Czym jest KP dowód wpłaty i jak go wystawić?
Utworzono:
2013-03-06
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-26
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-26
Liczba odwiedzin posta: 14342
KP (kasa przyjęła), czyli dowód wpłaty, to dokument potwierdzający przyjęcie gotówki przez firmę. W Fakturowni możesz łatwo wystawić taki dokument, aby zapewnić prawidłowe rozliczenie transakcji gotówkowych. W artykule wyjaśniamy, jak stworzyć dowód wpłaty krok po kroku i jak zarządzać dokumentami finansowymi w systemie.
W Fakturowni możliwe jest wystawianie dokumentu KP dowód wpłaty. Jest to dokument potwierdzający otrzymanie płatności (KP - kasa przyjęła). Można wykupić wzór dokumentu w sklepie i wypełnić go ręcznie albo wygenerować w naszym programie.
Aby wystawić dokument KP w Fakturowni, należy najpierw aktywować ten typ dokumentu w ustawieniach konta. W tym celu:
Po aktywacji w ustawieniach konta możesz wystawiać KP w systemie. W tym celu przejdź do zakładki Przychody i z listy wybierz KP. Następnie skorzystaj z przycisku Dodaj. KP możesz również wystawić bezpośrednio z poziomu strony głównej konta za pomocą przycisku + KP dowód wpłaty.
KP możesz również wystawić bezpośrednio z poziomu faktury sprzedażowej zgodnie z instrukcją Jak wystawić KP bezpośrednio z poziomu faktury sprzedażowej?.
Dokument należy sporządzić zawsze w 2 egzemplarzach, przy czym oryginał dostarczamy osobie, która wpłaca należność, jako dowód uiszczenia zapłaty. Kopia pozostaje u wystawcy.
KP musi zawierać takie elementy jak:
Sprawdź również:
Jak utworzyć dokument KW - kasa wydała?
Uwzględniaj przychody płacone gotówką w raporcie kasowym
Uwzględniaj wydatki płacone gotówką w raporcie kasowym
Jak stworzyć raport kasowy?
Instrukcja
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Czym jest dokument KP?
W Fakturowni możliwe jest wystawianie dokumentu KP dowód wpłaty. Jest to dokument potwierdzający otrzymanie płatności (KP - kasa przyjęła). Można wykupić wzór dokumentu w sklepie i wypełnić go ręcznie albo wygenerować w naszym programie.
Jak wystawić dokument KP w Fakturowni?
Aby wystawić dokument KP w Fakturowni, należy najpierw aktywować ten typ dokumentu w ustawieniach konta. W tym celu:
- przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto;
- w sekcji Jakie dokumenty wystawiać zaznacz checkbox przy opcji KP dowód wpłaty;
- zatwierdź wprowadzone w ustawieniach zmiany przyciskiem Zapisz.
Po aktywacji w ustawieniach konta możesz wystawiać KP w systemie. W tym celu przejdź do zakładki Przychody i z listy wybierz KP. Następnie skorzystaj z przycisku Dodaj. KP możesz również wystawić bezpośrednio z poziomu strony głównej konta za pomocą przycisku + KP dowód wpłaty.
KP możesz również wystawić bezpośrednio z poziomu faktury sprzedażowej zgodnie z instrukcją Jak wystawić KP bezpośrednio z poziomu faktury sprzedażowej?.
Dokument należy sporządzić zawsze w 2 egzemplarzach, przy czym oryginał dostarczamy osobie, która wpłaca należność, jako dowód uiszczenia zapłaty. Kopia pozostaje u wystawcy.
KP musi zawierać takie elementy jak:
- typ dokumentu,
- numer KP,
- miejsce i datę wystawienia,
- dane firmy/osoby przyjmującej zapłatę,
- dane wpłacającego,
- określenie kwoty (za co została wpłacona, rodzaj usługi, numer faktury) i podanie wartości dokonanej wpłaty,
- podanie tego, który dokument wystawił,
- potwierdzenie otrzymania kwoty.
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Sprawdź również:
Jak utworzyć dokument KW - kasa wydała?
Uwzględniaj przychody płacone gotówką w raporcie kasowym
Uwzględniaj wydatki płacone gotówką w raporcie kasowym
Jak stworzyć raport kasowy?
Powrót
Komentarze
Anita Kowalczyk
2020-08-24 08:21
Kacper_Seta
w Fakturowni można włączyć automatyczne tworzenie dokumentów WZ i PZ:
https://pomoc.fakturownia.pl/151210-Jak-automatycznie-wystawiac-dokumenty-WZ-i-PZ-przy-dodawaniu-faktur-do-systemu-
Ustawienie to jednak nie dotyczy dokumentów KP - dokumenty te powinny być wystawiane jako potwierdzenie wpłaty za dane faktury, nie jako dokumenty rejestrujące sprzedaż i zdejmujące produkty z magazynu. Jesli wystawimy KP z produktami w pozycjach KP, system zarejestruje sprzedaż jako "Sprzedano bez dokumentów magazynowych", dokument WZ można ewetualnie dodać ręcznie z poziomu podglądu dokumentu.
Sugeruję jednak rejestrować sprzedaż fakturami / paragonami, do których dokumenty WZ mogą być tworzone automatycznie, a dokumenty KP dodawać z poziomu podglądu faktury jako zarejestrowanie otrzymania płatności za fakturę:
https://pomoc.fakturownia.pl/459446-Automatyzacja-KP-Kasa-Przyjela
Pozdrawiam,
Kacper Seta
2020-08-24 13:02
Tomasz
2022-12-16 11:49
tomaszs
Można w takim wypadku dodać usługę ze stałą nazwą do zakładki Produkty i wpisując część nazwy reszta zostanie podpowiedziana przez program w formie listy.
Poniżej załączam artykuł dotyczący dodawania usługi w programie:
https://pomoc.fakturownia.pl/2794899-Produkt-jako-usluga
W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do Państwa dyspozycji.
Pozdrawiam, Tomasz
2022-12-16 12:42
Tomasz
Czy możliwe jest wstawienie skanu podpisu osoby wystawiającej kp? Klienci mają zastrzeżenia, że wysłane do nich kp nie posiada podpisu wystawcy. Podobno wymaga tego ustawa o rachunkowości.
2024-04-08 19:16
Ewelina
Nie ma możliwości wstawienia skanu podpisu osoby wystawiającej KP.
Pozdrawiam
Ewelina
2024-04-09 15:04
Dodaj komentarz