Autopłatności czym są i jak je skonfigurować?

Utworzono: 2011-12-15
Ostatnia aktualizacja: 2024-04-08
Liczba odwiedzin posta: 25318

W systemie Fakturownia możesz skorzystać z opcji autopłatności, która pozwoli Ci przyśpieszyć otrzymywanie płatności od klientów za zrealizowaną przez Ciebie sprzedaż. Obsługa płatności automatycznych wiążę się z umieszczeniem na dokumencie bezpośredniego linku, który przekieruje klienta do płatności. W tym wpisie wskażemy, czym są i jak działają autopłatności oraz jak aktywować je na koncie w Fakturowni. 
 

Autopłatności - czym są i jak działają?


Autopłatności to funkcja, która wspiera Cię w zarządzaniu płatnościami od klientów. Pozwala ona również przyśpieszyć otrzymywanie należności za sprzedaż produktu czy usługi. Jeśli opcja te jest aktywna w ramach konta, na dokumentach pojawia się przycisk Kliknij i zapłać online z linkiem do płatności.

Link może kierować do Twoich danych bankowych, tak aby klient mógł w prosty sposób przekopiować je na kartę realizowanego przelewu bankowego. Jeśli posiadasz konto w jednym ze zintegrowanych z Fakturownią serwisów szybkich płatności online, link może przenieść klienta bezpośrednio na ścieżkę realizacji opłaty. 

Widget Autopłatności pozwala wstawić od razu dane użytkownika, który dokonuje płatności, tak aby samodzielnie nie musiał ich wypełniać. 


Jak włączyć autopłatności w Fakturowni?

 
  1. Przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto i w sekcji Płatności online zaznacz checkbox przy opcji Autopłatności. Zapisz zmiany. 


  2. Następnie przejdź do zakładki Ustawienia > Płatności online, gdzie dostępna jest możliwość skonfigurowania wybranych przez Ciebie form płatności. Po zaznaczeniu checkboxa obok wybranej opcji, pojawią się rubryki, które musisz uzupełnić wymaganymi danymi. Pamiętaj o zapisaniu zmian. 


  3. Jeśli dla przykładu wybierzesz jako typ płatności Przelew bankowy, system poprosi Cię o uzupełnienie komunikatu, który wyświetlany będzie Twoim klientom.


Opcje konfiguracji Autopłatności


Autopłatności możesz skonfigurować na 3 sposoby w zależności od tego, w którym miejscu chcesz wywołać płatność:
  1. na Twojej fakturze - gdy klient otrzymuje fakturę i klika Kliknij i zapłać online, wtedy po dokonaniu płatności faktura zmienia status na opłaconą → więcej informacji;
  2. na Twojej fakturze Proforma - gdy klient otrzymuje fakturę proformę i klika Kliknij i zapłać online, wtedy po dokonaniu płatności zostaje wygenerowana faktura VAT, która zostaje automatycznie wysłana do klienta → więcej informacji;
  3. na Twojej stronie www - gdy sprzedajesz produkt lub usługę, wtedy po dokonaniu płatności klient automatycznie otrzymuje fakturę VAT → więcej informacji

Po dokonaniu płatności możliwe jest również wywołanie API


Poniżej widok faktury, na której widoczny jest przycisk Kliknij i zapłać online. Link do płatności widoczny jest w prawym, górnym rogu dokumentu i umożliwia klientowi bezpośrednie przejście do płatności. 


 


Inne informacje o Autopłatnościach

 
  • Autopłatności pozwalają także na przyjmowanie przelewów w kilku walutach. O szczegółach tego, jak stworzyć komunikat w wielu językach za pomocą znaczników Handlebars przeczytasz w tym wpisie
  • Dokumenty opłacone przez Twoich klientów za pomocą zintegrowanych szybkich płatności online otrzymają automatycznie status opłacona.
  • Jeśli wystawiasz faktury zagraniczne w Autopłatnościach, które nie zawsze zawierają podatek VAT, możesz włączyć możliwość ich ręcznej korekty przed wysłaniem dokumentu do klienta o czym przeczytasz w tym wpisie
  • Więcej informacji o tym, jak dokonać konfiguracji Fakturowni ze stroną www znajdziesz w tym wpisie
 

Dzięki skonfigurowaniu płatności online możesz zautomatyzować:

  

Jak skonfigurować płatności online z wybranym dostawcą?

 

W Bazie Wiedzy znajdziesz dedykowane wpisy, które wskazują, jak skonfigurować płatności online wybranego dostawcy z Fakturownią. 
 

  1. Jak połączyć płatności online PayU
  2. Jak połączyć płatności online PayPal
  3. Jak połączyć płatności online BitPay
  4. Jak połączyć płatności online przelew bankowy
  5. Jak połączyć płatności online Przelewy24
  6. Jak połączyć płatności online Tpay
  7. Jak połączyć płatności online Braintree
  8. Jak połączyć płatności online imoje


Powrót


Komentarze

uma131419
marta.kons@wp.pl
Gdzie znajdę informację o wysokościach prowizji za płatności online?

2015-04-09 12:08


Avatar sugester medium
anonim
Nasz serwis nie pobiera żadnej opłaty za korzystanie z możliwości płatności przez Pay u, informacji o wysokościach prowizji za płatności online powinna Pani szukać na stronie serwisu Pay U.

2015-04-09 17:44


Avatar sugester medium
Malwina
W jakich formatach są generowane przelewy?

2019-08-31 14:34


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, proszę o doprecyzowanie treści korespondencji, gdyż nie jest ona do końca zrozumiała.
Jaki format przelewu ma Pani na myśli?

Pozdrawiam,
Piotr

2019-09-02 11:22


Avatar sugester medium
Malwina
Chodzi mi o formaty np.: Millennium MT940, CSV..itp.

2019-09-04 22:17


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, dysponujemy importem płatności z banku dla pliku eksportu stworzonego w banku millenium.
Proszę skorzystać z instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/580203-Import-platnosci-z-banku.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-09-05 08:35


Avatar sugester medium
Przemysław
A czy na proformach też może się pojawiać przycisk? Czy tylko na fakturze?

2019-11-04 11:13


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
przycisk do płatności online domyślnie znajduje się również na proformach.

Pozdrawiam,
Kacper

2019-11-04 16:21


Avatar sugester medium
Piotr
czy w przypadku opłacenia faktury online przez klienta jest możliwość doliczania automatycznie do faktury marży które pobierają systemy płatności?

2021-01-06 23:57


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
nie, takiej możliwości nie ma, płatność generowana jest na kwotę widoczną na fakturze.

Pozdrawiam
Kacper Seta

2021-01-08 17:06


Avatar sugester medium
Piotr
Niektóry sklepy internetowe w przypadku płatności online dodają marżę za płatność, tzn kwota faktury jest taka jaka była, a do niej dodawana jest kwota opłaty, którą widać przechodząc do kolejnych kroków płatności. Byłoby to bardzo użyteczne. Czy to problem z fakturownią czy jakiejś integracji żeby tak to uruchomić?

2021-08-05 14:50


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
skoro tak jak Pan napisał temat jest związany z płatnością online z poziomu opłaty produktu zamówienia w sklepie, nie jest to możliwe do uruchomienia z poziomu serwisu do faktur- Fakturowni.
Proszę o doprecyzowanie co jak zachowuje się tego typu naliczanie marży i w jakich sklepach ma obecnie zastosowanie, gdyż na ten moment temat nie jest nam znany.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-08-05 16:42


Avatar sugester medium
Piotr
Proline platnosc
Dotyczy to zarówno sklepów jak i firm które świadczą usługi abonamentowe (np dostęp do internetu), sklep internetowy np proline.pl w momencie wyboru płatności dodaje opłatę za płatność procentowo do kwoty, dostawca internetu promax w swoim panelu ma naliczoną fakturę za ileś złoty, a gdy wybiera się płatność Blik dodaje dodatkową opłatę. Wydaje mi się, że dostawca płatności jest w stanie dostarczyć do Fakturowni informację o opłacie za daną tranzakcję i doliczyła ja do kwoty realizowanej płatności. Sama faktura za płatność mogłaby być po stronie operatora płatności.

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękuję za wyjaśnienie. Obecnie moduł integrujący oraz sama Fakturownia nie ma możliwości za pozyskanie danych prowizyjnych oraz dodatkowych kosztów przy wybieraniu form płatności od dostawców .
Dziękujemy za sugestię. w momencie gdy będziemy rozwijać integracje z systemami płatniczymi, weźmiemy Pana pomysł pod uwagę.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-08-09 13:10


Avatar sugester medium
Kocur
Screenshot 1
Dzień dobry,
Przeprowadziłem integrację z serwisem PayU (konto testowe sandbox) zgodnie z w/w instrukcją. Niestety po kliknięciu w przycisk "Kliknij i zapłać online" na fakturze oraz przejściu kroku z wpisywaniem danych nie jestem w stanie sfinalizować płatności.

Jako załączniki dodaję screeny z kroków przeze mnie podejmowanych w celu wykonania płatności, odpowiedź PayU, oraz zawartość (body) żądania wysyłanego przez serwis fakturowni do PayU -> nie ma w środku pos_id, natomiast kod błędu z PayU (kod 100) sugeruje brak tego parametru w żądaniu (). Nie jestem pewien czy coś źle skonfigurowałem w serwisie fakturowni, w serwisie PayU czy jest to bug. Jak to rozwiązać?

PS kod błędu 100 w dokumentacji PayU:
100 Missing or incorrect value of pos_id parameter

Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
W systemie nie ma możliwości wygenerowania płatności z użyciem sandboxowych danych dostępowych PayU.

Pozdrawiam
Kacper

2022-08-18 12:59


Avatar sugester medium
Piotr
Jak ustawić płatności przelewem na numer rachunku z faktury?

Firma korzysta z róznych kont.

2022-11-07 13:16


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
opis znajdzie Pan w powyższym poście.
"Następnie przejdź do menu Ustawienia > Płatności online i wybierz rodzaj płatności.
Przykładowo, jeśli wybierasz jako typ płatności Przelew bankowy, system poprosi Cię o uzupełnienie komunikatu, który wyświetlany będzie Twoim klientom".
Pod tym komunikatem dodany jest wygląd okna, w którym trzeba wypełnić wszystkie dane dotyczące przelewu na Pana rachunek bankowy, który widnieje tez na fakturach.
Pozdrawiam,
Piotr

2022-11-07 16:35


Avatar sugester medium
Adam
Czy przewidują Państwo wdrożenie obsługi płatności przez Hotpay?

2022-11-28 13:02


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
obecnie wprowadzenie takiego dostawcy płatności w systemie nie jest planowane.

Taką sugestię może Pan dodać na naszym forum sugestii - https://sugester.fakturownia.pl/

Jeśli inni Użytkownicy wyrażą zainteresowanie daną sugestią, może to wpłynąć na proces dodawania nowych funkcjonalności w Fakturowni.

Pozdrawiam
Kacper

2022-11-30 10:08


Avatar sugester medium
Renata
Czy z proformy bez nipu również z automatu zostanie wystawiona faktura vat? czy paragon? czy możemy to gdzieś zdefiniować . Klient indywidualny w 99% nie chce faktury imiennej a sam paragon

2023-06-26 12:40


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w Ustawienia -> Płatności online -> AutoPłatności, można wybrać, jaki dokument będzie wystawiony, kiedy Klient w formularzu zaznaczy "Chcę otrzymać fakturę", a jaki w przypadku nieoznaczenia tego checkboxa. Natomiast nie można uzależnić rodzaju dokumentu od tego, czy na proformie był uzupełniony NIP.

Pozdrawiam,
Kacper

2023-06-26 16:01


Dodaj komentarz