Jak zaimportować dane z serwisu infakt do fakturownia.pl?

Utworzono: 2014-02-11
Ostatnia aktualizacja: 2020-09-25
Liczba odwiedzin posta: 5724

Możesz w szybki i prosty sposób zaimportować faktury i klientów z serwisu infakt do fakturownia.pl
Aby to zrobić na samym początku zaloguj się do infakt i wejdź w Przychody > Faktury > Eksport Optima > określ co chcesz eksportować: klientów czy faktury i eksportuj. Potrzebny plik , który się wygeneruje będzie zawierał rozszerzenie ".txt"

Następnie zaloguj się w serwisie fakturownia.pl i wejdź w Ustawienia > Import > Faktury, klienci, produkty z CDN Optima i infaktu > wybierz plik wyeksportowany z infaktu.

Dostępna jest też opcja importu z ERP Optimy: Faktury z Comarch Optima (XML). 

Po wykonanym imporcie pliku, zostanie uzyskana baza faktur oraz kontrahentów. Import nie zawiera jedynie danych poszczególnych produktów. Dzieje się tak dlatego, że Infakt nie udostępnia danych produktów w eksporcie. Jednak dane, które są uzyskiwane w drodze Importu są dla większości użytkowników Fakturowni wystarczające.

Po imporcie dokumenty ( dane o klientach i fakturach) wystawione w Infakcie pojawią się w Fakturowni.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Hej, chciałem przenieść się z infaktu do Fakturowni przenosząc wszystkie swoje dane. Niestety opcja importu opisana tutaj (import z CDN Optima) występuje tylko w wersji XML i nie jestem w stanie dokonać migracji.

2017-01-09 16:11

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
eksport do XML jest oferowany w nowszej wersji Optimy, czyli w ERP Optima.
Generalnie instrukcja podana przez Nas powyżej dotyczy tylko CDN Optimy.
Postanowiliśmy posiłkować się programem Optima, gdyż serwis Infakt przewiduje eksport dokumentów wyłącznie do tej wersji programu.
Jak na razie innej możliwość nie ma. Zastanawiamy się nad przygotowaniem własnego narzędzia do eksportu z Infakt, ale jak na razie zadanie nie trafiło jeszcze na koleje zadań dla Programistów.

2017-01-09 17:36

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Nie do końca zrozumiałem odpowiedź. Infakt nadal posiada eksport do CDN Optima, i zapisuje pliki w formacie CSV. Na fakturowni nie ma opisanej tu opcji importu z CDN Optima. Domyślam się, że kiedyś była ale została zastąpiona przez import z ERP Optima (XML). W takim wypadku ten temat pomocy jest po prostu nieaktualny, ponieważ fakturownia nie posiada już takiej opcji.

2017-01-09 17:44

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   W dalszym ciągu posiadamy opcję migracji danych do CDN Optima, z tego co się orientuje wielu naszych Klientów korzysta z tej opcji, ale być może zakupiło program wcześniej.
Jeżeli nie ma już do dyspozycji starszej wersji tego programu dla nowych Klientów, to faktycznie instrukcja jest bezużyteczna.

2017-01-09 17:48

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Nie piszę o programie CDN Oprtima tylko o migracji danych poprzed wykorzystanie formatu plików tego programu. Temat tego wpisu brzmi "Jak zaimportować dane z serwisu infakt do fakturownia.pl?". Infakt nadal posiada opisywaną opcję eksportu do formatu CDN Optima. Opisana opcja importu (z CDN Optima) w fakturowni nie istnieje, więc migracja infakt -> fakturownia nie jest już możliwa. Uważam, że ten wpis powinien zostać skasowany lub zmodyfikowany z informacją, że aktualnie migracja danych z infakt do fakturowni jest niemożliwa.

2017-01-09 17:56

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Proszę wejść w zakładkę Ustawienia> Import. W lewym panelu systemu, ostatnie 2 opcje to:
- Faktury z Comarch Optima (XML) ,
- Faktury, klienci i produkty z CDN optima i Infakt (txt) .

Czy sugeruje Pan że plik wydobyty z Optimy nie da się zaimportować, czy że nie zauważył Pan tej opcji u Nas?

2017-01-09 18:43

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Ostatnia opcja na liście to "Faktury z Comarch Optima (XML)", nie posiadam opcji "Faktury, klienci i produkty z CDN optima i Infakt (txt)". Założyłem konto dzisiaj.

2017-01-09 22:31

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Piotr Tobolski
Znalazłem tą opcję, była niestety zasłonięta przez przycisk "Pomoc/kontakt", a na liście "" Moja przeglądarka to Safari 10.0.2. Co więcej bardzo mylące jest to, że po wejściu w opcję call to action, czyli "Nowy import" nie ma comboboxa z wyborem konwersji znaków, np. optima txt. Niestety pomimo wybrania tej opcji wyświetla się standardowy ekran importu z pliku CSV, a więc wszystkie kolumny trzeba przyporządkować ręcznie.

2017-01-09 22:39

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, tak to zostało rozwiązane w programie, że dopiero po kliknięciu na "Faktury, klienci i produkty z CDN optima i Infakt (txt)" pojawia się 1 krok importu i dostosowanie poszczególnych parametrów oraz wczytanie pliku. Standardowy ekran importu nie zależy od formatu plików. Po zaczytaniu pliku kolumny z reguły są już dopasowane, może się zdarzyć, że dostosowanie ręczne jest potrzebne, gdyż nie zawsze zaczytujemy idealnie dostosowany plik.

Co do zakrytej opcji w przeglądarce zgłoszę technikom, że jedna opcja zakrywa drugą.

2017-01-10 12:27

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Marek
Import infakt
Próbowałem zaimportować wssytkie faktury z infaktu prez API, ale chyba ich ilość przytłacza trochę Pańśtwa system, bo nie jest w stanie tego przetrawić przez kilka godzin. Można prosić o wsparcie?

2020-03-18 12:23

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
czy próbował Pan odświeżać import? Jeżeli tak to rozumiem, że nie przynosi to żadnego rezultatu?
Pozdrawiam,
Piotr

2020-03-18 13:42

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Marek
Chyba się udało ostatecznie. Niestety nie widzę opcji przypisania faktur importowanych do stworzonego konkretnego działu. Mam 2 konta na infakt- każde dla innej spółki. Tutaj mam stworzone 2 różne działy, ale pod jednym loginem. Przy próbie importu nie mogę wybrać działu, a przez to nie mogę zaimportować danych z drugiego konta Infakt, bo jest tam zastosowana ta sama numeracja i Fakturownia odrzuca powtórzone numery faktur.

Inna rzecz jest taka, że od razu podstawiacie aktualne dane Sprzedawcy (po NIP). Szkoda, że nie zachowujecie wyjściowych danych z Infakt, bo te się różnią (zmieniałem adres siedziby dla obu spółek).

Prośba o podpowiedź, jak przeprowadzić import z drugiej spółki i jak zachować wyjściowe dane z Infaktu.

2020-03-19 08:12

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, import danych z drugiej firmy proszę przeprowadzić zmieniając uprzednio w naszym systemie ten dział firmy na główny, którego faktury chce Pan importować.
Oznaczenie głównego dział zmienia się w zakładce ustawienia> Dane firmy> edytując dział i zaznaczając opcje główny.
Niestety co do drugiej kwestii nie ma ustawień, żeby program zachowywał wyjściowe dane. Można jedynie na czas importu zmienić dane w naszym systemie na dane wyjściowe z infaktu. Zaimportować faktury i znów zaktualizować dane działu w systemie.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-03-19 09:03

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
anonim
Niestety nie pomogło- import się nie powiódł. Odrzuciło wszystkie faktury z tej drugiej spółki, mimo zmiany działu na główny.

2020-03-19 10:51

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-
w celu sprawdzenia błędu wygenerowanego na koncie podczas importu danych.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-03-20 09:52

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Małgorzata
Zrzut ekranu 2020 09 25 o 00.39.56
Dzień dobry, przy imporcie faktur z Infaktu przy pomocy API nie zaimportowała się część informacji (przykłady na zdjęciu). Każda pozycja ma serię takich błędów. Co może być przyczyną i jak to naprawić. Będę wdzięczna za pomoc.

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry, proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu- oraz wskazanie danych konta w korespondencji prywatnej.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-09-25 08:53

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz