Zabezpieczenie eksportu klientów i produktów
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-19
Chcesz mieć kontrolę nad dostępem do danych klientów i produktów w Fakturowni? System automatycznie blokuje możliwość eksportu tych informacji dla użytkowników bez odpowiednich uprawnień. Opcje eksportu nie są dla nich widoczne, co zapobiega nieautoryzowanemu pobieraniu danych. Dowiedz się, jak działa to zabezpieczenie i kto może uzyskać dostęp do eksportu.
Zabezpieczenie eksportu klientów i produktów
Dostęp do danych oraz ustawień konta zależy od roli przypisanej do konkretnego adresu e-mail. Użytkownicy bez uprawnień administracyjnych mają ograniczone możliwości w zakresie wykonywania działań na koncie. Dodatkowe restrykcje mogą zostać nałożone przez osoby z dostępem do ustawień konta. Systemowe zabezpieczenia obejmują również ograniczenie eksportu bazy klientów i produktów. Adresy e-mail z rolą administracyjną mają dostępną opcję eksportu danych z poziomu listy klientów i produktów.
System posiada wbudowane zabezpieczenie, które uniemożliwia adresom e-mail z rolą Użytkownik oraz Księgowy korzystanie z opcji eksportu.
Użytkownicy z rolą Użytkownik oraz Księgowy na liście klientów i produktów mogą jedynie skorzystać z opcji importu danych oraz dostosowania widoku kolumn, ale nie mają możliwości eksportu tak jak adresy e-mail z dostępami administracyjnymi.
Jeśli zalogujesz się adresem e-mail z przypisaną rolą Użytkownik lub Księgowy, po przejściu do zakładki Klienci i kliknięciu ikony koła zębatego w prawym górnym rogu, opcja eksportu nie będzie dla Ciebie dostępna.
Takie samo zabezpieczenie obowiązuje adresy e-mail z rolą Użytkownik oraz Księgowy na liście produktów. Po rozwinięciu ikony koła zębatego w prawym górnym rogu dostępna jest jedynie opcja importu produktów oraz dostosowania wyświetlania kolumn.
Dodatkowe uprawnienia i ograniczenia, które możesz nadać na użytkowników oraz administratorów dostępne są po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia. W tym miejscu możesz również aktywować dodatkowe zabezpieczenia dotyczące bazy produktów i klientów oraz innych funkcji dostępnych w systemie.
Sprawdź również:
Jak dodać nowego użytkownika do swojego konta
Blokada usuwania faktur
Jak ograniczyć widoczność klientów?
Jak nadać dostęp do konta dla księgowego?
Powrót
Komentarze
Bolek
Wydaję mi się, że NIESTETY nie działa to zabezpieczenie.
Pozdrawiam,
2015-07-21 09:26
piotr.wajs
przepraszamy za wprowadzenie w błąd, post został nieco źle zredagowany. Faktycznie można, uniemożliwić eksport danych klientów i produktów na koncie w Fakturowni, ale w momencie wyłączenia widoczności całych zakładek Klienci i Produkty. odpowiedzialne są za to opcje: Ograniczenie widoczności Klientów, Ograniczenie widoczności Produktów i dokumentów Magazynowych. Znajdują się one w zakładce Ustawienia> Ustawienia konta> Użytkownicy i uprawnienia.
2015-07-21 17:30
Dodaj komentarz