Jak zaimportować dane z serwisu inFakt do Fakturowni?
Ostatnia aktualizacja: 2024-08-19
Fakturownia daje możliwość migracji danych między różnymi serwisami. Dotyczy to zarówno bazy dokumentów, klientów czy produktów jak i również importu płatności z banku, płatności od innych dostawców. Jeśli wcześniej byłeś użytkownikiem systemu inFakt, a teraz korzystasz z Fakturowni możesz za pomocą importu po API pobrać z inFaktu bazę klientów, produktów i faktur. W tym artykule wskazujemy, gdzie dostępna jest import danych z serwisu inFakt.
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Jak zaimportować dane z serwisu inFakt do Fakturowni?
Dzięki dedykowanemu importowi danych możesz w prosty sposób pobrać dane dotyczące faktur, klientów i produktów na swoje konto w Fakturowni.
Aby skorzystać z importu:
- przejdź do zakładki Ustawienia > Import;
- następnie z szarej belki po lewej stronie wybierz opcję Pobieranie danych z programu inFakt;
- w polu Klucz API konta w programie inFakt wpisz klucz API wygenerowany po stronie inFakt-u;
- w polu Pobierz wybierz jakie dane mają zostać zaczytane do Fakturowni - do wyboru dostępne są opcje klienci, produkty, faktury;
- zatwierdź wykonanie procesu przyciskiem Dalej.
Po imporcie dokumenty oraz baza klientów i produktów dostępna po stronie inFaktu, pojawi się w Fakturowni.
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Sprawdź również:
Import faktur, klientów i produktów na podstawie pliku
Import płatności z banku
Import płatności od dostawców PayPal, PayU, Braintree
Import cenników
Import danych z InsERT (dawny Subiekt)
Import faktur z CDN Optima
Powrót
Komentarze
Piotr Tobolski
2017-01-09 16:11
piotr.wajs
eksport do XML jest oferowany w nowszej wersji Optimy, czyli w ERP Optima.
Generalnie instrukcja podana przez Nas powyżej dotyczy tylko CDN Optimy.
Postanowiliśmy posiłkować się programem Optima, gdyż serwis Infakt przewiduje eksport dokumentów wyłącznie do tej wersji programu.
Jak na razie innej możliwość nie ma. Zastanawiamy się nad przygotowaniem własnego narzędzia do eksportu z Infakt, ale jak na razie zadanie nie trafiło jeszcze na koleje zadań dla Programistów.
2017-01-09 17:36
Piotr Tobolski
2017-01-09 17:44
piotr.wajs
Jeżeli nie ma już do dyspozycji starszej wersji tego programu dla nowych Klientów, to faktycznie instrukcja jest bezużyteczna.
2017-01-09 17:48
Piotr Tobolski
2017-01-09 17:56
piotr.wajs
- Faktury z Comarch Optima (XML) ,
- Faktury, klienci i produkty z CDN optima i Infakt (txt) .
Czy sugeruje Pan że plik wydobyty z Optimy nie da się zaimportować, czy że nie zauważył Pan tej opcji u Nas?
2017-01-09 18:43
Piotr Tobolski
2017-01-09 22:31
Piotr Tobolski
2017-01-09 22:39
piotr.wajs
Co do zakrytej opcji w przeglądarce zgłoszę technikom, że jedna opcja zakrywa drugą.
2017-01-10 12:27
Marek
2020-03-18 12:23
piotr.wajs
czy próbował Pan odświeżać import? Jeżeli tak to rozumiem, że nie przynosi to żadnego rezultatu?
Pozdrawiam,
Piotr
2020-03-18 13:42
Marek
Inna rzecz jest taka, że od razu podstawiacie aktualne dane Sprzedawcy (po NIP). Szkoda, że nie zachowujecie wyjściowych danych z Infakt, bo te się różnią (zmieniałem adres siedziby dla obu spółek).
Prośba o podpowiedź, jak przeprowadzić import z drugiej spółki i jak zachować wyjściowe dane z Infaktu.
2020-03-19 08:12
piotr.wajs
Oznaczenie głównego dział zmienia się w zakładce ustawienia> Dane firmy> edytując dział i zaznaczając opcje główny.
Niestety co do drugiej kwestii nie ma ustawień, żeby program zachowywał wyjściowe dane. Można jedynie na czas importu zmienić dane w naszym systemie na dane wyjściowe z infaktu. Zaimportować faktury i znów zaktualizować dane działu w systemie.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-03-19 09:03
anonim
2020-03-19 10:51
piotr.wajs
proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-
w celu sprawdzenia błędu wygenerowanego na koncie podczas importu danych.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-03-20 09:52
Małgorzata
2020-09-25 00:41
piotr.wajs
Pozdrawiam,
Piotr
2020-09-25 08:53
Jacek Waw
2021-01-11 08:46
piotr.wajs
struktura eksportu danych z Infaktu uległa drobnym modyfikacjom. Różnice zostały wychwycone. Trwa aktualizacja mechanizmu Importu po naszej stronie.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-01-11 12:37
Adrian Lbn
czy jest możliwość exportu faktur sprzedażowych z fakturowni do ERP optima w formacie xml?
2021-01-13 09:50
piotr.wajs
kontaktując się z Obsługą Klienta serwisu ERP Comarch Optima otrzymaliśmy informację, że program poprawnie importuje pliki JPK_VAT (obowiązujący do 30 września 2020) oraz JPK_V7 (od 1 października) w formacie xml.
Instrukcja importu powinna być dostępna na stronie Comarchu.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-01-13 10:01
Paweł
2024-08-16 13:51
Paweł
. Mój obecny plan nie pozwala mi uzyskać klucza api
2024-08-16 20:15
piotr.wajs
dziękujemy za kontakt. Bardzo mi przykro ale na ten moment, w obecnym roku kalendarzowym nie planujemy aktualizacji dodatkowego importu ręcznego przez plik txt. Import API działa i jest na bieżąco aktualizowany, wiec na ten moment bardziej potrzebne są aktualizacje lub dodawanie innego typu integracji, których nie ma.
Pozdrawiam,
Piotr
2024-08-19 15:13
Dodaj komentarz