Jak zaimportować dane z serwisu inFakt do Fakturowni?

Utworzono: 2014-02-11
Ostatnia aktualizacja: 2024-08-19
Liczba odwiedzin posta: 11031

Fakturownia daje możliwość migracji danych między różnymi serwisami. Dotyczy to zarówno bazy dokumentów, klientów czy produktów jak i również importu płatności z banku, płatności od innych dostawców. Jeśli wcześniej byłeś użytkownikiem systemu inFakt, a teraz korzystasz z Fakturowni możesz za pomocą importu po API pobrać z inFaktu bazę klientów, produktów i faktur. W tym artykule wskazujemy, gdzie dostępna jest import danych z serwisu inFakt. 

Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.


Jak zaimportować dane z serwisu inFakt do Fakturowni?


Dzięki dedykowanemu importowi danych możesz w prosty sposób pobrać dane dotyczące faktur, klientów i produktów na swoje konto w Fakturowni. 

Aby skorzystać z importu:
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Import

    Interfejs aplikacji do fakturowania z widocznymi opcjami tworzenia dokumentów, takimi jak faktura, zamówienie, wydatki, oraz otwartym menu ustawień z zaznaczoną opcją 'Import'.
     
  2. następnie z szarej belki po lewej stronie wybierz opcję Pobieranie danych z programu inFakt

    Ekran importu danych z widoczną historią importów i opcjami importu faktur, cenników, płatności oraz pobierania danych z programu inFakt.
     
  3. w polu Klucz API konta w programie inFakt wpisz klucz API wygenerowany po stronie inFakt-u; 

    Formularz importu danych z programu inFakt, z polem na klucz API oraz opcją wyboru pobieranych danych: Klienci, Produkty, lub Faktury.
     
  4. w polu Pobierz wybierz jakie dane mają zostać zaczytane do Fakturowni - do wyboru dostępne są opcje klienci, produkty, faktury;
  5. zatwierdź wykonanie procesu przyciskiem Dalej.


Po imporcie dokumenty oraz baza klientów i produktów dostępna po stronie inFaktu, pojawi się w Fakturowni.
 

UWAGA! Jeśli w trakcie importu pojawi się błąd, zweryfikuj poprawność klucza API. Jeśli klucz API jest prawidłowy, a import kończy się niepowodzeniem, może to oznaczać, że struktura danych w systemie inFakt zmieniła się względem dostępnego importu i wymaga on aktualizacji po naszej stronie. 
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również:
Import faktur, klientów i produktów na podstawie pliku
Import płatności z banku
Import płatności od dostawców PayPal, PayU, Braintree
Import cenników
Import danych z InsERT (dawny Subiekt)

Import faktur z CDN Optima


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Hej, chciałem przenieść się z infaktu do Fakturowni przenosząc wszystkie swoje dane. Niestety opcja importu opisana tutaj (import z CDN Optima) występuje tylko w wersji XML i nie jestem w stanie dokonać migracji.

2017-01-09 16:11


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
eksport do XML jest oferowany w nowszej wersji Optimy, czyli w ERP Optima.
Generalnie instrukcja podana przez Nas powyżej dotyczy tylko CDN Optimy.
Postanowiliśmy posiłkować się programem Optima, gdyż serwis Infakt przewiduje eksport dokumentów wyłącznie do tej wersji programu.
Jak na razie innej możliwość nie ma. Zastanawiamy się nad przygotowaniem własnego narzędzia do eksportu z Infakt, ale jak na razie zadanie nie trafiło jeszcze na koleje zadań dla Programistów.

2017-01-09 17:36


Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Nie do końca zrozumiałem odpowiedź. Infakt nadal posiada eksport do CDN Optima, i zapisuje pliki w formacie CSV. Na fakturowni nie ma opisanej tu opcji importu z CDN Optima. Domyślam się, że kiedyś była ale została zastąpiona przez import z ERP Optima (XML). W takim wypadku ten temat pomocy jest po prostu nieaktualny, ponieważ fakturownia nie posiada już takiej opcji.

2017-01-09 17:44


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   W dalszym ciągu posiadamy opcję migracji danych do CDN Optima, z tego co się orientuje wielu naszych Klientów korzysta z tej opcji, ale być może zakupiło program wcześniej.
Jeżeli nie ma już do dyspozycji starszej wersji tego programu dla nowych Klientów, to faktycznie instrukcja jest bezużyteczna.

2017-01-09 17:48


Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Nie piszę o programie CDN Oprtima tylko o migracji danych poprzed wykorzystanie formatu plików tego programu. Temat tego wpisu brzmi "Jak zaimportować dane z serwisu infakt do fakturownia.pl?". Infakt nadal posiada opisywaną opcję eksportu do formatu CDN Optima. Opisana opcja importu (z CDN Optima) w fakturowni nie istnieje, więc migracja infakt -> fakturownia nie jest już możliwa. Uważam, że ten wpis powinien zostać skasowany lub zmodyfikowany z informacją, że aktualnie migracja danych z infakt do fakturowni jest niemożliwa.

2017-01-09 17:56


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Proszę wejść w zakładkę Ustawienia> Import. W lewym panelu systemu, ostatnie 2 opcje to:
- Faktury z Comarch Optima (XML) ,
- Faktury, klienci i produkty z CDN optima i Infakt (txt) .

Czy sugeruje Pan że plik wydobyty z Optimy nie da się zaimportować, czy że nie zauważył Pan tej opcji u Nas?

2017-01-09 18:43


Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Ostatnia opcja na liście to "Faktury z Comarch Optima (XML)", nie posiadam opcji "Faktury, klienci i produkty z CDN optima i Infakt (txt)". Założyłem konto dzisiaj.

2017-01-09 22:31


Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Znalazłem tą opcję, była niestety zasłonięta przez przycisk "Pomoc/kontakt", a na liście "" Moja przeglądarka to Safari 10.0.2. Co więcej bardzo mylące jest to, że po wejściu w opcję call to action, czyli "Nowy import" nie ma comboboxa z wyborem konwersji znaków, np. optima txt. Niestety pomimo wybrania tej opcji wyświetla się standardowy ekran importu z pliku CSV, a więc wszystkie kolumny trzeba przyporządkować ręcznie.

2017-01-09 22:39


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, tak to zostało rozwiązane w programie, że dopiero po kliknięciu na "Faktury, klienci i produkty z CDN optima i Infakt (txt)" pojawia się 1 krok importu i dostosowanie poszczególnych parametrów oraz wczytanie pliku. Standardowy ekran importu nie zależy od formatu plików. Po zaczytaniu pliku kolumny z reguły są już dopasowane, może się zdarzyć, że dostosowanie ręczne jest potrzebne, gdyż nie zawsze zaczytujemy idealnie dostosowany plik.

Co do zakrytej opcji w przeglądarce zgłoszę technikom, że jedna opcja zakrywa drugą.

2017-01-10 12:27


Avatar sugester medium
Marek
Import infakt
Próbowałem zaimportować wssytkie faktury z infaktu prez API, ale chyba ich ilość przytłacza trochę Pańśtwa system, bo nie jest w stanie tego przetrawić przez kilka godzin. Można prosić o wsparcie?

2020-03-18 12:23


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
czy próbował Pan odświeżać import? Jeżeli tak to rozumiem, że nie przynosi to żadnego rezultatu?
Pozdrawiam,
Piotr

2020-03-18 13:42


Avatar sugester medium
Marek
Chyba się udało ostatecznie. Niestety nie widzę opcji przypisania faktur importowanych do stworzonego konkretnego działu. Mam 2 konta na infakt- każde dla innej spółki. Tutaj mam stworzone 2 różne działy, ale pod jednym loginem. Przy próbie importu nie mogę wybrać działu, a przez to nie mogę zaimportować danych z drugiego konta Infakt, bo jest tam zastosowana ta sama numeracja i Fakturownia odrzuca powtórzone numery faktur.

Inna rzecz jest taka, że od razu podstawiacie aktualne dane Sprzedawcy (po NIP). Szkoda, że nie zachowujecie wyjściowych danych z Infakt, bo te się różnią (zmieniałem adres siedziby dla obu spółek).

Prośba o podpowiedź, jak przeprowadzić import z drugiej spółki i jak zachować wyjściowe dane z Infaktu.

2020-03-19 08:12


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, import danych z drugiej firmy proszę przeprowadzić zmieniając uprzednio w naszym systemie ten dział firmy na główny, którego faktury chce Pan importować.
Oznaczenie głównego dział zmienia się w zakładce ustawienia> Dane firmy> edytując dział i zaznaczając opcje główny.
Niestety co do drugiej kwestii nie ma ustawień, żeby program zachowywał wyjściowe dane. Można jedynie na czas importu zmienić dane w naszym systemie na dane wyjściowe z infaktu. Zaimportować faktury i znów zaktualizować dane działu w systemie.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-03-19 09:03


Avatar sugester medium
anonim
Niestety nie pomogło- import się nie powiódł. Odrzuciło wszystkie faktury z tej drugiej spółki, mimo zmiany działu na główny.

2020-03-19 10:51


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-
w celu sprawdzenia błędu wygenerowanego na koncie podczas importu danych.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-03-20 09:52


Avatar sugester medium
Małgorzata
Zrzut ekranu 2020 09 25 o 00.39.56
Dzień dobry, przy imporcie faktur z Infaktu przy pomocy API nie zaimportowała się część informacji (przykłady na zdjęciu). Każda pozycja ma serię takich błędów. Co może być przyczyną i jak to naprawić. Będę wdzięczna za pomoc.

2020-09-25 00:41


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry, proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu- oraz wskazanie danych konta w korespondencji prywatnej.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-09-25 08:53


Avatar sugester medium
Jacek Waw
Mam ten sam problem i błąd, który pojawia się poprzednich komentarzach. Nie mogę poprawnie zaimportować ani faktur ani klientów.

2021-01-11 08:46


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
struktura eksportu danych z Infaktu uległa drobnym modyfikacjom. Różnice zostały wychwycone. Trwa aktualizacja mechanizmu Importu po naszej stronie.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-01-11 12:37


Avatar sugester medium
Adrian Lbn
Dzień dobry,
czy jest możliwość exportu faktur sprzedażowych z fakturowni do ERP optima w formacie xml?

2021-01-13 09:50


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
kontaktując się z Obsługą Klienta serwisu ERP Comarch Optima otrzymaliśmy informację, że program poprawnie importuje pliki JPK_VAT (obowiązujący do 30 września 2020) oraz JPK_V7 (od 1 października) w formacie xml.
Instrukcja importu powinna być dostępna na stronie Comarchu.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-01-13 10:01


Avatar sugester medium
Paweł
Screenshot 2024 08 16 at 13.51.33
Witam niestety nie działa ta metoda.

2024-08-16 13:51


Avatar sugester medium
Paweł
Fajnie byłoby gdybyście przywrócili opcje importu z pliku txt ponieważ import przez API infaktu wymaga posiadania aktywnego konta w wersji premium
. Mój obecny plan nie pozwala mi uzyskać klucza api

2024-08-16 20:15


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękujemy za kontakt. Bardzo mi przykro ale na ten moment, w obecnym roku kalendarzowym nie planujemy aktualizacji dodatkowego importu ręcznego przez plik txt. Import API działa i jest na bieżąco aktualizowany, wiec na ten moment bardziej potrzebne są aktualizacje lub dodawanie innego typu integracji, których nie ma.
Pozdrawiam,
Piotr

2024-08-19 15:13


Dodaj komentarz