Wiele faktur zaliczkowych do jednego zamówienia

Utworzono: 2013-11-14
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-25
Liczba odwiedzin posta: 3474

Jednym ze sposobów płatności za transakcję jest płatność ratalna. Aby zafakturować w Fakturowni kilka płatności do jednej transakcji, należy to zrobić, wykorzystując dokument zamówienia, faktury zaliczkowe i fakturę końcową. Podpowiadamy co zrobić, aby w ramach zamówienia wystawić kilka takich dokumentów księgowych.

  1. Najpierw wystaw zamówienie, które będzie opiewać na całą kwotę transakcji. Dzięki temu system pozna kwotę, od której ma odejmować kolejne raty wykazane na zaliczkach, celem wskazania wysokości ostatniej raty przy fakturze końcowej.
  2. Po wystawieniu zamówienia, z poziomu podglądu tego dokumentu klikamy przycisk: Wystaw > Wystaw Zaliczkową.
  3. Każdą kolejną fakturę zaliczkową wystaw w podobny sposób: otwórz wystawione zamówienie i ponownie wykonaj taką samą procedurę (kliknij Wystaw > Wystaw zaliczkową).  Dzięki wystawieniu faktur zaliczkowych z zamówienia, program powiąże wszystkie zaliczki z tym samym zamówieniem i zaliczy je na poczet jednej transakcji. 
  4. Na sam koniec realizacji transakcji wynikającej z zamówienia, możesz wystawić fakturę końcową. W tym celu wystarczy wejść w podgląd jakiejkolwiek faktury zaliczkowej, powiązanej z zamówieniem, i kliknąć Więcej opcji > Wystaw końcową. Zamówienie łączy wszystkie faktury zaliczkowe, a system zlicza kwoty na nich wykazane, stąd też na fakturze końcowej automatycznie pojawi się kwota domykająca wartość transakcji.


Powrót


Dodaj komentarz