Jak skonfigurować wtyczkę do płatności automatycznych i PayU?
Ostatnia aktualizacja: 2022-12-06
Płatności automatyczne są funkcją, która umozliwia przyjmowanie szybkich płatności, kierując nabywcę z faktury wprost do płatności poprzez przycisk "Kliknij i zapłać online >>"
Płatności online
Aby aktywować płatności online:
- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto > Płatności online
- w sekcji Płatności online, zaznacz checkbox Autopłatności.
Następnie przejdź do menu Ustawienia > Płatności online i wybierz rodzaj płatności.
Przykładowo, jeśli wybierasz jako typ płatności Przelew bankowy, system poprosi Cię o uzupełnienie komunikatu, który wyświetlany będzie Twoim klientom:
PayU jako forma płatności za fakturę
Aby połączyć konto PayU z Fakturownią, niezbędne jest przepisanie odpowiednich pól z zakładki Konfiguracja punktu płatności Twojego konta PayU, do Fakturowni w rubryki, które pojawią się po zaznaczeniu checkboxa z wybranym rodzajem płatności.
Pamiętaj aby wybrać typ punktu płatności: Classic API
Pola wymagane do uzupełnienia to:
- Id punktu płatności (pos_id);
- Klucz (MD5);


Zalety płatności automatycznych
Dzięki skonfigurowaniu płatności online możesz zautomatyzować:
1. Fakturowanie — klienci będą mogli szybciej płacić za Twoje faktury, pojawi się przycisk do płatności na wystawionych fakturach
2. Sprzedaż — uprościsz sprzedaż swoich produktów lub usług online
Sprawdź również:
Informacje jak podpiąć wtyczkę z PayPal — podpinanie wtyczki z PayPal
Informacje jak podpiąć wtyczkę z Przelewy24 — podpinanie wtyczki z przelewy24
Powrót
Komentarze
marta.kons@wp.pl
2015-04-09 12:08
anonim
2015-04-09 17:44
Malwina
2019-08-31 14:34
piotr.wajs
Jaki format przelewu ma Pani na myśli?
Pozdrawiam,
Piotr
2019-09-02 11:22
Malwina
2019-09-04 22:17
piotr.wajs
Proszę skorzystać z instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/580203-Import-platnosci-z-banku.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-09-05 08:35
Przemysław
2019-11-04 11:13
Kacper_Seta
przycisk do płatności online domyślnie znajduje się również na proformach.
Pozdrawiam,
Kacper
2019-11-04 16:21
Piotr
2021-01-06 23:57
Kacper_Seta
nie, takiej możliwości nie ma, płatność generowana jest na kwotę widoczną na fakturze.
Pozdrawiam
Kacper Seta
2021-01-08 17:06
Piotr
2021-08-05 14:50
piotr.wajs
skoro tak jak Pan napisał temat jest związany z płatnością online z poziomu opłaty produktu zamówienia w sklepie, nie jest to możliwe do uruchomienia z poziomu serwisu do faktur- Fakturowni.
Proszę o doprecyzowanie co jak zachowuje się tego typu naliczanie marży i w jakich sklepach ma obecnie zastosowanie, gdyż na ten moment temat nie jest nam znany.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-08-05 16:42
Piotr
2021-08-06 09:57
piotr.wajs
dziękuję za wyjaśnienie. Obecnie moduł integrujący oraz sama Fakturownia nie ma możliwości za pozyskanie danych prowizyjnych oraz dodatkowych kosztów przy wybieraniu form płatności od dostawców .
Dziękujemy za sugestię. w momencie gdy będziemy rozwijać integracje z systemami płatniczymi, weźmiemy Pana pomysł pod uwagę.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-08-09 13:10
Kocur
Przeprowadziłem integrację z serwisem PayU (konto testowe sandbox) zgodnie z w/w instrukcją. Niestety po kliknięciu w przycisk "Kliknij i zapłać online" na fakturze oraz przejściu kroku z wpisywaniem danych nie jestem w stanie sfinalizować płatności.
Jako załączniki dodaję screeny z kroków przeze mnie podejmowanych w celu wykonania płatności, odpowiedź PayU, oraz zawartość (body) żądania wysyłanego przez serwis fakturowni do PayU -> nie ma w środku pos_id, natomiast kod błędu z PayU (kod 100) sugeruje brak tego parametru w żądaniu (). Nie jestem pewien czy coś źle skonfigurowałem w serwisie fakturowni, w serwisie PayU czy jest to bug. Jak to rozwiązać?
PS kod błędu 100 w dokumentacji PayU:
100 Missing or incorrect value of pos_id parameter
2022-08-18 12:38
Kacper_Seta
W systemie nie ma możliwości wygenerowania płatności z użyciem sandboxowych danych dostępowych PayU.
Pozdrawiam
Kacper
2022-08-18 12:59
Piotr
Firma korzysta z róznych kont.
2022-11-07 13:16
piotr.wajs
opis znajdzie Pan w powyższym poście.
"Następnie przejdź do menu Ustawienia > Płatności online i wybierz rodzaj płatności.
Przykładowo, jeśli wybierasz jako typ płatności Przelew bankowy, system poprosi Cię o uzupełnienie komunikatu, który wyświetlany będzie Twoim klientom".
Pod tym komunikatem dodany jest wygląd okna, w którym trzeba wypełnić wszystkie dane dotyczące przelewu na Pana rachunek bankowy, który widnieje tez na fakturach.
Pozdrawiam,
Piotr
2022-11-07 16:35
Adam
2022-11-28 13:02
Kacper_Seta
obecnie wprowadzenie takiego dostawcy płatności w systemie nie jest planowane.
Taką sugestię może Pan dodać na naszym forum sugestii - https://sugester.fakturownia.pl/
Jeśli inni Użytkownicy wyrażą zainteresowanie daną sugestią, może to wpłynąć na proces dodawania nowych funkcjonalności w Fakturowni.
Pozdrawiam
Kacper
2022-11-30 10:08
Dodaj komentarz