Moduł dla Biur Księgowych w Fakturowni

Utworzono: 2014-06-04
Ostatnia aktualizacja: 2025-07-14
Liczba odwiedzin posta: 14228

Moduł dla Biur Księgowych w Fakturowni to rozwiązanie stworzone z myślą o profesjonalnej i sprawnej obsłudze klientów biur rachunkowych. Dzięki niemu możesz zarządzać wieloma firmami z jednego panelu, automatyzować procesy, przyspieszać pracę i zapewnić klientom stały dostęp do dokumentów w chmurze. Sprawdź, jak działa moduł, jak go aktywować i w jaki sposób skutecznie podpiąć konto klienta pod Twoje biuro.

Spis treści artykułu:

Czym jest Moduł dla Biur Księgowych w Fakturowni?

Jak aktywować Moduł dla Biur Księgowych?

Jak podpiąć istniejące konto klienta do modułu biura?

Kto jest właścicielem konta – biuro czy klient?

Co zrobić po zakończeniu współpracy z klientem?

Dostęp dla księgowego dla kont spoza modułu Biuro Księgowe

 

Moduł dla Biur Księgowych w Fakturowni


Fakturownia oferuje dedykowany moduł Biuro Księgowe, który umożliwia biurom rachunkowym zarządzanie kontami klientów w jednym miejscu.

Panel Biura Księgowego w Fakturowni z przyciskami do dodania firmy, wystawienia faktury i obsługi dokumentów.

To wygodne rozwiązanie pozwala:

 
  1. zakładać konta dla klientów poprzez przycisk Dodaj nową firmę,

    Ekran logowania Fakturowni z polem do wpisania nazwy firmy klienta i przyciskiem 'Przejdź do programu'
     
  2. pobierać dokumenty bezpośrednio z ich systemu,
  3. eksportować dane do popularnych programów księgowych,
  4. kontrolować dane wielu firm z jednego panelu,

    Panel modułu Biuro Księgowe z listą obsługiwanych firm i opcją dodania nowej firmy w systemie fakturowym
     
  5. archiwizować faktury, paragony czy dokumenty magazynowe klientów z każdego okresu, które masz zawsze pod ręką. 


Dzięki temu biuro księgowe może znacząco przyspieszyć i uprościć swoją codzienną pracę, a klienci zachowują pełną niezależność w wystawianiu dokumentów.
 

Jak aktywować moduł?


Moduł może włączyć wyłącznie Operator Obsługi Klienta, po wykupieniu przez biuro rachunkowe paczki subkont dla swoich klientów, zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie Oprogramowanie dla biur księgowych.

Jeśli chcesz korzystać z tej funkcji, skontaktuj się z zespołem Fakturowni za pomocą formularza kontaktowego.

Po aktywacji na Twoim koncie pojawi się Moduł Biuro Księgowe i dwa nowe przyciski: Dodaj nową firmę oraz Obsługiwane firmy.
 

Jak podpiąć istniejące już konto w Fakturowni pod biuro księgowe?

 

Jeśli Twój klient posiada już konto w Fakturowni i chce być obsługiwany przez Twoje biuro rachunkowe, które działa w ramach Modułu dla Biur Księgowych, wystarczy, że:

 
  1. wejdzie w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia,

  2. w polu Biuro księgowe, które ma dostęp do systemu, wpisze prefix Twojego konta biura – czyli początek adresu URL Twojego panelu (np. dla adresu https://biuro500.fakturownia.pl, prefix to biuro500

    Ustawienia dostępu biura księgowego i zabezpieczenia zmian numeru konta bankowego na fakturze.


     
  3. zapisze zmiany,

  4. następnie doda Twoje biuro jako Użytkownika z rolą Księgowy, co pozwoli na aktywny dostęp do konta klienta.


Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: Łatwiejsza współpraca z Twoim biurem księgowy


Kto jest właścicielem konta?

 

W przypadku, gdy to biuro rachunkowe zakłada klientowi konto w Fakturowni (w ramach posiadanego pakietu kont), to biuro automatycznie staje się Właścicielem Konta. Oznacza to, że ma pełny dostęp i kontrolę nad kontem firmowym klienta.

Natomiast gdy klient samodzielnie zakłada konto, a dopiero później łączy je z biurem poprzez wpisanie prefixu, to Właścicielem Konta pozostaje Klient. Biuro uzyskuje wówczas dostęp na zasadzie dodatkowego użytkownika – z możliwością nadania mu odpowiednich ról i uprawnień.

 

Co zrobić po zakończeniu współpracy?

 

Po zakończeniu współpracy z klientem warto przekazać mu pełne prawo do konta. W tym celu należy:

 
  1. Zmienić Właściciela Konta z biura rachunkowego na klienta (zmiana użytkownika z rolą Właściciel Konta) 

    Ekran zarządzania użytkownikami z listą użytkowników, ich rolami oraz opcją ustawienia nowego właściciela konta dla wybranego użytkownika.


     
  2. Dopiero po przekazaniu własności – odłącz konto/firmę klienta z Modułem dla Biur Księgowych 

    Panel Biura Księgowego z listą firm i opcją odłączenia konta od systemu fakturowego.


Dzięki tej procedurze klient zachowa ciągłość dostępu do systemu i swoich dokumentów, a także będzie mógł samodzielnie opłacać konto po zakończeniu współpracy z biurem.
 

Dostęp dla księgowego dla kont spoza modułu Biuro Księgowe

 

Jeśli Twoje biuro nie korzysta z Modułu dla Biur Księgowych, klient może nadal nadać Ci dostęp do swojego konta w Fakturowni poprzez funkcję Dostęp dla księgowego, czyli dodanie Cię jako Użytkownika z rolą Księgowy.

Można to zrobić poprzez zakładkę Ustawienia > Dostęp dla księgowego.

Sprawdź również:
JPK VAT z deklaracją - JPK V7
Eksport pliku Fakturowni do formatu WAPRO Kaper
Eksport pliku Fakturowni do formatu InsERT
Eksport faktur do systemu RAKS

Eksport faktur do systemu Symfonia FK



Powrót


Komentarze

Dodaj komentarz