustawienia > Dane firmy > Domyślny język faktur. Możliwe jest ustawienie jednego języka, dodatkowego (np. angielski) lub kombinacji (np. polski + czeski).
Dlaczego w Allegro jest tylko OSS, a nie WDT/WSTO/Eksport?
Faktury OSS to najprostszy sposób rozliczeń przy sprzedaży zagranicznej, w szczególności gdy większość dostaw realizowanych na Allegro odbywa się wysyłkowo z Polski. Ponieważ proces wystawiania dokumentów sprzedaży w integracji jest w pełni zautomatyzowany, system nie jest w stanie jednoznacznie określić typu sprzedaży zagranicznej (np. WDT, WSTO, Eksport), gdyż klasyfikacja zależy m.in. od rejestracji w VIES, miejsca i sposobu transportu zamówienia.
Pamiętaj, aby zawsze konsultować decyzje o wystawianiu takich dokumentów ze swoją księgowością, aby uniknąć błędów w rozliczeniach.
Powrót
Dodaj komentarz