Czym jest KP dowód wpłaty i jak go wystawić?

Utworzono: 2013-03-06
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-26
Liczba odwiedzin posta: 14342

KP (kasa przyjęła), czyli dowód wpłaty, to dokument potwierdzający przyjęcie gotówki przez firmę. W Fakturowni możesz łatwo wystawić taki dokument, aby zapewnić prawidłowe rozliczenie transakcji gotówkowych. W artykule wyjaśniamy, jak stworzyć dowód wpłaty krok po kroku i jak zarządzać dokumentami finansowymi w systemie.
Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Czym jest dokument KP?


W Fakturowni możliwe jest wystawianie dokumentu KP dowód wpłaty. Jest to dokument potwierdzający otrzymanie płatności (KP - kasa przyjęła). Można wykupić wzór dokumentu w sklepie i wypełnić go ręcznie albo wygenerować w naszym programie. 

Jak wystawić dokument KP w Fakturowni?


Aby wystawić dokument KP w Fakturowni, należy najpierw aktywować ten typ dokumentu w ustawieniach konta. W tym celu:
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto

    Menu ustawień konta w systemie Fakturowania z widocznymi opcjami, takimi jak użytkownicy, kategorie, API i integracje z dodatkami.
     
  2. w sekcji Jakie dokumenty wystawiać zaznacz checkbox przy opcji KP dowód wpłaty

    Opcje konfiguracji dokumentów w systemie Fakturowania, z zaznaczonymi opcjami aktywacji 'KP dowód wpłaty' i przyciskiem 'Zapisz'.
     
  3. zatwierdź wprowadzone w ustawieniach zmiany przyciskiem Zapisz

Po aktywacji w ustawieniach konta możesz wystawiać KP w systemie. W tym celu przejdź do zakładki Przychody i z listy wybierz KP. Następnie skorzystaj z przycisku Dodaj. KP możesz również wystawić bezpośrednio z poziomu strony głównej konta za pomocą przycisku + KP dowód wpłaty

Menu systemu Fakturowania z widoczną opcją 'KP dowód wpłaty' w sekcji przychody oraz przyciskiem do wystawienia dokumentu KP.

KP możesz również wystawić bezpośrednio z poziomu faktury sprzedażowej zgodnie z instrukcją Jak wystawić KP bezpośrednio z poziomu faktury sprzedażowej?.

Dokument należy sporządzić zawsze w 2 egzemplarzach, przy czym oryginał dostarczamy osobie, która wpłaca należność, jako dowód uiszczenia zapłaty. Kopia pozostaje u wystawcy. 

KP musi zawierać takie elementy jak:
  • typ dokumentu,
  • numer KP,
  • miejsce i datę wystawienia,
  • dane firmy/osoby przyjmującej zapłatę,
  • dane wpłacającego,
  • określenie kwoty (za co została wpłacona, rodzaj usługi, numer faktury) i podanie wartości dokonanej wpłaty,
  • podanie tego, który dokument wystawił,
  • potwierdzenie otrzymania kwoty.
Formularz wystawiania dokumentu KP dowód wpłaty z polami dla daty, miejsca, danych przyjmującego i szczegółów transakcji.
 
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również:
Jak utworzyć dokument KW - kasa wydała?
Uwzględniaj przychody płacone gotówką w raporcie kasowym
Uwzględniaj wydatki płacone gotówką w raporcie kasowym
Jak stworzyć raport kasowy?


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Anita Kowalczyk
Dzień dobry. Tak pomocny, tylko, że nie wiem czy trzeba osobno teraz w magazynie wybrać i rozpisać WZ, żeby zeszło ze stanu? Ponieważ dopiero testuję Państwa program , to dopowiem, że mam wrażenie, że jak wypisałam fakturę to samo zeszło ze stanu. Proszę mnie pokierować w rozważaniu i testowaniu. Z wyrazami szacunku: Anita Kowalczyk

2020-08-24 08:21


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w Fakturowni można włączyć automatyczne tworzenie dokumentów WZ i PZ:
https://pomoc.fakturownia.pl/151210-Jak-automatycznie-wystawiac-dokumenty-WZ-i-PZ-przy-dodawaniu-faktur-do-systemu-

Ustawienie to jednak nie dotyczy dokumentów KP - dokumenty te powinny być wystawiane jako potwierdzenie wpłaty za dane faktury, nie jako dokumenty rejestrujące sprzedaż i zdejmujące produkty z magazynu. Jesli wystawimy KP z produktami w pozycjach KP, system zarejestruje sprzedaż jako "Sprzedano bez dokumentów magazynowych", dokument WZ można ewetualnie dodać ręcznie z poziomu podglądu dokumentu.

Sugeruję jednak rejestrować sprzedaż fakturami / paragonami, do których dokumenty WZ mogą być tworzone automatycznie, a dokumenty KP dodawać z poziomu podglądu faktury jako zarejestrowanie otrzymania płatności za fakturę:
https://pomoc.fakturownia.pl/459446-Automatyzacja-KP-Kasa-Przyjela

Pozdrawiam,
Kacper Seta

2020-08-24 13:02


Avatar sugester medium
Tomasz
Czy istnieje możliwość zdefiniowania treści w pozycji 6 na KP (czyli opisu wpłaty ewentualnie też wypłaty na dokumentach KW)? Dokonujemy usług przekazów pieniężnych i każdą wpłatę i wypłatę rejestrujemy jako KP i KW. Byłoby nam wygodniej, gdyby nazwę pozycji (np. "wpłata gotówka - przekaz pieniężny") można było zdefiniować i np. wybrac z listy, a nie wpisywać z każdym razem.

2022-12-16 11:49


tomaszs
tomaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

Można w takim wypadku dodać usługę ze stałą nazwą do zakładki Produkty i wpisując część nazwy reszta zostanie podpowiedziana przez program w formie listy.

Poniżej załączam artykuł dotyczący dodawania usługi w programie:
https://pomoc.fakturownia.pl/2794899-Produkt-jako-usluga

W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do Państwa dyspozycji.

Pozdrawiam, Tomasz

2022-12-16 12:42


Avatar sugester medium
Tomasz
Dzień dobry,
Czy możliwe jest wstawienie skanu podpisu osoby wystawiającej kp? Klienci mają zastrzeżenia, że wysłane do nich kp nie posiada podpisu wystawcy. Podobno wymaga tego ustawa o rachunkowości.

2024-04-08 19:16


Avatar sugester medium
Ewelina
Dzień dobry,

Nie ma możliwości wstawienia skanu podpisu osoby wystawiającej KP.

Pozdrawiam
Ewelina

2024-04-09 15:04


Dodaj komentarz